صفحه اصلی

فضای میزبانی وب مورد نیاز شما برای راه اندازی یک وب سایت چه مقدار است؟

۲۹ بهمن ۱۳۹۷

برای راه اندازی یک وبسایت، یکی از اقدامات لازم انتخاب یک سرویس میزبانی وب مناسب است که بتواند پاسخگو نیاز های وبسایت مورد نظر باشد. با توجه به تعداد زیاد برنامه های میزبانی وب بهتر است پیش از اینکه به دنبال سرویس میزبانی مناسب بگردید از میزان نیاز خود به فضای میزبانی وب اطلاع پیدا کنید. اگر به میزان فضای میزبانی وب مورد نیاز خود اهمیت ندهید ممکن است یک سرویس میزبان وب گران قیمت را انتخاب کنید که وبسایت شما نیازی به آن ندارد. حالت دیگر این است که شما دچار کمبود فضا خواهید شد و در نتیجه وبسایت شما اکثرا از دسترس خارج خواهد بود. این به آن معنا است که بازدیدکنندگان نمی توانند به اطلاعاتی که می خواهند دسترسی پیدا کنند و شما نیز قادر به ارائه خدمات خود نخواهید بود. به بیان دیگر می توان گفت برای انتخاب یک سرویس میزبانی وب مناسب باید حتما نیاز وبسایت خود به حافظه را مورد برسی قرار دهید چرا که در غیر این صورت ممکن است تمام زحماتی که برای وبسایتتان می کشید بی ثمر باشد.

مقدار فضای میزبانی وب (“فضای دیسک”) مورد نیاز شما بستگی به نوع وب سایتی دارد که قصد ساخت آن را دارید. کل فضای وب شما را فایل هایی(محتویاتی) شامل می شوند که وبسایت شما را می سازند (HTML، جاوا اسکریپت، GIF، JPG، PNG، فایل های صوتی یا تصویری، فلش و غیره). این فایل ها در واحد های مگابایت (MB) یا گیگابایت (GB) اندازه گیری می شوند. هرچه فایل های شما بزرگتر باشد، فضای بیشتری نیاز دارید. گام اول برای محاسبه آن ها این است میانگین حجم هر صفحه را تخمین زده و آن را در تعداد صفحاتی که قرار است در وبسایت خود منظور کنید ضرب کنید. سپس، باید تعداد بازدیدکنندگان ماهانه وب سایت خود و تعداد صفحاتی که هرکدام از آن ها در طول یک بازدید مورد بازدید قرار می دهند را برآورد کنید. این مسئله مهم است که فضای میزبانی وب را برای فایل های فعلی خود حساب کرده و همچنین جایی برای پیشرفت نیز بگذارید تا در ادامه بتوانید ویژگی های جدیدی را به وبسایت خود اضافه کرده و یا اگر تعداد بازدیدکنندگان افزایش یافت دچار مشکل نشوید.

نیاز های سرویس های اضافی فضای میزبانی وب

علاوه بر محتوا مربوط به صفحات وبسایتتان، شما باید همه ویژگی های back-end میزبانی وب خود را نیز نظیر نرم افزار پایگاه داده، نرم افزار خرید کارت ، پردازش پرداخت امن، کنترل داده، حساب های ایمیل، فایل های ذخیره شده ایمیل و … را در نظر بگیرید. هرچه در وبسایت خود ویژگی های بیشتری بگنجانید به حافظه بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. وبسایت هایی که اطلاعاتی نظیر اخبار یا تصاویر را به اشتراک می گذارند و تعامل حداقلی با کاربران دارند به فضای میزبانی وب کمی نیاز دارند اما به طور مثال یک وبسایت که محصولات نرم افزاری و فایل های صوتی و ویدئویی دانلود شدنی را به فروش می رساند نیازمند مقدار زیادی از فضای میزبانی وب است.

نیاز های ترافیک وب

همانطور که عنوان شد تعداد بازدید کنندگانی که از وبسایت شما بازدید می کنند نیز بر میزان فضای میزبانی وب مورد نیاز شما موثر است. هر بار که یک صفحه وب از وب سایت شما مورد بازدید، تغییر، دسترسی، آپلود یا دانلود قرار می گیرد، میزان پهنای باند مورد نیاز شما نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. پهنای باند یک نام دیگر برای ترافیک وب، نرخ انتقال داده یا میزان استفاده است.

 

برنامه ریزی برای بهره بردن از حداکثر عملکرد سرویس میزبانی وب شما امری مهم است. یک تجزیه و تحلیل خوب از وب سایت کنونی یا جدید شما باعث می شود سرویس میزبانی مناسبی را انتخاب کنید که فضایی نه کم و نه زیاد بلکه به اندازه را در اختیار شما قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: کدام سرویس میزبانی وب برای شما مناسب است؟

 

 

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *