صفحه اصلی

راهنمای اجاره هاست – خرید هاست هوشمندانه !

۰۹ مهر ۱۳۹۷

وب هاست و اجاره هاست چه معنی می دهد؟

هاست (host) به معنی میزبان می باشد و وب هاست، یک شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباط ثابت است که به عنوان میزبان فضایی از سرور را در اختیار شما قرار می‌دهد تا وب‌سایت شما و اتصالات مورد نیاز کاربران برای دسترسی و استفاده از وب‌سایت‌تان را در آن ذخیره کنید. در عمل شما یک فضایی را بر روی سرور شرکت ارائه دهنده اجاره کرده اید و اجاره هاست به این معنی می باشد.سرور می‌تواند یک ماشین یا نرم‌افزار کامپیوتری باشد که مانند یک بزرگراه بسیار بزرگ برای تبادلات میان کامپیوترهای سراسر جهان عمل می‌کند.

وب‌سایت شما شامل متن، فایل، تصویر، ویدئو و سایر موارد است و یک وب هاست می‌تواند همه‌ی این اطلاعات را در خود داشته باشد و ان‌ها را مدیریت کند. چندین گزینه وجود دارد که بیشتر کمپانی‌های اجاره هاست آن‌ها را ارائه می‌دهند و هر کدام از آن‌ها مجموعه‌ی مزایا و شرایط خاص خود را دارند و باید پیش از انتخاب یکی از ان‌ها برای وب‌سایت خود، به‌دقت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

اجاره هاست اشتراکی (هاستینگ اشتراکی)  و هاستینگ خصوصی رایج‌ترین انواع روش میزبانی وب در دسترس هستند. برای کسانی که دارای دانش تکنیکی حداقل و بودجه‌ی مالی ضعیفی هستند، اجاره هاست اشتراکی گزینه‌ی مناسبی است، زیرا کمپانی وب هاستینگ ، همه‌ی سخت‌افزارها، زبان‌های اسکریپتی، و سایر نرم‌افزارهای مورد نیاز برای اجرای مداوم وب‌سایت شما را مدیریت می‌کند.

در  اجاره هاست اشتراکی، همان‌طور که از نام آن بر می‌آید، سرور میان وب‌سایت شما و سایر وب‌سایت‌های روی آن (که می‌تواند شامل تعداد کمی وب‌سایت یا هزاران وب‌سایت باشد) به اشتراک گذاشته می‌شود و به همین دلیل، ممکن است در مقایسه با حالتی که وب‌سایت سرور اختصاصی دارد، وب‌سایت شما کمی دیرتر بارگذاری شود . با این‌حال، هاستینگ اشتراکی به‌طرز چشم‌گیری ارزان‌تر از سایر انتخاب‌های اجاره هاست می باشد و به عنوان هاست ارزان شناخته می شود. زیرا هزینه‌ی سرور میان شما و سایر افرادی که سرور برای آن‌ها به اشتراک گذاشته شده است، تقسیم می‌شود.

برای افرادی که بلاگ‌های ساده‌ای دارند، یا سازمان‌هایی که تازه‌کار هستند و هنوز ترافیک سنگینی بر روی وب‌سایت‌شان وجود ندارد، این گزینه می‌تواند گزینه خرید هاست آن ها به عنوان یک انتخاب مناسب باشد.

هاستینگ خصوصی

خرید هاست خصوصی، در مقایسه با اجاره هاست اشتراکی کمی گران‌تر است و هزینه‌های اضافه شده با مزایای بیشتری همراه است. با استفاده از هاستینگ خصوصی ، وب‌سایت شما تنها وب‌سایتی خواهد بود که بر روی سرور قرار دارد و در واقع به‌صورت اختصاصی برای وب‌سایت شما خواهد بود. هاستینگ خصوصی، شما را قادر می‌سازد که انواع وسیع‌تری از نرم‌افزارها بر روی وب‌سایت‌تان، کنترل تکنیکی بیشتری داشته باشید.

علاوه‌ براین، وب‌سایت شما زمان بیکاری (downtime) کمتری خواهد داشت و امن‌تر خواهد بود. زیرا سرور منابع خود را به تطبیق ترافیک دریافتی از سایر سایت‌ها، اختصاص نمی‌دهد.

این نوع از هاستینگ برای کسانی‌که به‌لحاظ فنی ماهر هستند، یا برای وب‌سایت‌هایی که ترافیک بسیار زیادی را کسب می‌کنند بسیار مناسب است. برخی از کمپانی‌های وب هاست، به شما این امکان را می‌دهند که هاستینگ اشتراکی (یا هر یک از انواع هاستینگ که در ادامه مطرح خواهیم کرد) خود را به حالت خصوصی ارتقاء بدهید تا وب‌سایت‌تان رشد کند. از این طریق نیازی نیست که با یک حساب جدید شروع کنید تا وب‌سایت خود را رونق بدهید.

هاستینگ سرور مجازی خصوصی

هاستینگ سرور مجازی خصوصی یا VPS ترکیبی از هاستینگ خصوصی و هاستینگ اشتراکی است. به این صورت که وب‌سایت شما سرور را با سایر وب‌سایت‌ها به اشتراک می‌گذارد، اما بر خلاف اجاره هاست اشتراکی ، سرور وب‌سایت‌های زیادی بر روی خود ندارد و با استفاده از ابزار ها و تکنولوژی های روز ، به چندین سرور مجازی مجزا تقسیم شده است. هر کدام از این سرورهای مجازی ، به عنوان یک سرور هاستینگ خصوصی مجزا عمل می‌کنند. به‌گونه‌ای که منابع سرور هرگز از سایت شما خارج نخواهند شد تا به نیازهای ترافیکی وب‌سایت دیگری رسیدگی کنند.

هاستینگ VPS درحال فراگیری بیشتری است و نسبت به هاستینگ خصوصی هزینه‌ی کم‌تری دارد. زیرا وب‌سایت شما سرور را با سایر کسانی که همان سخت‌افزار را اجاره کرده‌اند، به اشتراک می‌گذارد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    خدمات سرور مجازی را نیز می توان در طبقه خدمات هاست ارزان طبقه بندی نمود. در سرور های مجازی مبلغی که برای اجاره هاست هزینه می شود با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می گیرد بسیار مقرون به صرفه است.

    هاستینگ ابری یا سرویس رایانش ابری

    سرویس ابری روشی تقریبا مخالف سرور مجازی VPS‌ دارد. سرور مجازی یک ماشین را به کار می‌گیرد و چندین سرور مجازی ایجاد می‌کند؛ درحالی‌ که سرویس ابری ( سرویس رایانش ابری ) چندین ماشین را به کار می‌گیرد و چیک یا چند سرور مجازی در میان ان‌ها ایجاد می‌کند. اگر وب‌سایت شما بر روی «ابری از سرورها» باشد، زمان downtime کمتری خواهد داشت. اگر یک سرور خراب شود، وب‌سایت شما می‌تواند همچنان عملکرد خود را داشته باشد. زیرا سرورهای دیگر همچنان برقرار هستند و وب‌سایت شما با آن‌ها در ارتباط است.

    سرویس رایانش ابری این روزها در حال جذب محبوبیت بیشتری است و برای وب‌سایت‌های بزرگتری مانند گوگل و فیسبوک رایج‌تر است و در میان سازمان‌های کوچک‌تر نیز به همان اندازه محبوب است.

    هاستینگ وب colocation

    کولوکیشن

    هاستینگ وب colocation در کمپانی‌های اجاره هاست تنها گزینه‌ای است که در آن شما در عوض اجاره‌ی تجهیزات، مالک سرور خواهید بود. در این طرح، شما فضای فیزیکی که سرور در محل هاستینگ وب سایر سرورها نگهداری می‌شود، اجاره می‌کنید. شما مسئول نگهداری از تمام جنبه‌های وب‌سایت خود خواهید بود، مانند سخت‌افزار یا سایر اپلیکیشن‌هایی که بر روی وب‌سایت خود نصب دارید. درست مانند مالکیت یک خانه، این طرح شما را قادر می‌سازد که حداکثر کنترل را بر روی عملیات‌های وب‌سایت خود داشته باشید. از طریق استینگ مدیریت‌شده، کمپانی هاستینگ وب شما، سخت‌افزار، سیستم‌عامل، و سایر اپلیکیشن‌هایی که نصب شده‌اند را نگهداری و مدیریت می‌کند، اما همچنان شما مالک تجهزات خواهید بود.

    در حالی که قادر هستید وب‌سایت خود را از خانه میزبانی کنید، اما این کار به دلایل زیادی بسیار دشوار است. ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت معمولا پهنای باند زیادی که مورد نیاز شما است، ارائه نمی‌دهند تا هم بتوانید وب‌سایت خود را اجرا کنید و هم برای مصارف شخصی، با سرعت مناسبی به اینترنت دسترسی داشته باشید. اگر خلاف این باشد، شما باید بسیار بیشتر از هزینه‌ای که به کمپانی‌های هاستینگ وب می‌دهید، صرف پرداخت‌های ISP‌ها کنید. همچنین کامپیوتر شما نیاز دارد که ۲۴ ساعت شبانه روز در ۷ روز هفته در حال اجرا باشد و اگر کامپیوتر شما خاموش شود سایر کاربران به وب‌سایت شما دسترسی نخواهند داشت.

    تعرفه وخدمات هاستینگ

    دسته بندی ها : هاست
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *