صفحه اصلی

رونمایی از مودم BE900 تی پی لینک

۲۸ آبان ۱۴۰۱

در حالی که مدت زیادی از عرضه مودم های مبتنی بر وای فای 6 و وای فای 6 ای می گذرد، تی پی لینک، بازیگر مطرح بازار تجهیزات شبکه، از سری وای فای رونمایی کرده است. 7 روتر که طراحی جذابی دارند و دسترسی فوق سریع به اینترنت را امکان پذیر می کنند. این شرکت تغییرات قابل توجهی در خانواده روترهای خود از جمله محصولات سری Archer و Deco و حتی محصولات تجاری ایجاد کرده است. در ادامه به بررسی جزئیات رونمایی از مودم BE900 تی پی لینک می پردازیم.

جزئیات رونمایی از مودم BE900 تی پی لینک

به گفته Wi-Fi 7، که از نظر فنی با نام 802.11BE شناخته می شود، آخرین استاندارد شبکه Wi-Fi است که علاوه بر افزایش سرعت اینترنت، تأخیر را کاهش می دهد و دستگاه های دارای Multi-Link Operation را قادر می سازد به دو دستگاه متصل شوند. همان زمان. طیف 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز را وصل کنید.

همانطور که انتظار دارید، Wi-Fi 7 از استانداردهای نسل قبلی، Wi-Fi 6 و Wi-Fi 5 و دستگاه های قدیمی تر پشتیبانی می کند، اما برای استفاده از مزایای اصلی Wi-Fi 7 باید دستگاه های جدیدی خریداری کنید. یکی از مهم ترین مزیت های وای فای 7، ارائه کانال های با ظرفیت 320 مگاهرتز است. Wi-Fi 6E از کانال های 160 هرتز پشتیبانی می کند.

مودم BE900 تی پی لینک چه ویژگی هایی دارد؟

اولین محصول جدید TP-Link روتر 700 دلاری Archer BE900 چهار بانده است که در نگاه اول ما را به یاد هارد دیسک های وسترن دیجیتال می اندازد. این روتر دارای چراغ LED و صفحه نمایش لمسی است. کاربر می تواند نمایشگر روتر را برای نمایش ساعت، آب و هوا یا وضعیت شبکه بی سیم سفارشی کند.

روتر TP-Link مجموعه ای از LED ها را میزبانی می کند که می تواند مواردی مانند یک ایموجی چشمک زن را نمایش دهد. روتر آرچر BE900 از OpenVPN پشتیبانی می کند و یک شبکه خصوصی مبتنی بر اینترنت اشیا برای دستگاه های هوشمند دارد.

روتر BE900 حداکثر سرعت 24 گیگابیت در ثانیه را ارائه می دهد، در حالی که استاندارد Wi-Fi 7 سرعت تئوری بیش از 40 گیگابیت در ثانیه دارد. روتر جدید TP-Link بیش از دو برابر سرعت روترهای Wi-Fi 6E این شرکت است.

مودم BE900 تی پی لینک از چه دستگاه هایی پشتبانی می کند؟

در حال حاضر تعداد دستگاه هایی که از وای فای 7 پشتیبانی می کنند زیاد نیست. اکثر گوشی ها و لپ تاپ های عرضه شده در سال جاری قابلیت اتصال به طیف 6 گیگاهرتز را دارند.

دستگاه های قدیمی می توانند از دو باند 5 گیگاهرتز استفاده کنند که هر دو از سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کنند. مدل جدید روترهای آرچر قابلیت ارائه سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را دارد. TP-Link در نظر دارد پیش فروش مودم BE900 را از 31 دسامبر (10 دسامبر) آغاز و عرضه را در سه ماهه اول سال 2023 آغاز کند.

علاوه بر BE900، TP-Link چندین روتر دیگر نیز دارد که از طراحی مشابهی استفاده می کنند، اما امکانات کمتری نسبت به مدل BE900 دارند. روتر سه باند BE800 سرعت 19 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد. این روتر از چراغ LED نیز استفاده می کند اما صفحه نمایش لمسی ندارد.

روتر BE550 از سرعت اتصال بی سیم 9.3 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند و تنها از پورت های اترنت 2.5 گیگابیت در ثانیه استفاده می کند. این روترها از ویژگی EasyMesh پشتیبانی می کنند و می توانند در شبکه مش خانگی استفاده شوند.

در میان روترهای جدید TP-Link، احتمالاً گیمرها به مدل Archer GE800 Gaming علاقه بیشتری خواهند داشت. این روتر دارای یک پنل مخصوص بازی است که می توان از آن برای اولویت دادن به ترافیک بازی نسبت به سایر اتصالات استفاده کرد. این روتر وای فای 7 از سرعت 19 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند و به دو درگاه اترنت 10 گیگابایتی و دو درگاه 2.5 گیگابیتی مجهز شده است. این روتر دارای چهار پورت گیگابیتی دیگر نیز می باشد.

روتر GE800 Gaming از طراحی بسیار جذاب با چراغ های LED چند رنگ بهره می برد. قیمت این روتر اعلام نشده است. TP Link گفت GE800 در سه ماهه اول یا دوم سال 2023 وارد بازار خواهد شد.

TP-Link روترهای مقرون به صرفه Wi-Fi 6E را در اوایل سال جاری با Deco XE75 در دسترس قرار داد، اما مدل جدید که از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند هزینه بسیار بیشتری دارد. روتر مش سه باند Deco BE85 از سرعت 22 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند و دارای دو پورت اترنت 10 گیگابیت در ثانیه است. بسته دوگانه این روتر با قیمت 1000 دلار موجود است. از طرفی روتر Deco BE65 با سرعت 11 گیگابیت بر ثانیه عرضه می شود و در حال حاضر قیمت خاصی ندارد.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *