صفحه اصلی

مرکز داده و یا اتاق سرور:کدام یک برای تجارت شما بهترین است؟

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

در اوایل موج توسعه اینترنت ، سرور داده های شرکت به طور معمول در محل قرار داشتند و هر شغلی که به سرور احتیاج داشت مجبور شد تا سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهد . سرور های مورد نیاز زیرساخت ها ، سخت افزارها و راه حل های تعمیر و نگهداری خاص خود را، برای سرورهای فیزیکی که در یک اتاق یا منطقه اختصاصی دفتر قرار دارند، قرار داده اند.

این منابع فشرده و پرهزینه بود ، اما به لطف نوآوری های فناوری ابر و افزایش روزافزون اتصال سریع فیبر سبک ، گزینه های دیگر  نیز در سالهای اخیر گشوده شده است. در حالی که مسافت پیموده شده ممکن است با انتخاب صحیح متفاوت باشد ، ما می توانیم اطلاعاتی را درمورد بحث درمورد اتاق سرور در اختیار مرکز اطلاعات قرار دهیم.

مرکز داده در مقابل اتاق سرور: کدام یک برای تجارت مناسب است

رهبران مشاغل که می خواهند خود را از مسئولیت های مربوط به تهیه سرور ، نگهداری و مقیاس پذیری منحرف کنند، اکنون می توانند به جای آن به یک مرکز داده از راه دور اعتماد کنند. در عین حال ، همین تحولات باعث شده است تا سرور در محل نیز آسانتر و سبک تر از منابع باشد.

بنابراین کدام راه حل برای شرکت شما بهترین است؟ چگونه باید تصمیم بگیرید که آیا با یک سرویس مرکز داده یا یک اتاق سرور اختصاصی وضعیت بهتری دارید؟

البته هر شرکتی نیازهای متفاوتی دارد و آنچه بهترین کار را برای یک شرکت می کند لزوماً بهترین راه حل برای شرکت دیگر نیست. بیایید مزایا و معایب هر رویکرد را در نظر بگیریم تا بتوانید جوانب مثبت و منفی را وزن کنید تا تعیین کنید که بیشترین حس را برای شما ایجاد می کند.

مزایای اتاق های سرور در محل

مزایای حفظ امکانات سرور خودتان به گونه ای است که همه به این واقعیت که این متعلق به شماست می رسند. تمام مسئولیت بر عهده شماست ، اما در عوض ، شما می توانید از تمام مزایایی که با کنترل کامل حاصل می شود ، بهره مند شوید و می توانید از پایین سالن قدم بزنید یا آسانسور را به طبقه پایین برسانید و از طریق جسمی سرورها را لمس کنید.

شما تنها مدیر تأسیسات خود خواهید بود و می توانید سیستم خود را طبق شرایط خود تغییر دهید تا بتوانید نیازهای جابجایی ، از جمله گسترش را با افزایش مقیاس کسب و کار خود(پیشرفت) ، برآورده کنید. این نوع شخصی سازی همه کاره می تواند به ویژه مفید باشد اگر سیستم شما به طور غیرمعمول پیچیده و یا بزرگ باشد یا برنامه های متنوع زیادی را شامل شود.

شما همچنین می توانید امنیت خود را مدیریت کنید – که مجدداً به شما کمک می کند تا سیستم خود را به گونه ای کنترل کنید که انتقال آن به خارج از کشور امکان قیدکردن ندارد و از آنجا که حملات DDoS رو به افزایش است ، دیگر لازم نیست برای محافظت از شبکه خود به شخص دیگری اعتماد کنید.

صفرویک دیتا سنتر و مراکز داده

مضرات سرورهای سایت

نقاط ضعف حفظ اتاق سرور شخصی شما فراتر از حجم قابل توجهی از کار است ، اگرچه این پارامتر مطمئناً کمترین حرف را دارد. ممکن است شما بخواهید تیم فناوری اطلاعات شما روی ابتکاراتی که مستقیماً به تجارت شما مربوط می شود تمرکز کند. اما هنگامی که آنها باید برای حفظ سلامتی پشته های سرور و زیرساخت های بدنی نیز وقت خود را صرف کنند ، توجه آنها از هم دریده می شود.وقتی داده های شما در یک مکان فیزیکی ذخیره می شوند ، نسخه پشتیبان کمتری دارند. در صورت سرقت ، آتش سوزی ، طغیان یا فاجعه دیگر می توانید همه چیز را بدون استفاده مجدد برای بازیابی از دست دهید.

علاوه بر این ، نگه داشتن شبکه خود به صورت محلی ، گسترش تجارت خود در مکان های جدید را دشوار می کند.

وقتی شاخه های جدیدی را باز می کنید به جای هر دو مکان اتصال به تأسیساتی که برای شبکه های خارج از کشور ساخته شده است ، می توانید راه حل های خوبی برای همه پیدا کنید تا به مراکز متصل شوند.

هنگامی که روی سرورهای داخلی خود سرمایه گذاری می کنید ، هزینه های پیش رو قابل توجه است، به طور کلی دشوار است که بدانید چقدر ظرفیت لازم برای رشد از محل رشد را دارید. این بدان معنی است که شما می توانید در نهایت خرید سیستمی را انجام دهید که قدرتمندتر از آنچه نیاز دارید باشد یا با گسترش داده های شما قادر به رشد نیست.

مزایای مراکز داده

به ویژه اگر مشاغل کوچک را اداره می کنید یا تازه کار خود را راه اندازی کرده اید ،ممکن است در نگه داشتن سرورهای خود در یک مرکز داده ، ارزش پیدا کنید. جایی که قدرت خرید ترکیبی با سایر شرکت ها با بهره گیری از همان خدمات به پایین آمدن هزینه های شما کمک می کند.

با واگذاری مسئولیت های نگهداری ، شما نیز به احتمال زیاد خاموشی شبکه را تجربه می کنید از آنجا که مراکز داده لزوماً از سیستم های پشتیبان گیری اضافی برای دسترسی به شبکه ، برق ،و کنترل آب و هوا برخوردار است.

بسیاری حتی ژنراتورهای پشتیبان خود را نیز دارند ، این بدان معنی است که در صورت قطع برق محلی ، آنها همچنان بدون هیچ تلاش اضافی از طرف شما در حال کار هستند.

بسته به ماهیت مرکز داده ، ممکن است شما نتوانید تعیین کنید که زمان خرابی نگهداری برنامه ریزی شده شما چه زمانی باشد و ممکن است شما نتوانید انتخاب کنید که چه سخت افزاری برای پشته های سرور شما استفاده می شود. برای بسیاری از مشاغل ، مدل اجاره فضای رک یا colocation بسیار جذاب است ، زیرا این امکان را به شما می دهد تا سخت افزار خود را به تسهیلات مشترک برسانید و می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید.

مضرات مراکز داده

اگرچه بار مالی مربوط به زیرساخت ها و نگهداری برای سرور داخلی می تواند قابل توجه باشد. هزینه های پیش روی  شما برای انتقال به یک مرکز داده نیز می تواند به طرز شگفت آوری زیاد باشد. به خصوص اگر شما می خواهید یک مرکز داده colocation را انتخاب کنید ، در جایی که سخت افزار و نرم افزار را در اختیار دارید ، ممکن است هزینه های عمده ای نیز در آن دخیل باشد.

حتی وقتی مرکز داده همه این منابع را فراهم می کند، اگرچه ، به احتمال زیاد شما مجبورید مبلغ سپرده اولیه و هزینه های تنظیم را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که با گذشت زمان ، این هزینه ها ممکن است ناچیز دیده شوند ، به ویژه در مقایسه با هزینه های جاری پشته سرور داخلی.

هنگامی که سرور خود را از محل کار خود حذف می کنید ، می خواهید درجه خاصی از پتانسیل را برای نظارت و کنترل در خانه از دست دهید.

اگر کاملاً از پشته سرور خود برون سپاری کنید ، در نهایت وابسته به مرکز داده برای نگهداری ، امنیت و بروزرسانی وابسته هستید. این ممکن است به نفع شما باشد ، اما بسیاری ترجیح می دهند کمتر وابسته به اشخاص ثالث از راه دور باشند.

اتخاذ بهترین تصمیم برای تجارت شما

وقتی بحث مرکز داده در مقابل بحث اتاق سرور می آید ، فاکتورهای زیادی در نظر گرفته می شود که بسیاری از آنها به موارد دلخواه شخصی می پردازند.

بنابراین بهترین راه برای تصمیم گیری این است که با یک متخصص مشورت کنید که بتواند در تعیین اینکه کدام یک از این مزایا و منفی ها باید با توجه به مشخصات پرونده شما از دیگران فراتر رود ، کمک کند.

اگر در مترو واشنگتن ، D.C یا مناطق اطراف خود هستید ، خوشحال می شویم که آن شریک مشاوره هستید. فقط با ما تماس بگیرید

برای کمک به آموزش شما ، ما با 10 سؤالی که قبل از ورود به مرکز داده باید از شما بپرسیم ، راهنمایی ایجاد کرده ایم و ما توضیح خواهیم داد که چرا هرکدام برای به دست آوردن شما در انتخاب مناسب برای شغل خود ضروری هستند. نسخه رایگان 10 سؤالی را که قبل از خرید خدمات مرکز داده برای تجارت خود خریداری می کنید ، بارگیری کنید.

خدمات سرور مجازی vps

دسته بندی ها : سرور,مرکزداده
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *