صفحه اصلی

سرویس پهنای باند سازمانی – کدام نوع از خدمات پهنای باند متناسب سازمان شما است؟

۰۲ مهر ۱۳۹۸

چه سرویس پهنای باند سازمانی ، برای مجموعه شما مناسب است؟

زمانی که سرویس پهنای باند سازمانی خریداری می کنید، احتمالا با گزینه های سرعت مختلفی رو به رو می شوید. در واقع، انتخاب سرعت اینترنت مناسب کمی سخت است. خوشبختانه، با پاسخ دادن به چند سوال کلیدی، می توانید پاسخ این سوال را پیدا کنید.

در سازمان شما برای انجام کدام امور از اینترنت استفاده می شود؟

سرعت دانلود می تواند تحت تاثیر پهنای باند و نوع استفاده شما از اینترنت قرار بگیرد. استفاده از شبکه های اجتماعی با اطلاعات گرافیکی پر حجم مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر، می تواند باعث کندشدن سرعت اینترنت شود.

باید بدانید که سطوح بالاتر پهنای باند معمولا از سرعت بیتشری برخوردارند و سریع تر هستند، بنابراین برای انتخاب سرویس پهنای باند سازمانی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

برای اینکه تفاوت سرعت را به صورت کلی درک کنید، جدول زیر نمونه هایی از سرعت دانلود براساس حجم فایل را نشان می دهد.

نوع فایل 12 Mbps 24 Mbps 50 Mbps 100 Mbps 1 Gig
CRM/Database

Mgmt

(350 MB)

3 دقیقه و 53 ثانیه 1 دقیقه و 57 ثانیه 56 ثانیه 28 ثانیه 3 ثانیه
Cloud-Based Intel/Analytics

(410 MB)

4 دقیقه و 33 ثانیه 2 دقیقه و 17 ثانیه 1 دقیقه و 6 ثانیه 33 ثانیه 3 ثانیه
یک ویدئوی 60 دقیقه ای HD (820 MB) 9 دقیقه و 7 ثانیه 4 دقیقه و 33 ثانیه 2 دقیقه و 11 ثانیه 1 دقیقه و 6 ثانیه 7 ثانیه

 

چند نفر به سرویس پهنای باند سازمانی شما متصل خواهند شد؟

برای محاسبه مقدار پهنای باند اینترنت مورد نیاز، باید یک مقدار پایه برای هر نفر ایجاد کنید. تحقیقات و گزارش های انجام شده نشان می دهد که افزایش تعداد کاربران تا حداقل مقدار 4.3 Mbps، می تواند تخمین بزند که به چقدر پهنای باند احتیاج دارید. اگر مثلا 10 کاربر داشته باشید، این 10 کاربر شامل کسانی هستند که از راه دور به شبکه شما متصل شدند. بنابراین می توان محاسبه کرد که تقریبا به 43 Mbps  پهنای باند احتیاج دارید.

شرکت ما بسته ها را براساس تعداد کارمندان نیز ارائه می دهد. در نتیجه می توانید در میزان پهنای مورد نیاز، بهتر تصمیم بگیرید. برای مثال شرکتی با یک تا دو کارمند به 16 Mbps  و شرکتی با بیش از 10 کارمند تا 150 Mbps پهنای باند نیاز دارد. برای شرکت هایی که داده های سنگینی دارند،  1000 Mbps یا گیگ در هر  مکانی قابل استفاده است.

بودجه شما چقدر است؟

مقدار پهنای باندی که نیاز دارید، صرفه نظر از سرویسی که از آن استفاده می کنید، تا حدودی به بودجه شما نیز بستگی دارد. در صورتی که قصد بهره بردن از سرویس پهنای باند اختصاصی را دارید ، نباید فراموش کنید که با توجه به سخت افزار مورد نیاز و اختصاصی بودن این سرویس ، هزینه بالایی را برای شما در پی خواهد داشت. از این رو سرویس پهنای باند عموما توسط سازمان ها خریداری می شود.

یکی دیگر از سرویس های اینترنت سازمانی ،اینترنت پرسرعت بیسیم یا اینترنت وایرلس اشتراکی می باشد که از نظر هزینه مقرون به صرفه تر می باشد.

در صورت تمایل راهنمایی کارشناسان واحد فروش سرویس اینترنت مرکزی، از فرم پیش ثبت نام وایرلس اشتراکی اقدام فرمایید.

 

دسته بندی ها : پهنای باند
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *