صفحه اصلی

سرویس پهنای باند به صورت اختصاصی چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

۰۱ تیر ۱۳۹۹

سرویس پهنای باند به صورت اختصاصی ، پهنای باندی است که اختصاصاً توسط یک مشترک استفاده می شود که معمولا این مشترک یک کسب و کار است.

در سرویس  اختصاصی ، با وجود زنجیره ای از پهنای باند ها ، کیفیت سرویس در تمامی ساعات تضمین می شود.همچنین در این سرویس به دلیل آنکه یک سرویس به صورت اختصاصی به یک مشترک متعلق می باشد ، در پیک مصرف سرعت سرویس مشترک تغییری نخواهد.

پهنای باند یک سرویس متقارن در خدمات اینترنتی می باشد. اصطلاح متقارن زمانی استفاده می شود که سرعت دریافت و ارسال اطلاعات در یک سرویس برابر باشد. برای مثال سرعت دریافت اطلاعات در سرویس اینترنت پرسرعت +ADSL2 بیشتر از سرعت ارسال اطلاعات می باشد، به همین دلیل به سرویس ADSL یک سرویس نامتقارن گویند.

یک سرویس متقارن ، ارتباط پایداری را فراهم می کند که در آن تاخیر در انتقال داده ، کم است و سرعت به ندرت دچار نوسانات می شود. پیاده سازی این چنین سیستمی با توجه به موقعیت مکانی و میزان پهنای باند مورد نیاز ، با روش و تجهیزات متفاوتی صورت می پذیرد ، بنابراین از نظر هزینه راه اندازی می تواند متفاوت با سایر خدمات ارتباطی و اینترنتی باشد.

 

پهنای باند اختصاصی ویژه صفرویک

این سرویس برای چه مواردی مناسب است و توصیه می شود؟

به طور معمول ، مشترکین سرویس  اختصاصی برای یک یا چند مورد از موارد زیر ، به این مدل پهنای باند احتیاج خواهند داشت.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

    ترافیک اینترنتی:

    افرادی که به صورت ریموت و از خانه کار می کنند و مجموعه هایی که ایمیل ، بارگذاری صفحات وب و اشتراک گذاری فایل هایی با حجم زیاد دارند می توانند برای صرفه جویی در هزینه و زمان از این سرویس بهره ببرند.

    ارتباط بین شعب مختلف یک شرکت بزرگ:

    جابجایی فایل ها و اسناد میان شعبه های مختلف یک شرکت بزرگ و یا شرکت هایی که از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM استفاده می کنند به پهنای باند  احتیاج خواهند داشت.

    تلفن اینترنتی NGN:

    یکی از خدماتی که امروزه مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است خدمات NGN یا تلفن ثابت اینترنتی می باشد. خط تلفن ثابتی که اینترنتی بوده و قابلیت جابجایی دارد. مجموعه هایی که از تلفن مبتنی بر ip یا تلفن اینترنتی استفاده می کنند ، می توانند از سرویس اختصاصی نیز بهره ببرند.

    کنفرانس ویدیویی:

    امروزه با توجه به مشغله عمومی مردم ، شرکت در جلسات با وجود ترافیک یکی از معضلات افراد شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند جلسات خود را به صورت اینترنتی مدیریت کنند. سرویس اختصاصی ، با توجه به ویژگی ثابت بودن سرعت دریافت و ارسال اطلاعات ، یک انتخاب هوشمندانه برای مجموعه هایی که تمایل به مدیریت جلسات با اینترنت پرسرعت را دارند می باشد. همچنین با توجه به کیفیت این سرویس گسترش روابط با شرکای تجاری به صورت جهانی ممکن می شود.

    مدیریت سرور ها و گرفتن backup از سرورها:

    کسب و کارهایی که اطلاعات خود را بر روی سرور ذخیره می کنند ، همیشه دغدغه از دست رفتن اطلاعات را دارند. به همین منظور backup گرفتن از اطلاعات برای این کسب و کارها بسیار حائز اهمیت خواهد بود. با سرویس اختصاصی ، ظرفیت بالایی پهنای باند را برای باز گرداندن و استفاده از اطلاعات پشتیبان ، در کمترین زمان را در اختیار خواهید داشت.

     

    برای دریافت مشاوره و برآورد هزینه راه اندازی سرویس به صفحه زیر مراجعه کنید:

    پهنای باند اختصاصی

     

    آشنایی با روش نقطه به نقطه

    سرویس ختصاصی می تواند به روش های مختلفی ارائه شود یکی از این روش ها پهنای باند به روش نقطه به نقطه می باشد.

    برای آنکه درک بهتری از مفهوم پهنای باند داشته باشید به این مثال توجه کنید. یک لوله آب را در حالی که آب را از منبعی به منبع دیگر منتقل می کند تصور کنید ، برای آنکه لوله آب بتوان حجم آب بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری به منبع دوم منتقل کند ، نیاز است که از لوله آب با قطر بیشتری استفاده شود . در انتقال دیتا ، پهنای باند مانند قطر لوله آب می باشد.

    در سرویس پهنای باند به روش نقطه به نقطه ، ارتباط اینترنتی بین دو نقطه فراهم می گردد. در این سرویس انتقال دیتا خصوصی بر روی شبکه عمومی اتفاق می افتد. این سرویس بر روی انواع مختلف IP tunnel  ها ارائه می شود.

    بیشتر بخوانید: پهنای باند اینترنت

    دسته بندی ها : پهنای باند
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *