صفحه اصلی

سرور مجازی مدیریت شده چیست و چه مزایایی دارد؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۱

میزبانی سرور مجازی یکی از گزینه های مورد توجه برای زمانی است که مشاغل اینترنتی از فضای بیشتری از فضای موجود در هاست مشترک خود استفاده می کنند. بیشتر شدن حجم نیز طبیعی بوده و به این دلیل است که کسب و کار شما اکنون مشتریان زیادی دارد و تعداد ترافیک نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

این دو دلیل به طور عمده درآمد کسب و کار شما و همچنین کاهش سرعت بارگذاری وب سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. و این در حالی است که اولی تأثیر مثبتی دارد، دومی می تواند بر تجارت شما و ارزش برند آن تأثیر بگذارد. بنابراین مهم است که به یک برنامه میزبانی تغییر دهید که ترافیک رو به رشد شما را در خود جای دهد و همچنین سرعت بارگذاری وب سایت را بهبود بخشد. در این حالت سرور مجازی مدیریت شده بسیار کمک کننده است. اما سرور مجازی مدیریت شده چیست و چه مزایایی دارد؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

منظور از سرور مجازی (VPS) چیست؟

ابتدا اجازه دهید بفهمیم که مفهوم سرور مجازی چیست تا مفهوم سرور مجازی مدیریت شده را بهتر درک کنیم. در سرور مجازی، چندین سرور وجود دارد که فضای سرور یکسانی را به اشتراک می گذارند، با این حال، همه از یکدیگر جدا هستند.

برای درک بهتر این موضوع اجازه دهید مثالی از یک ساختمان آپارتمانی را در نظر بگیریم. فرض کنید یک ساختمان آپارتمان 4 طبقه دارید و هر طبقه دارای 3 آپارتمان است. ساکنان ساختمان از منابع مشترکی مانند آب لوله کشی، راه پله و آسانسور استفاده می کنند.

با این حال، هر کدام از طبقات زندگی جداگانه دارند که هر کدام با تعداد افراد ساکن، فضای داخلی و مصرف منابع و مواردی از این قبیل، بدون تداخل با دیگری زندگی می کنند. صاحبان آپارتمان در اینجا، ساختمان آپارتمان سرور VPS اصلی خواهد بود، در حالی که، آپارتمان ها فضای سرور جدا شده ای هستند که هر کاربر به آن اختصاص داده است. برای اطلاعات بیشتر درباره سرور مجازی می توانید مقاله سرور مجازی چیست؟ را مطالعه نمایید.

اکنون که دیدیم سرور خصوصی مجازی چیست، اجازه دهید تا برای پاسخ پرسش سرور مجازی مدیریت شده چیست و چه مزایایی دارد؟ نوع آن را نیز درک کنیم. به طور کل دو نوع میزبانی VPS وجود دارد، یعنی:

  1. میزبانی VPS مدیریت شده
  2. میزبانی VPS مدیریت نشده

در این مقاله، به بررسی سرور مجازی مدیریت شده می پردازیم تا با آشنا شدن با مفهوم آن بتوانید کسب و کار خود را به نحو احسنت گسترش دهید.

منظور از سرور مجازی (VPS) چیست؟

منظور از سرور مجازی (VPS)

VPS یا سرور مجازی مدیریت شده چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، میزبانی VPS مدیریت شده یک سرویس مدیریت شده است که در آن نیازی نیست نگران هیچ چیز مربوط به مدیریت سرور باشید. در VPS مدیریت شده، ارائه دهنده خدمات شما از نگهداری سرور مانند به روز رسانی هسته، نصب نرم افزار، پشتیبان گیری، امنیت و موارد دیگر مراقبت می کند. بنابراین، به عنوان یک صاحب کسب و کار، لازم نیست نگران مدیریت سرور باشید و می توانید زمان و تمرکز خود را برای رشد بیشتر کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

به همین دلیل است که سرور مجازی مدیریت شده می تواند توسط هر صاحب کسب و کاری انتخاب شود، صرف نظر از اینکه شما تجربه فنی دارید یا ندارید، زیرا کار شما را بسیار آسان می کند.

سرور مجازی (VPS) مدیریت شده چه مزایایی دارد؟

حال که با بخش اول پرسش سرور مجازی مدیریت شده چیست و چه مزایایی دارد؟ آشنا شدید لازم است تا به سراغ اینکه سرور مجازی مدیریت شده چه مزایایی دارد بپردازیم.

دسترسی کامل به منابع سرور از مزایای مهم سرور مجازی مدیریت شده

VPS ترکیبی از هاست سرور اشتراکی و اختصاصی است، بنابراین، سهولت و مزیت هر دو را فراهم می کند. از آنجایی که سرور مدیریت شده شما از سرورهای دیگر جدا شده است، می توانید آن را بر اساس نیاز خود تغییر دهید و دسترسی کامل به ریشه این امکان را به شما می دهد.

دسترسی کامل به منابع سرور از مزایای مهم سرور مجازی مدیریت شده

دسترسی کامل به منابع سرور مجازی

سهولت مدیریت VPS مدیریت شده

با توجه به مدیریت و نگهداری سرور شما توسط ارائه دهنده میزبانی وب شما، شما می توانید به راحتی روی ایجاد تجارت خود و مدیریت برند آن تمرکز کنید، در حالی که جنبه فنی توسط میزبان وب مراقبت می شود. از این رو این مسئله را می توان یکی از مهم ترین مزایای سرور مجازی مدیریت شده دانست.

تامین منابع سرور به شکل فوری

منابع سرور مانند سیستم عامل، RAM و CPU بلافاصله به محض راه اندازی سرور شما تخصیص داده می شوند. علاوه بر این، با افزایش ترافیک شما می توانید به راحتی این منابع را بسته به نیاز خود مقیاس کنید. از این رو با خرید سرور مجازی از صفرویک می توانید به شکل اختصاصی و فوری به تمام منابع سرور مجازی خود دسترسی داشته باشید.

صرفه جویی در هزینه با خرید سرور مجازی از نوع مدیریت شده

از آنجایی که نگهداری از بک‌اند وب‌سایت شما توسط ارائه‌دهنده میزبانی وب شما انجام می‌شود، لازم نیست یک مدیر فنی یا ادمین برای مدیریت وب‌سایت خود استخدام کنید. اگرچه میزبانی VPS مدیریت شده ممکن است در ابتدا برای شما پرهزینه به نظر برسد، اما وقتی آن را با پرداخت یک منبع اختصاصی مقایسه می کنید، سرمایه گذاری در یک سرور مجازی مدیریت شده مقرون به صرفه و صرفه جویی در هزینه است.

کارایی بالا یکی از ویژگی های سرور مجازی

عملکرد سرور شما به هارد دیسک استفاده شده بستگی دارد. دو نوع درایو وجود دارد یعنی:

  1. درایو SSD
  2. درایو HDD

اکثر مشاغل این روزها میزبان VPS مبتنی بر SSD را انتخاب می کنند زیرا از نظر عملکرد و سرعت در مقایسه با HDD بهتر است. یکی از مهمترین مزایای SSD این است که سرعت بارگذاری وب سایت را بهبود می بخشد و در نتیجه رتبه و عملکرد جستجوی گوگل را بهبود می بخشد.

امنیت بالای VPS از نوع مدیریت شده

امنیت وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. با میزبانی سرور مجازی مدیریت شده مانند سرور ابری حتی اگر همه وب سایت ها فضای فیزیکی یکسانی داشته باشند، آدرس های IP به دلیل ویژگی میزبانی اختصاصی جداسازی، برای هر سرور منحصر به فرد است. از این رو دیگر لازم نیست تا نگران امنیت سایت خود و حملاتی نظیر DOS و DDOS باشید.

امنیت بالای VPS از نوع مدیریت شده

امنیت بالای سرور مجازی از نوع مدیریت شده

آیا VPS مدیریت شده گزینه مناسبی برای خرید است؟

اگر شما یک کسب و کار در حال رشد هستید که هدف آن افزایش مشتری و ترافیک ورودی به سایت است، به طور حتم باید منابع و زمان خود را صرف برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی و توسعه برای جذب بهتر مشتریان خود کنید. در چنین زمانی، انتخاب میزبانی VPS مدیریت شده تصمیم عاقلانه ای خواهد بود، زیرا این امکان را به شما می دهد تا روی جنبه تجاری تمرکز کنید در حالی که ارائه دهنده خدمات از جنبه های فنی اجرای وب سایت تجاری شما مراقبت می کند.

در صورتی که هنوز با توجه به سرور مجازی مدیریت شده چیست و چه مزایی دارد؟ درباره استفاده از این نوع سرویس ها شک دارید می توانید با کارشناسان صفرویک در ارتباط باشید تا شما را به بهترین نحو یاری نمایند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اینکه سرور مجازی مدیریت شده چیست و چه مزایایی دارد؟ پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید بهترین تصمیم را در مورد خرید سرور مجازی بگیرید و بتوانید کسب و کار خود را به بهترین نحو گسترش دهید. جهت اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان صفرویک در ارتباط باشید.

سوالات متداول سرور مجازی مدیریت شده چیست و چه مزایایی دارد؟

  1. سرور مجازی چه مزایایی دارد؟
    هزینه متعادل، مدیریت منابع بهتر و اختصاصی بودن تنها چند مورد از مزیت های سرور مجازی محسوب می شوند.
  2. آیا بهتر است از VPS استفاده کنیم یا سرورهای اشتراکی؟
    در صورتی که نیزا دارید تا به طور اختصاصی از منابع سرور خود استفاده نمایید و بیشترین بازدهی و بالاترین سرعت را دریافت نمایید استفاده از سرورهای مجازی می تواند گزینه مناسبی باشد.
  3. آیا می توان سرور مجازی را از صفرویک سفارش داد؟
    بله شما می توانید با مراجعه به سایت صفرویک به صورت آنلاین به راحتی اقدام به ثبت سفارش سرور مجازی خود کنید.
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *