صفحه اصلی

آیا امواج دکل های اینترنت ضرر دارد؟

۳۱ فروردین ۱۴۰۱

در پاسخ به پرسش آیا امواج دکل های اینترنت ضرر دارد؟ لازم است تا به سخنان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رجوع کنیم که در راستای نگرانی مردم از بابت امواج اینترنت و همچنین تاثیر امواج تلفن های همراه بر بدن خاطرنشان شده اند. به طور کل ضرر امواج اینترنت به دلیل اینکه این امواج غیر یونیزه هستند و از دسته امواج رادیویی به شمار می روند امری منتفی به شمار می رود.

آیا ضرر نداشتن امواج اینترنت ثابت شده است؟

با توجه به سخنان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مردم نباید به هیچ عنوان نگرانی از بابت ضرر امواجی نظیر امواج اینترنت داشته باشند. چرا که این امواج بر اساس استاندارد های لازم بوده و به دلیل اینکه از دسته امواج رادیویی به شمار می رود. از این رو وجود شایعه هایی که در پی پرسش آیا امواج دکل های اینترنت ضرر دارد؟ به وجود می آیند از اساس غلط بوده و صرفا نقش ایجاد رعب را دارند.

اما چرا امواج اینترنت ضرر ندارند و آیا این مسئله ثابت شده است؟ برای این سوال باید بگوییم که در کل با دو نوع موج روبرو هستیم:

  1. موج های یونیزه
    موج هایی که توانایی بر هم زدن تعادل یون ها در بدن را دارا هستند و به نوعی رادیواکتیو حساب می شوند. این موج ها می توانند به شدت مضر باشند و سبب ایجاد سرطان در بدن شوند.
  2. موج ها غیر یونیزه
    موج های غیر یونیزه نمی توانند که تعادل یون ها در بدن را بر هم بزنند و به نوعی تاثیری خنثی دارند. عموم موج های اطراف ما نظیر موج های اینترنت که از دسته امواج رادیویی هستند نیز از موج های غیر یونیزه به شمار می روند.
امواج اینترنت ها

امواج اینترنت

با توجه به این دو نوع موج از نظر علمی پاسخ آیا امواج دکل های اینترنت ضرر دارد؟ داده شده است و به ضرر نداشتن آن اذعان دارد. از این رو دیگر لازم نیست تا نگرانی ای درباره تشعشعات اینترنت اطراف خود داشته باشید. اما بهتر است به نظر پروفسور سمیعی درباره تشعشعات موبایلی نیز بپردازیم.

نظر پروفسور سمیعی درباره امواج موبایل و دکل های اینترنت

پروفسور سمیعی درباره موضوع آیا امواج دکل های اینترنت ضرر دارد؟ این گونه به بحث پرداخت که هیچ تحقیقی نیست که ضرر این گونه امواج را بر روی بدن انسان تایید کرده باشد. از روی دیگر هر روزه در اطراف ما امواج بسیاری وجود دارد که ما آن ها را نمی بینیم و هیچ کدام از آن ها نیز برای ما ضرری ندارد. در ضمن تا وقتی که امواج از قابلیت یونیز کردن برخوردار نباشند نمی توانند ضرر خاصی برای بدن داشته باشند.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *