صفحه اصلی

مزایای اجاره سرور اختصاصی

۳۰ شهریور ۱۴۰۰

خرید یا اجاره سرور اختصاصی مهم‌ترین سوالی است که پیش روی افرادی قرار دارد که تازه به دنیای سرورها وارد شده‌اند. انتخاب سرور به عوامل مختلفی مانند نیازهای عملکردی و بودجه بستگی دارد. بنابراین انتخاب یک سرور اختصاصی ایده‌آل همواره چالش بزرگی است. در ابتدای کار بهتر برای خرید سرور عجله نکنید. زیرا شاید در میانه کار مجبور به تعویض سرور و استفاده از گزینه‌های جایگزین شوید. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مزایای اجاره سرور اختصاصی بپردازیم.

  • صرفه‌جویی در منابع مالی و کمک به تصمیم‌گیری درست

خرید سرور در بیشتر موارد نیاز به منابع مالی زیادی دارد که معمولا تامین آن برای کسب‌وکارها دشوار است. از سوی دیگر اگر در میانه کار متوجه شوید که سروری که خریداری کرده‌اید مناسب کسب‌وکار شما نیست، احتمالا ناچار خواهید شد با تحمل یک ضرر بزرگ این سرور را تعویض کنید. اجاره سرور اختصاصی به شما امکان آزمون‌وخطا و انتخاب بهترین گزینه برای کسب‌وکارتان را خواهد داد.

  • دسترسی کامل به سرور و کنترل کامل داده‌ها

مزیت اصلی یک سرور اجاره‌ای این است که سیستم در محیط کسب‌وکار شما نصب می‌شود. درنتیجه امکان دسترسی کامل برای شما فراهم خواهد شد. اجاره سرور اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد که داده‌ها را چک کنید و به‌طور کامل بر روی آن‌ها نظارت داشته باشید. مدت اجاره یک سرور بسته به شرکت خدمات دهنده از یک ماه تا دو سال متفاوت خواهد بود. در پایان مدت اجاره این شما هستید که تصمیم خواهید گرفت قرارداد را تمدید کنید یا از یک سرور به‌روزتر متناسب با نیازهای فعلی خود استفاده کنید.

  • منابع سرور مشترک نیستند

برخلاف شبکه اشتراکی، با اجاره یک سرور اختصاصی دیگر نیازی نیست که بابت مسدود شدن رم یا CPU سرور توسط کاربران دیگر نگران باشید. به‌این‌ترتیب سرعت وب‌سایت شما افزایش خواهد یافت. با اجاره سرورهای اختصاصی می‌توانید به یک سرور دسترسی کامل داشته باشید. درنتیجه پهنای باند اختصاصی یا سرعت سرور تحت تاثیر اسکریپت‌های بدی که در دیگر وب‌سایت‌ها اجرا می‌شوند، نخواهد بود.

  • امنیت و عملکرد پیشرفته

با اجاره سرور اختصاصی می‌توانید وب‌سایت خود را با حداکثر ظرفیت موجود به‌روزرسانی کنید. البته بهتر است زمانی به فکر اجاره سرورهای اختصاصی بیفتید که تا حدی کسب‌وکار شما رونق گرفته و وب‌سایتتان بازدید زیادی داشته باشد. زیرا این کار کمی هزینه‌بر است. بااین‌حال اگر می‌خواهید از همان ابتدا بر روی تامین امنیت و قابلیت اطمینان وب‌سایت خود سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است این گزینه را در اولویت‌های خود قرار دهید. با داشتن یک سرور اختصاصی شما مطمئن خواهید بود که فضای سرور تحت تاثیر هیچ وب‌سایت مخرب دیگر یا هرزنامه‌های احتمالی قرار نخواه گرفت. درنتیجه می‌توانید سطح امنیتی سیستم خود را تا حد مشاغل حساس بالا برده و حتی برای دریافت گواهینامه‌های SSL یا FTP اقدام کنید.

  • انعطاف‌پذیری

میزبانی مشترک بسته به نیاز برنامه فضای محدودی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از یک سرور اختصاصی می‌توانید حافظه رم، CPU، نرم‌افزار و فضای دیسک سرور را بر اساس نیازهای خود سفارشی‌سازی کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید بهترین بستر و نرم‌افزار را برای تجارت خود انتخاب کرده و درنتیجه کنترل بیشتری بر روی پیکربندی‌های سرور داشته باشید.

  • آدرس IP منحصربه‌فرد

با استفاده از میزبانی مشترک، شما یک آدرس IP را با بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر به اشتراک می‌گذارید. درحالی‌که با یک سرور اختصاصی یک آدرس IP منحصربه‌فرد دریافت می‌کنید. اشتراک آدرس IP می‌تواند در رتبه‌بندی وب‌سایت شما تاثیر داشته باشد. البته شاید این تاثیر همواره منفی نباشد اما اگر این اشتراک‌گذاری با یک وب‌سایت نامناسب انجام شود، بدون شک رتبه شما افت خواهد کرد.

  • حذف هزینه‌های مربوط به نگهداری یا خرید

اگر صاحب شغلی هستید که برای مدیریت ترافیک زیاد به سرور نیاز دارد اما فضا و زمان لازم برای مدیریت سرور را در اختیار ندارید، اجاره سرورهای اختصاصی بهترین گزینه برای شما است. همچنین اگر می‌خواهید به‌طور کامل به منابع یک سرور دسترسی پیدا کنید، اجاره سرور اختصاصی مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه است. به‌این‌ترتیب می‌توانید بدون نیاز به صرف انرژی یا اشغال فضا، بازده کاری خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

هر شغلی بسته به نیازهای منحصربه‌فرد خود باید تصمیم بگیرد که آیا اجاره سرور اختصاصی گزینه مناسبی است یا خیر؟ برای رسیدن به پاسخ قطعی در این رابطه باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چه نوع خدمتی ارائه می‌دهید؟
  • حجم کاری شما چقدر است؟
  • آیا از پایگاه‌های داده بزرگ استفاده می‌کنید؟
  • آیا تمرکز شما بیشتر بر روی فضای ذخیره‌سازی است یا سرعت برایتان در اولویت قرار دارد؟
  • چه برنامه‌هایی می‌خواهید اجرا کنید؟

با پاسخ به این سوالات می‌توانید درست‌ترین انتخاب را برای کسب‌وکار خود داشته باشید. اجاره سرور اختصاصی هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری را از دوش شما بر خواهد داشت. درنتیجه تنها هزینه استفاده از این سرور را پرداخت خواهید کرد.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *