صفحه اصلی

سرور اختصاصی چیست؟ مزایای استفاده از Dedicated Server چیست؟

۱۲ آذر ۱۳۹۹

سرور اختصاصی (Dedicated Server)  ، سرویسی است مناسب برای کسب و کار هایی که نیاز دارند کنترل بیشتری بر روی سرور های خود داشته باشند. در خدمات سرور اختصاصی ، یک سرور فیزیکی از شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی اجاره می شود، بنابراین استفاده کامل از منابع فیزیکی سرور امکان پذیر است.

 

سرور اختصاصی چیست؟

شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی ، سرورها را ایجاد کرده و از آنها نگه داری می کنند. طی قرار دادی که بین مشترک و ارائه دهنده خدمات سرور منعقد می شود ، شرکت ارائه دهنده متعهد می شود که با دریافت هزینه ای مشخص ، سروری را به مشترک اجاره دهد. این قرار داد شامل استفاده از RAM ، CPU  و فضای دیسک میشود.

در سرور اختصاصی ( Dedicated Server ) این امکان برای مشترک فراهم می آید که از تمامی CPU و سایر امکانات سخت افزاری به طور کامل و بدون به اشتراک گذاشتن با دیگر مشترکین استفاده شود.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

     

    مزایای استفاده از Dedicated Server چیست؟

     

    مزایای زیادی در استفاده از سرور اختصاصی برای کسب و کارها وجود دارد ، در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

     

    1.به اشتراک نگذاشتن اطلاعات سرور

    بر خلاف میزبانی فضای وب و یا سرور مجازی در یک سرور اختصاصی ، منابع سرور با دیگر مشترکین به اشتراک گذاشته نمی شود. همین امر باعث می شود که نگرانی هایی در خصوص سرعت پایین وب سایت وجود نداشته باشد زیرا هیچ مشترک دیگری نیست که از منابع RAM CPU  و فضای دیسک شما استفاده کند.

     

     

    افزایش امنیت با سرور اختصاصی

    2.افزایش امنیت، در سرور اختصاصی

    در یک سرور اختصاصی ، دیگر نیازی به نگرانی های امنیتی با وجود مشترکینی که spam ارسال می کنند، نیست . سرور اختصاصی ایران به خصوص برای شرکت هایی که معاملات حساس را بر روی FTP یا SSL انجام می دهند، مناسب است. در سرور های اختصاصی ، دسترسی به صورت کاملا اختصاصی در اختیار مشترک قرار می گیرد. بنابراین امنیت سرور تامین می گردد. همچنین از آنجایی که سرور به صورت اشتراکی با دیگر مشترکین استفاده نمی شود ، نگرانی بابت هرزنامه ها و محتوای مخرب وجود ندارد.

     

    3.انعطاف پذیری

    سرور اختصاصی یا ( Dedicated Server ) اجازه می دهد تا مشتری انعطاف پذیری بیشتری برای سفارشی کردن سرور داشته باشد. سفارشی سازی در یک سرور اختصاصی با توجه به نیاز مشترک به منابع سرور صورت می پذیرد. بر خلاف فضای میزبانی اشتراکی که مشترک به استفاده از برنامه ها و نرم افزار های خاصی محدود شده است.

     

    4.IP اختصاصی

    هر سرور دارای آدرس IP مشخصی می باشد. در یک سرور اختصاصی می توانید مطمئن باشید که آدرس IP را با هیچ مشترک دیگری شریک نیستید. بنابراین تمامی ترافیک‌هایی که به سمت وب سایت یا اپلیکیشن شما می آیند ، به سمت یک ip یکتا و منحصر بفرد حرکت خواهند کرد.

     

    پشتیبانی 24ساعتی ازسرور اختصاصی

    5.پشتیبانی فنی پیشرفته

    سرور های اختصاصی به شما امکان استفاده از دانش فنی و پیشرفته مشاوران حرفه ای را می‌دهد. مشاوران و متخصصین به صورت حرفه ای آموزش دیده اند و می توانند در صورت بروز مشکل ، آن را شناسایی کرده و رفع نمایند.

     

    6.تضمین سرعت

    سرعت بارگذاری و دریافت اطلاعات از سرور های اختصاصی کیفیت بهتری نسبت به میزبانی اشتراکی دارد. زیرا در سرور اختصاصی ، منابع بین سایر مشترکین نیز به اشتراک گذاشته می شود.

     

     

    کنترل و مدیریت سرور اختصاصی

     

    7.امکان کنترل و مدیریت سرور

    در سرور های اختصاصی ، مشترک نه تنها می تواند اقدام به نصب انواع سیستم عامل های دلخواه کند ، بلکه می تواند به نصب برنامه های سفارشی سازی شده بپردازد. این امر سبب می شود که مدیریت سرور آسانتر شود و از بروز مشکلاتی که می تواند بر روی وب سایت شما تاثیر بگذارد جلوگیری شود.

     

    8.نصب کنترل پنل های مختلف

    راه اندازی و نصب کنترل پنل هایی نظیر ،  direct admin ، Cpanel ، Plesk ،Vesta cp ، مدیریت وظایف اساسی یک وب سایت را به سرعت و به آسانی فراهم می کند. به عنوان یک مشترک، شما می توانید به ایجاد و مدیریت ایمیل ها ، مدیریت دامنه، تنظیم فیلتر های اسپم (هرزنامه) قدرتمند، مدیریت پایگاه داده ها، مدیریت برنامه های مبتنی بر وب مانند وبلاگ ها وردپرس و مدیریت فایل ها و بسیاری از موارد دیگر بپردازید.

     

     معایب سرور اختصاصی

    در مقابل مزایای سرور اختصاصی معایبی نیز وجود دارد. این معایب بسیاری از کاربران را با مشکل مواجه کرده که البته هر سرویسی معایب خود را دارد. در ادامه به آن‌ها میپردازیم:

    هزینه سرور اختصاصی

    هزینه زیاد نسبت به دیگر سرویس‌های مدیریت

    مهمترین مشکل ،هزینه و گران بودن آن است. سرور اختصاصی نسبت به دیگر هاستینگ‌های موجود، اختیار مدیریت را بطور کامل به شما واگذار می‌کند. همین امر باعث گران بودن این سرور است. علاوه بر هزینه، راه‌اندازی ،نگه داری و مدیریت آن نیز دردسر زیادی دارد. با این حال اگر شما قصد راه اندازی کسب و کاری بزرگ را دارید باید از این سرور استفاده کنید.

     

    دانش فنی زیاد

    برای مدیریت سرور اختصاصی نیازمند دانش تخصصی در این زمینه هستید. اگر دانش کافی یا زمان کافی برای اینکار ندارید می‌توانید یک ادمین برای سرور خود استخدام کنید و یا از شرکت ارائه دهنده سرور بخواهید که مدیریت آن را بر عهده بگیرد.

     

    موارد مصرفی از سرور اختصاصی

    شاید از خودتان سوال بپرسید که از سرور اختصاصی در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود؟ یا آیا من نیز باید از این سرویس استفاده کنم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر شما بیزینس و تجارتی دارید که به فکر راه‌اندازی یا پیشرفت آن هستید بهتر است از این سرور استفاده کنید. حال برای بهتر متوجه شدن شما نمونه‌هایی از کسب و کارهای نیازمند سرور اختصاصی را برایتان آورده‌ایم.

    1.فروشگاه‌های اینترنتی

    2.سایت‌هایی با ترافیک بالا

    3.سایت‌های اشتراک ویدئو

    4.وب سایت‌هایی با کاربران زیاد

    5.سایت‌های داینامیک با نرم افزارهای پیچیده

    سروراختصاصی تحویل آنی

    سرور اختصاصی تحویل آنی چیست؟

    منظور از سرور اختصاصی تحویل آنی ، تنها این نیست که متقاضی سرور اختصاصی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن سرور اختصاصی خود را تحویل بگیرد.

    برای اولین بار در ایران تیم فنی مرکز داده صفرویک توانسته است که سرور اختصاصی ایران را با استفاده از ابزارها و نرم افزار های به روز جهان در اختیار متقاضیان قرار دهد.

     

    سفارش سرور اختصاصی تحویل آنی چگونه است؟

    تحویل آنی سرور اختصاصی در حال حاضر تنها در مرکز داده صفرویک صورت می گیرد.

    متقاضی پس از ورود به پنل مشترکین ، می تواند از بین طرح های سرور اختصاصی تحویل آنی ، طرحی را انتخاب کرده و مقدار مواردی چون CPU، RAM، ترافیک ، حجم و تعداد ip مورد نظر خود را نیز انتخاب کنند و اقدام به پرداخت فاکتور به صورت آنلاین کنند.

    در سرویس سرور اختصاصی ، برای دریافت پنل مدیریتی سرور ، گاها نیاز به هماهنگی و تماس با کارشناسان بود. از این رو محدودیت هایی همواره وجود داشت.

    در خرید سرور اختصاصی به صورت تحویل آنی تنها نیاز است که امکانات و ویژگی های مورد نیاز را به صورت آنلاین از طریق پنل فروش انتخاب کرد. پس از ۲۰ دقیقه سرور اختصاصی بدون نیاز به هیچ گونه اقدام دیگری ،  آماده خواهد بود.

     

    مزایای سرور اختصاصی صفرویک:

    •  نصب و راه اندازی رایگان
    •  ارائه سرویس بک آپ
    •  نصب پنل ها و پلت فرم های مورد نیاز و اولیه یک سرور
    •  نصب و راه اندازی Nginx Apache ، IIS . MySQL ……
    • راه اندازی و نصب Direct admin ، Cpanel ، Plesk ، Vesta cp
    • امکان خاموش و روشن کردن و راه اندازی مجدد توسط کاربر
    •  نصب سیستم عامل در لحظه به تعداد دلخواه توسط کاربر
    • بدون نیاز به تماس با پشتیبانی
    • قابل تهیه و ارتقا در هر ساعت از شبانه روز
    • استفاده از فایروال در محافظت از دیتا و انجام تنظیمات توسط تیم فنی صفر و یک
    • امکان استفاده اختصاصی یا اشتراکی از فایروال (در استفاده از فایروال مشترک از یک فایروال برای چندین کاربر استفاده می شود که مدیریت آن توسط تیم فنی صفر و یک است)
    • امکان استفاده از فایروال مستقل فیزیکی یا مجازی برای سرورهای اختصاصی
    • استفاده از تجهیزات IPS در محافظت و یا شناسایی حملات به سرورها
    • ارائه سرویس شناسایی حملات به صورت رایگان

     

     

    در صفرویک، شما این امکان را دارید که با خرید سرور ایران از مزایای بیشتری بهرمند شوید.

    دسته بندی ها : سرور,مجله صفر و یک
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *