صفحه اصلی

10 حقیقت درباره ی مدیریت داده های چند ابری

۱۱ آذر ۱۳۹۹

استفاده ی کسب و کارها از بیش از یک ابر برای تأمین نیازهای داده ای خود در حال افزایش است. در این مطلب کارکرد مدیریت داده های چند ابری را بررسی خواهیم کرد:

اقدامات مهم به سرعت در حال گذار از محیط تک ابری به مکانی است که در آن بارهای کاری بر روی چندین ابر متعادل می شوند. در حالی که این مسئله نشان دهنده یک تغییر چشمگیر در زیرساخت های سازمانی است و مطمئناً بدون چالش های مدیریتی نخواهد بود، اما بسیاری از سازمان ها دریافتند که این مزایا از نگرانی ها فراتر است. آنچه مورد نیاز است درک واضح تر معماری های چند ابری و چگونگی بهره گیری از آنها است تا بتوانید از آنها برای کارهای نوظهور به بهترین وجه استفاده کنید.

با هم 10 حقیقت در رابطه با پایگاه مدیریت داده چند ابری را بازگو می کنیم:

 

مدیریت داده چند ابری پیچیده است

 

واقعیت این است که معماری های چند ابری را می توان از طریق یک رابط واحد مدیریت کرد که آنها را برای سازآرایی، آسان تر از زیرساخت های قدیمی می کند. همانطور که اسکات جسونک یادآور شد، بسیاری از شرکت ها از فضای ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) استفاده می کنند تا ادغام سیستم های قدیمی را برای سیستم عامل های ذخیره سازی شی در ابرها سرعت بخشند. در این روش، منابع محاسباتی می توانند مستقیماً از هر منبع به داده دسترسی داشته باشند، عملیات خود را انجام دهند و سپس داده را به محل ذخیره سازی یا در مرکز داده یا ابر ارسال کنند.

 

چند ابری برابر است با ابرهای هیبریدی

 

چند ابری یا مولتی کلود متشکل از ابرهایی است که توسط ارائه دهندگان مختلف پذیرفته شده است در حالی که ابرهای هیبریدی ترکیبی از منابع عمومی و خصوصی است. این یک تفاوت مهم و اساسی است زیرا می تواند در روش هایی که شرکت می تواند بار کاری را در منابع مناسب تخصیص دهد، تا حد زیادی تأثیر بگذارد. به طور کلی، تمام ابرهای هیبریدی چند ابری هستند اما همه ابرهای چندگانه هیبریدی نیستند.

 

چند ابری نسبت به ابر تنها یا بر روی پریم از امنیت کمتری برخوردار است

 

چند ابری مفهوم مسئولیت مشترک برای امنیت را به سطوح جدید سوق می دهد. اکثر سیستم عامل های امنیتی در حال حاضر این عنصر را در آخرین نسخه های خود گنجانیده اند. گزینه های جدید لایسنس باعث می شود تا شرکت بتواند الزامات امنیتی لایه کاربردی و داده ای را برآورده سازد. در حالی که پیوندهای اختصاصی که از طریق پورتال جمع آوری ابر ایمن در حال اجرا هستند، اجازه می دهد تا پروتکل های امنیت شبکه در سراسر اکوسیستم ابری اجرا شود.

 

بیشتر بخوانید : بهترین فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان

 

چند ابری نسبت به ابر تنها و یا بر روی پریم از امنیت بیشتری برخوردار است

 

گزینه ی قبل به معنای این نیست که بگوییم چند ابری مطمئناً لایه ای از امنیت را فراهم می کند. بیشتر معماری های چند ابری تا به امروز درجه بالایی از تکه تکه شدن در زیر ساخت ها، ابزارها و پیشرفت ها را تحمل می کنند. هر چه قطعات بیشتر از هم جدا شوند، مسیرهای بیشتری برای حمله وجود خواهد داشت و این شرکت را مجبور می کند سازمان های امنیتی بطور فزاینده ای را پیاده سازی کند تا آنها را از بین ببرد. همانطور که در بالا ذکر شد، با این حال، یک مجموعه برای سازآرایی یکپارچه مسیری طولانی را برای کاهش این مشکل طی می کند.

 

 

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    بیشتر بخوانید : مدل های پیاده سازی رایانش ابری

     

    مدیریت داده های چند ابری بهترین حالت با منبع باز است

     

    منطقی به نظر می رسد که یک بستر مدیریت باز مانند OpenStack و CloudStack نسبت به نسخه اختصاصی، با یک استخر بزرگتر از ارائه دهندگان ابری کار می کند. اما باید آن را در برابر منابع داخلی بیافزایید و مهارت هایی که با منبع آزاد ارائه می شوند، به خوبی سنجیده شود. در بسیاری موارد، راه حل های اختصاصی از API هایی با منابع باز پشتیبانی می کنند.

     

    ابرهای چندگانه گران تر هستند

     

    ابرهای چندگانه بر اساس هر گیگابایت می توانند هزینه های خود را کاهش دهند زیرا این شرکت برای تغییر بارها به کارآمدترین معماری، دارای محدوده بزرگی است. شرکت هایی مانند Rackspace طیف وسیعی از ابزارهای خدمات چند رسانه ای را ارائه می دهند که کاربران را ترغیب می کند تا بار کاری را به ارائه دهندگان مورد نظر خود تغییر دهند، حتی به رقبا. شرکت هایی مانند Amazon و Microsoft مثال خوبی از این قبیل هستند.

     

    بیشتر بخوانید : دلایل استفاده از فضای ابری

     

    چند ابری فقط برای شرکت های بزرگ و مستقر است

     

    مشاغل کوچک کاربردهای تخصصی نیز دارند و احتمالاً ارائه دهنده یک واحد پشتیبانی بهینه را برای همه خدمات ارائه نمی دهد. بسیاری از مبتدیان از برنامه های کاربردی در اطراف یک استراتژی چند ابری برای کاهش دردسرهای کوچ و ادغام در آینده استفاده می کنند و از آنجا که بسیاری از ارائه دهندگان برای مقیاس کم خدمات رایگان ارائه می کنند، این یک راه خوب برای شروع کسب درآمد بدون تحمل هزینه های قابل توجهی در آغاز کار است.

     

    شرکت ها تنها زمانی قادر به پذیرفتن چند ابری هستند که آمادگی لازم را داشته باشند

     

    چند سازمان توانسته اند از فناوری Shadow IT جلوگیری کنند، بنابراین احتمالاً داده های شما بدون اطلاع شما ممکن است روی ابرهای چندگانه باشد. آرلو گیلبرت مدیرعامل Meta SaaS در این رابطه می گوید این مسئله می تواند خطرناک باشد زیرا بدون درک روشنی از محل و چگونگی ذخیره داده ها، شرکت در معرض خطر به سرقت رفتن و یا از دست دادن داده ها قرار می گیرد و ردیابی آن را کاهش می دهد که این امر بر کیفیت آنالیز و سایر کارکردها تأثیر خواهد گذاشت. این مسئله می تواند یک هزینه ی اضافی در بر داشته باشد.

     

    چند ابری اختیاری است

     

    از لحاظ تکنیکی درست است اما فقط به این معنی است که ایجاد یک مدل تجاری موفق نیز اختیاری است. تحول دیجیتالی به احتمال زیاد به زیر ساخت های متنوع و گسترده ای نیاز دارد و هیچ ارائه دهنده ی ابری تنها – حتی آمازون – نمی تواند خدمات کاملا بهینه ای را برای کلیه داده ها و برنامه ها ارائه دهد. مدیریت داده چند ابری همچنین یک سند باکس را برای اثبات آزمایش های مفهومی فراهم می کند.

     

    چند ابری بدون نگرانی است

     

    حتی اگر چند ابری پارادایم قفل ابری را شکسته باشد، ممکن است نیاز به قفل شدن در یک بستر مدیریت واحد داشته باشد. همچنین همه API های ابری سازگاری کاملی با خدمات ارائه نمی دهند و این مسئله شرکت را با زیر مجموعه هایی از ویژگی های مشترک از هر ارائه دهنده خارج می کند. ابزارهای مدیریت داخلی و کارگزاری نیز ممکن است به طور منظم به روزرسانی نشوند تا خدمات جدید را با سرعتی که معرفی می شوند، در خود جای دهند.

    یادآوری این نکته ضروری است که صرفاً انتقال داده به ابرهای چندگانه برای داشتن یک معماری یکپارچه و ابداع یک محیط بدون شکاف امنیتی و بهینه هنوز هم کار سختی است. از آنجا که شرکت به سمت یک اکو سیستم ابری متنوع تر حرکت می کند، حفظ اطلاعات و قابلیت حمل برنامه ها در تمام ابرها باید اصلی ترین موضوع مورد توجه باشد. در غیر این صورت، شما خطر ایجاد همان زیر ساخت های مبتنی بر سیلو و قدیمی را دارید که در منطقه وسیعی مانع از عملکرد در مرکز داده است.

    بیشتر بخوانید : سرور ابری چیست؟

     

    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *