صفحه اصلی

راهنمای خرید سرور مجازی برای ترید

۱۵ دی ۱۴۰۰

این روزها بازار ارز های دیجیتال و ترید بسیار داغ شده است. از این رو شاغلان در این حوزه و کسانی که به دنبال منبع درآمدی جدید هستند بسیار در صدد بهینه سازی عملکرد خود و دریافت بیش ترین سود می گردند. به همین دلیل یکی از بهترین گزینه ها سرور مجازی ترید بوده که ابتدا به راهنمای خرید سرور مجازی برای ترید احتیاج داریم.

سرور مجازی چیست؟

برای اینکه با مفهوم سرور مجازی آشنا شویم ابتدا باید بدانیم که سرور چیست؟ به صورت ساده سرور کامپیوتری است که شبانه روزی روشن بوده و دارای سیستم انرژی پشتیبانی است که در صورت قطعی برق فعال می شود. همچنین این کامپیوتر دارای مقدار رم و سی پیو بسیار بالایی بوده که بالطبع از سیستم های خنک کننده قوی بهره می برد.

در کنار این مسئله سرور مجازی یا VPS  که مخفف virtual private server  است را می توان تنها بخشی از یک سرور در نظر گرفت. به عنوان مثال شما برای کاری که تمایل به انجام آن دارید تنها 8 گیگ رم و 4 هسته CPU احتیاج دارید از این رو هزینه برای سرور اصلی کاری غیر منطقی به نظر می رسد.

برای همین شما از ارائه دهنده سرور می توانید سرور مورد نیاز خود را خریداری کنید. اما این کار نیاز به دانستن اصولی دیگر دارد که به طور کامل در راهنمای خرید سرور مجازی برای ترید به آن می پردازیم.

سرور مجازی

کارکرد سرور مجازی

بررسی راهنمای خرید سرور مجازی برای ترید

از آن جایی که ایران به واسطه تحریم ها از ارتباط با بازارهای بین المللی منع شده است شما می توانید به طور مستقیم ترید کنید. از این رو برای سرور مجازی نیاز به واسطه ای دارید که بخشی از سرور اصلی را در اختیار شما گذاشته یا به عبارت دیگر صاحب سرور مجازی شوید.

مزایای سرور مجازی

قبل از خرید باید با مزایای خرید سرور مجازی برای ترید آشنا باشیم تا از انتخاب خود در مکیان انتخاب های متفاوتی نظیر سرویس  های ابری و … مطمئن باشیم. سرور های مجازی مزایای بسیاری دارند که برخی از آن ها عبارت اند از:

توانایی مدیریت کامل سرور

در سرور مجازی شما بخشی از سرور اصلی را در اختیار دارید. این بخش با هر مقدار رم، پردازنده و … در اختیار شما بوده و می توانید بر روی آن تسلط کامل داشته باشید. این عملکرد به این منظور است که به عنوان مثال در سرور های ابری بخشی از مدیریت و هاستینگ بر عهده ارائه دهنده سرور بوده و بخشی از بهینه سازی سرور را شرکت ارائه دهنده انجام می دهد.

البته لازم به ذکر است که در سرور های اشتراکی نیز همین مسئله صادق است. اما درباره سرورهای مجازی همه اختیارات به کاربر داده شد ه تا کاربر بتواند مطابق سلیقه و میل خود سرور را مدیریت کند.

صرفه جویی در هزینه ها با خرید سرور مجازی برای ترید

همانطور که گفته شد سرور مجازی بخشی از سرور اصلی را به شما ارائه می دهد و در واقع همان سرور اصلی با همان عملکرد می باشد. از این رو شما می توانید با خرید بخشی از سرور اصلی هم عملکرد مورد انتظار خود را دریافت کنید و هم در هزینه ها صرفه جویی نمایید.

دقت کنید که شما مختار هستید هر آنچه فضایی که از نظر رم، پردازنده، هارد و … نیاز دارید را از طریق سرور مجازی دریافت کنید و اینکه بخشی از سرور اصلی است نباید سبب این تفکر شود که کارایی پایین تری دارد.

مدیریت بر منابع سرور مجازی

در سرور مجازی شما می توانید به منابعی که در اختیار شما سات از جمله رم و …. اشراف کامل داشته و در هر زمان که خواستید آن را افزایش یا کاهش دهید. از این رو خرید سرور مجازی به این گونه نیست که هنگامی که آن را خریداری کردید باید تا اتمام مهلت دوره صبر کرده تا بتوانید آن را از هر نظر که تمایل داشتید ارتقا دهید.

مدیریت سرور مجازی

مدیریت کردن منابع سرور مجازی

فاکتور های مهم در خرید سرور مجازی برای ترید

از مسائلی که حتما باید در راهنمای خرید سرور مجازی برای ترید ذکر شود این است که خرید سرور مجازی نیازمند برخی پیش نیاز ها بوده و ممکن است همه افراد نتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند. برخی از این پیش نیاز ها عبارت اند از:

تامین امنیت سرور مجازی

تامین امنیت سرور مجازی به دلیل اینکه این سرور اختصاصی بوده و از قابلیت اشتراکی پیروی نمی کند راحت تر است. چرا که در سرور های اشتراکی کاربران همزمان از سرور استفاده کرده و سبب افزایش بار بر روی سرور شده و باعث کندی سرور و برخی مشکلات امنیتی و … می شدند.

با این اوصاف درست است که کنترل و مدیریت امنیت در خرید سرور مجازی برای ترید راحت تر است اما شما باید مهارت بالایی در تامین امنیت این سرورها و اطلاعات خود داشته باشید و یا اینکه فردی را استخدام کنید که مهارت بالایی در این زمینه دارد.

امنیت سرور مجازی

بررسی امنیت سرور مجازی

حجم ترافیک سایت در سرور مجازی

از دیگر مسائلی که بسیار در راهنمای خرید سرور مجازی برای ترید حائز اهمیت است این است که ترافیک در سرور به حدی نرسد که سبب اختلال در عملکرد سرور شود. منظور از ترافیک، کاربرانی هستند که به طور همزمان از سرور استفاده می کنند.

سرعت سرور مجازی

سرعت سرور مجازی که در خرید سرور مجازی برای ترید باید به آن توجه ویژه ای کنید؛ بسیار بسته به رم سرور می باشد و این مسئله به این صورت است که هر چقدر رم بیشتر باشد سرعت آن بیشتر می شود. این مسئله در لود شدن وبسایت ها خود را نشان می دهد که هر چقدر رم کمتر باشد مدت زمانی که باید برای لود شدن سایت منتظر بمانید بیشتر شده و باعث افزایش نرخ پرش سایت می شود.

ویژگی سرور مجازی مناسب برای ترید

حداقل سرور مجازی برای ترید را خود باید بسته به نیاز خود مشخص نمایید که می تواند از رم 2 گیگ تا بالا را شامل شود. دقت کنید که به دلیل تحریم بودن ایران شما باید از طرق مختلف و با IP ثابت به کشورهایی مانند هلند و انگلیس و … متصل شوید.

سخن پایانی

سرور مجازی برای ترید سروری است که بخشی از سرور اصلی بوده و سبب افزایش سرعت شما در ترید شده و کار شما را بسیار هموار می کند. سرور مجازی مزایای بسیاری از جمله اختصاصی بودن و … داشته که شما می توانید از آن ها استفاده نمایید.

سوالات متداول راهنمای خرید سرور مجازی برای ترید

  1. نرخ پرش سایت چیست؟
    به طور خلاصه به میزانی که کاربران در سایت شما وارد و به سرعت خارج می شوند نرخ پرش می گویند.
  2. چطور می توانم از بهترین بودن سرور مجازی مطمئن باشم؟
    با خرید از مکان های معتبر نظیر صفرویک می توانید از بهترین بودن سرور مجازی خود مطمئن شوید.
  3. آیا IP سرور مجازی برای ترید ثابت است؟
    بله IP  سرور مجازی باید ثابت باشد تا بتوانید در بازارهای بین المللی ترید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *