صفحه اصلی

سرورهای اختصاصی آنی

۲۸ شهریور ۱۴۰۰

استفاده از سرور اختصاصی برای سایت‌های سنگین با تعداد کاربران زیاد بسیار مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از این سرورها در زمان کمتری به مشتریان خود سرویس داده و سرعت سایت را بالا ببرید. اما مسئله مهم این است که این سرورها تنها برای صاحبان سایت‌های پرترافیک و پربازدید نیستند. همه توسعه‌دهندگان و صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند از این سرورها برای بهبود امنیت و سرعت سایت خود استفاده کنند. اما مشکلی که معمولا در زمان خرید یا اجاره سرورها وجود دارد، زمان تحویل آن‌ها است. استفاده از سرورهای اختصاصی آنی راه‌حلی است که برای این مشکل ارائه شده است. در این مطلب قصد داریم درباره این سرورها و مزایای آن‌ها صحبت کنیم.

سرور اختصاصی آنی چیست؟

تفاوت اصلی بین سرورهای اختصاصی معمولی و سرورهای اختصاصی آنی در زمان تحویل آن‌ها است. درواقع شما سرورهای اختصاصی آنی را نیز برای سایت‌های انحصاری خود خریداری می‌کنید. این سرورها هم می‌توانند باعث افزایش سرعت و امنیت سایت شما شده و تجربه کاربری سایت را بهبود ببخشند. اما نکته مهم این است که این سرورها تقریبا بلافاصله پس از ثبت سفارش خرید یا اجاره سرور در دسترس خواهند بود. در سرورهای معمولی مدتی طول می‌کشد تا سرورها کانفیگ شده و اطلاعات سایت شما روی آن‌ها قرار بگیرد. اما در سرورهای آنی این مشکل وجود نداشته و زمان تحویل سرور بسیار کوتاه‌تر است.

مزیت‌های استفاده از سرورهای اختصاصی آنی

مهم‌ترین مزیت استفاده از این سرورها، کوتاه شدن زمان بالا آمدن سایت است. در دنیای امروز حتی یک ساعت درنگ در راه‌اندازی سایت می‌تواند شما را از رقیبانتان عقب بیندازد. بنابراین باید سایت خود را هرچه سریع‌تر بالا بیاورید. زمانی که سایت شما طراحی‌شده و مطالب موردنظر برای آن آماده شده‌اند، با استفاده از سرور اختصاصی آنی می‌توانید آن‌ها را هرچه سریع‌تر در اختیار کاربران قرار دهید. به‌این‌ترتیب دیگر معطل مسائلی نظیر کانفیگ سرور یا قرار دادن اطلاعات سایت بر روی آن نخواهید شد.

نکته دیگر اینکه این سرورها یک نوع سرور اختصاصی هستند. بنابراین مزیت‌های استفاده از سرورهای اختصاصی را نیز دارند. با استفاده از این سرورها هیچ‌چیز اشتراکی نیست و شما می‌توانید از همه ظرفیت سرور برای سایت خود استفاده کنید. بنابراین می‌توانید با افزایش سرعت سایت ترافیک بالاتری را جذب کنید. این موضوع به سئو سایت نیز کمک کرده و باعث افزایش رتبه آن نزد موتورهای جست‌وجو خواهد شد. علاوه بر این اختصاصی بودن فضای سرور امکان حمله به سایت شما را کمتر کرده و زمان‌های از دسترس خارج شدن آن را نیز کمتر می‌کند.

استفاده از سرورهای اختصاصی آنی برای چه کسانی مفید است؟

اگر در کسب‌وکار خود رقیبان قدرتمند زیادی دارید، توصیه می‌کنیم از سرور اختصاصی آنی استفاده کنید. این موضوع شما را زودتر به عرصه رقابت کشانده و درنتیجه سریع‌تر از سایرین در مسیر پیشرفت قدم خواهید گذاشت. اما اگر سرعت در راه‌اندازی سایت اهمیت چندانی برای شما ندارد، می‌توانید به سراغ سرورهای اختصاصی معمولی بروید. البته ازآنجایی‌که بیشتر، صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ به سراغ سرور اختصاصی می‌روند، سرعت در راه‌اندازی سایت برای آن‌ها مهم خواهد بود. به همین دلیل خرید سرورهای اختصاصی آنی برای آن‌ها یک اولویت محسوب می‌شود.

هزینه سرور اختصاصی آنی

هزینه خرید یا اجاره سرورهای مختلف به عوامل متعددی وابسته است. سرعت سرور، ظرفیت، نوع CPU، ظرفیت حافظه رم، شیوه اتصال به اینترنت و… از عوامل موثر بر قیمت سرور اختصاصی است. علاوه بر این زمان بالا آمدن سایت بر روی سرور و در دسترس قرار گرفتن آن نیز از عوامل موثر بر قیمت سرورهای اختصاصی است. به همین دلیل قیمت سرور اختصاصی آنی بیشتر از انواع معمولی آن است.

نکته دیگر اینکه محل سرورهای اختصاصی آنی نیز بر قیمت آن‌ها موثر است. البته توجه کنید که تفاوت قیمت این سرورها و سرورهای معمولی به شرکت ارائه‌دهنده خدمات و شهر محل سکونت شما نیز وابسته است. بنابراین پیش از خرید سرور حتما از شرکت‌های معتبر قیمت گرفته و دودوتاچهارتا کنید. البته توجه کنید که این هزینه بیشتر می‌تواند یک سرمایه‌گذاری برای شما باشد که در آینده باعث بهبود وضعیت کسب‌وکار شما خواهد شد.

سخن پایانی

در نگاه اول می‌توان گفت که خرید سرور اختصاصی آنی تنها به نفع صاحبان سایت‌های بزرگ و پرترافیک است. اما اگر نگاه بلندمدت داشته باشید، متوجه مزیت‌های آن برای صاحبان کسب‌وکارها و سایت‌های کوچک نیز خواهید شد. چراکه این سایت‌ها در مسیر رشد قرار دارند و باید از همین‌الان به فکر زمانی که ترافیک سایت بالا می‌رود، باشید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *