صفحه اصلی

مزایای پهنای باند اختصاصی(Dedicated Bandwidth) چیست؟

۱۳ آذر ۱۳۹۹

مزایای پهنای باند اختصاصی چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با مفهوم پهنای باند آشنا شوید. عده ای پهنای باند را همان سرعت اینترنت تلقی می‌کنند و باور دارند که با افزایش پهنای باند سرعت اینترنت نیز افزایش می‌یابد، درست است که سرعت اینترنت با پهنای باند رابطه مستقیم دارد ولی این موضوع دلیل بر یکی بودن مفهوم این دو نمی‌شود. پهنای باند به معنی سرعت ارسال اطلاعات و دریافت آن است و اصطلاحا به آن send and receive می گویند. به معنای ساده‌تر پهنای باند به ارسال اطلاعات و دریافت آن در یک ثانیه می گویند.

 

انواع پهنای باند

بطور کل پهنای باند از نظر اشتراک به دو گروه دسته بندی می شوند:

 

• پهنای باند اشتراکی

این مدل بیشتر برای مصارف خانگی و یا دفاتر کوچک استفاده می شود، در این مدل شما به همراه چند کاربر بصورت اشتراکی از پهنای باند استفاده می‌کنید که باید گفت قطعا با افت سرعت مواجه خواهید شد. همچنین در مدل اشتراکی حجم دانلود استفاده شده برای شما نیز محاسبه می‌گردد یعنی در طول ماه علاوه بر اینترنت مصرف شده باید هزینه اضافی بابت ترافیک استفاده شده نیز بپردازید.

 

• پهنای باند اختصاصی

در این مدل قضیه 180 درجه فرق می‌کند، بسیاری از شرکت های بزرگ و مراکز تجاری که نیاز مداوم به استفاده از اینترنت دارند و نوسانات سرعت نت در روند کاری آنها تاثیر می گذارند به پهنای باند اختصاصی روی می آورند.

 

 

مقایسه پهنای باند اختصاصی و اشتراکی با یکدیگر

 

تفاوت این دو سرویس با یکدیگر

1. اولین تفاوت و مهمترین آن کیفیت بالای پهنای باند اختصاصی نسبت به اشتراکی است که در این مدل افت سرعت و تاخیر در انتقال اطلاعات وجود ندارد.
2. در پهنای باند اختصاصی شما برای ترافیک مصرف شده و دانلود های روزانه خود هزینه اضافی پرداخت نخواهید کرد ولی در مدل اشتراکی در صورت اتمام حجم دانلود شما موظف به خرید ترافیک اضافه و پرداخت هزینه ای دیگر به اپراتور مربوطه هستید
3. سرعت دریافت و انتقال داده در این سرویس یکسان است
4. در پهنای باند اختصاصی سرعت دانلود و آپلود با هم برابرند و در مقابل ،در پهنای باند اشتراکی سرعت دانلود از آپلود بیشتر است همین امر باعث بروز نارضایتی ها می شود.
5. در پهنای باند اشتراکی همانطور که از نامش پیداست Internet بین چند کاربر به اشتراک گذاشته می شود.
6. پهنای باند اختصاصی وابستگی به مخابرات و یا تلفن ثابت ندارد.
ناگفته نماند که سرعت این مدل پهنای باند از مدل اشتراکی بیشتر نیست بلکه افت و نوسان سرعت را ندارد.

 

 

پهنای باند اختصاصی چیست و مزایای آن

پهنای باند اختصاصی چیست ؟

پهنای باند اختصاصی به معنی آن است که کاربر در هر زمان می تواند تمام ظرفیت خود را استفاده کند و شرکت پشتیبانی پهنای باند حق واگذاری ظرفیت استفاده شده را به کاربر دیگری ندارد اصطلاحا به این رابطه ظرفیت یک به یک می گویند. دیگر نکته در این زمینه، سرعت اینترنت کاربر است برای مثال شما پهنای باند اختصاصی خریداری کردید طبیعتا باید تفاوت هایی نسبت به دیگران داشته باشید ،تفاوت و مهمترین آنها بحث سرعت است شما در هنگام استفاده از نت در طول شبانه روز افت سرعت را تجربه نخواهید کرد یا اگر سرعت کم شود به قدری این تفاوت ناچیز است که در روند کار شما تداخل ایجاد نمی‌کند. در این نوع از پهنای باند سرعت دریافت و انتقال اطلاعات همواره ثابت و یکسان است و به آن سرویس متقارن می‌گویند. برای مثال سرویس ADSL2+ را در نظر بگیرید این سرویس یک سرویس متقارن تلقی می شود یعنی سرعت دریافت اطلاعات آن نسبت به انتقال اطلاعات بیشتر است و به دلیل مشابه سرویس ADSL نامتقارن محسوب می شود. در سرویس‌های متقارن تاخیر در انتقال معنی ندارد و سرعت به ندرت دچار افت و قطعی می شود.

 

مزایای استفاده از پهنای باند اختصاصی

هنگامی که شما یک پهنای باند با این شرایط را خریداری میکنید در مقابل انتظار تفاوت و مزیت‌هایی به نسبت دیگر سرویس‌ها دارید که در ادامه به این مزایا می‌پردازیم:
• امینیت بسیار بالای اینگونه سرویس ها در تبادل اطلاعات
• متقارن بودن پهنای باند اختصاصی
• امکان مدیریت اختصاصی پهنای باند خود
• پشتیبانی 24 ساعته
• دریافت آدرس های Static Valid IP توسط مشتری آن هم به تعداد مورد نیاز
• امکان ارائه خدمات ویژه از قبیل BGP ,VOIP و…
• پایین بودن سرعت پینک تایم (Ping Time) و جیتر تایم، (به این معنی که هنگام دانلود کاربر به منظور بهینه سازی سرعت نیازی به نصب مدیریت دانلود (Download Manger) نخواهد داشت)
• کوتاه بودن زمان راه‌اندازی این سرویس (نهایتا 72 ساعت)

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    بستر فعالیت پهنای باند در تجارت

    هر کدام مزایای خود را دارند شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک به کار شما بیشتر مربوط است و در روند کار شما تاثیر می گذارد ،اگر شما جز یکی از دسته های زیر هستید بهتر است از سرویس اختصاصی استفاده کنید:
    اگر شما…
    • شرکتی با کارمند های متعدد دارید ،بهتر است از این سرویس استفاده کنید تا به روند کاری شما بهبود بخشد.
    • کاربر و یا کارمند هایی دارید که با برنامه های سنگین کار می کنند.
    • تعدادی از افراد و هم‌تیمی های شما در ناحیه جغرافیایی مختلف با هم همکاری دارند.
    • یک تجارتی را شروع کردید و قصد توسعه آن را دارید.
    بطور کلی شما باید درنظر داشته باشید که هدف و انتظار شما از اینترنت چیست اگر صرفا قصد سرگرمی و یا بیزینس‌های کوچک را دارید نیازی به پهنای باند اختصاصی ندارید ولی اگر تجارت شما یکی از موارد بالاست بهتر است از این سرویس استفاده کنید تا بوسیله آن بهترین راه حل را انتخاب و خود را به هدفتان نزدیک‌تر کنید.

     

     

    مزایای پهنای باند اختصاصی در کار وتبلیغات

    مزایای این سرویس در بستر تبلیغات

    با استفاده از پهنای باند اختصاصی شما دچار افت سرعت نخواهید شد به همین روی از بیشتر رقبای خود جلو ترید و می توانید کلیپ‌های تبلیغاتی خود را زودتر و راحتر داخل سایت های تبلیغاتی مانند یوتیوب (Youtube) و آپارات (Aparat) قرار دهید. برای تبلیغات محصول خود در سایت شخصی دچار تداخل نمی‌شوید، مدیریت سایت برایتان راحت‌تر است و درنتیجه محصول شما در ماراتون تجارت برنده می شود.

     

    در آخر

    تمام موارد ذکر شده صرفا جهت آشنایی شما با این مدل سرویس‌ها و تفاوت پهنای باند اشتراکی با اختصاصی است، این شمایید که تصمیم میگیرد کدام یک از این سرویس‌ها برای شما مناسب‌تر و کدام یک برای حرفه و تجارت شما نیاز است. امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و شما را در این تصمیم گیری راهنمایی کرده باشیم.

     

    سوالات متداول


    1-چند نوع پهنای باند وجود دارد؟
    پهنای باند اشتراکی، پهنای باند اختصاصی

    2-کاربرد‌های پهنای باند اختصاصی کدام است؟
    ترافیک اینترنتی-شرکت های بزرگ با شعب متعدد-استفاده از تلفن اینترنت- کنفرانس های آنلاین

    3-متقارن بودن پهنای باند به چه معناست؟
    یعنی سرعت انتقال اطلاعات با دریافت آنها ثابت است.


     

    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *