صفحه اصلی

راهنمای خرید سرورهای اختصاصی

۰۴ مهر ۱۳۹۷

قبل از این که اقدام به تهیه یک محیط میزبانی اختصاصی کنید، لازم است که نیازهای خود را بررسی کنید. در ادامه، سه دلیل اساسی برای ارائه و خرید سرورهای اختصاصی به مشتریان را بررسی می‌کنیم:

۱. کارایی

۲. کنترل

۳. امنیت

عملکرد

عملکرد، به دو دلیل، می‌تواند دلیلی انگیزشی برای تهیه سرورهای اختصاصی باشد. با توجه به تضمین بارگذاری بیشتر، اپلیکیشن میزبان بیشتر رشد می‌کند و به همین دلیل پلت‌فرم میزبانی وب اشتراکی معقول است. در عوض، ماهیت اپلیکیشن میزبان به‌گونه‌ای است که موجب بحران عملکرد می‌شود. تحت هیچ پیشامدی، افت واکنشی را می‌تواند تحمل کند و در این مورد، بودجه برای اطمینان از این کار در دسترس است.

بیشتر بخوانید: چه زمانی باید خدمات هاست را به خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی ارتقا دهیم؟

کنترل

یک محیط میزبانی وب اشتراکی در معنی، این مفهوم را می‌رساند که به‌عنوان یک کاربر انتهایی، میزان کنترلی که می‌توانید بر روی سرور و پیکربندی آن داشته باشید، باید محصور شود. سطح دسترسی کاربر ریشه یا مدیر ادمین، به‌طور مشهود میسر نیست.  هنگامی‌که شرکت میزبانی شما، همه‌ی تلاش خود را برای رفع نیازهای شما انجام می‌دهد؛ برخی از نیازها با یک محیط اشتراکی واقعا امکان‌پذیر نیستند.

اما درصورتی‌که قصد خرید سرورهای اختصاصی دارید، باید بدانید که شما بخشی از کنترل‌های سرور را به کمپانی میزبان واگذار می‌کنید.  روند ذکر شده در خرید سرور های اختصاصی، این مزیت را دارد که شما را مطمئن می‌کند که همه‌ی تغییرات توسط یک سیستم ادمین حرفه‌ای ایجاد شده‌اند؛ اما خرید سرورهای اختصاصی این اشکال را هم دارد که اگر شما یک نیمه ادمین هستید، باید صبر کنید که شخص دیگری تغییرات را در طرف شما انجام بدهد.

پیکربندی‌های بسیاری برای سرور در دسترس هستند که گاهی‌اوقات با محیط‌های دست‌وپاگیری که در محیط‌های اشتراکی وجود دارند، تعارض خواهند داشت. بر روی یک پلت‌فرم اختصاصی، شما می‌توانید کنترل کاملی بر روی چگونگی پیکربندی سرور داشته باشید؛ زیرا تغییرات بر روی دیگر کاربران بی‌تاثیر هستند.

امنیت

درحالی‌که سرورهای اشتراکی در بالاترین سطح قفل شده‌اند، اما این حقیقت که سرور برای دیگر افرادی دارای مجوز هم قابل دسترسی است؛ افزایش خطرهای امنیتی در جنبه‌ی توافق میزبان را نشان می‌دهد.

با خرید سرورهای اختصاصی، شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هرگونه نقض امنیتی تنها نتیجه‌ای از فعالیت‌های شخص شما خواهند بود، نه هیچ شخص دیگری.

مشخصات سخت‌افزاری

در روند خرید سرورهای اختصاصی ، یکی از آشکارترین تصمیمات، تصمیم‌گیری بر روی نیازمندی‌های سخت‌افزاری برای سرور شماست. توصیه می‌کنیم در هنگام خرید سرو های اختصاصی سخت‌افزاری را انتخاب کنید که نیازمندی‌های شما را حداقل برای ۱۲ ماه اول پوشش بدهد. در غیر این صورت، هزینه‌ی ارتقاء سخت‌افزار می‌تواند بیشتر از هزینه‌ی توسعه‌ی مشخصات سخت‌افزار در همان مرحله‌ی اول شود.

هر اپلیکیشنی متفاوت است، بنابراین تخمین میزان بارگذاری داده‌ای که می‌تواند بر روی سرور شما اتفاق بیفتد بسیار سخت است. در جدول زیر در رابطه با اجزایی که در آینده می‌توانید آن‌ها را ارتقاء بدهیم، و تاثیر عدم موفقیت این اجزا بر روی تحویل این خدمات بحث شده است.

اجزای سخت‌افزار

اجزا فاکتورهای فیزیکی یا سخت‌افزاری فاکتورهای سیستم‌عامل فاکتورهای عدم موفقیت
منبع نیرو معمولا یک یا دوتایی هستند. ارتقاء معمولا به تغییر اسکلت نیاز دارد. لینوکس: ارتقاء اسکلت به منبع نیروی دوگانه به بازنصب سیستم‌عامل نیاز ندارد.
ویندوز: بیشتر انواع آن‌ها به بازنصب کامل سیستم‌عامل نیاز دارد و اگر تراشه‌ی مادربورد تغییر کرده باشد، پیکربندی اپلیکیشن نیازمند ارتقاء است.
عدم موفقیت منبع نیرو سرور شما را آفلاین می‌کند. اما در حالت کلی باعث گم شدن دیتا نمی‌شود. بسیاری از مراکز داده تنها یکی از منابع نیرو را تضمین می‌کنند و نه هر دو. منابع نیروی دوگانه نیازمند گارانتی‌های استفاده از منبع نیروی زمان کار ماشین است.
عدم موفقیت ممکن است سرور را افلاین کند. اما در کل، باعث انحراف یا گم شدن دیتا نمی‌شود.
ارتقاء ظرفیت حافظه ارتقاء تنها ۱۵ دقیقه از زمان استراحت ماشین را نیاز دارد. مقدار افزایش ظرفیت با اسکلت سرور محدود می‌شود. سرورهای سطح بالاتر، معمولا RAM بیشتری در خود جای می‌دهند. بدون تاثیر بر روی سیستم‌عامل سرور را آفلاین می‌کند، اما در کل باعث گم شدن دیتا نمی‌شود.
حافظه-استاندارد در مقابل ECC برای ارتقاء ظرفیت. همچنین، مادربورد سرور باید از ECC برخوردار باشد. در کل، در سرورهای سطح بالاتر یافت می‌شوند. بدون تاثیر بر روی سیستم‌عامل حافظه ECC مانند سرورها با اجرای دائمی، سطحی از محافظت را در مقابل انحراف داده‌ها در ماشین فراهم می‌کند. یک جزء ضروری و لازم برای هر سرور.
هارد دیسک- hot swap در مقابل درونی درایو‌های hot swap تمایل دارند که در تجهیزات سور سطح بالاتراستفاده شوند. این موارد، حذف و جایگزینی سریع هارد دیسک‌ها را ممکن می‌کند. سیستم‌های hot swap درایوها را قادر می‌سازد که بدون خاموش شدن سرور، تغییر کنند یا جایگزین شوند. درایو‌های داخلی نیاز دارند که سرور خاموش شود. حذف زمان استراحت ماشین در هنگام جایگزینی دستگاه‌های معیوب. حداقل کردن زمان استراحت ماشین در طول ارتقاء ظرفیت موثر.
هارد دیسک- SATA در مقابل SAS SAS نسبت به SATA ظرفیت ورودی/خروجی بیشتری تهیه می‌کند. معمولا به سخت‌افزارهای بالاتری نیاز دارد. اپلیکیشن‌هایی که به وروردی/خروجی‌های متمرکز‌تری نیاز دارند (مانند دیتابیس‌های سرورها) سود بیشتری از درایو‌های SAS می‌برند.
درایوهای SATA ظرفیت‌های حافظه‌ی بزرگتر و ارزش موثرتری ارائه می‌کنند. ارتقاء از SATA به SAS اگر از جانب اسکلت پشتیبانی شود، امکان‌پذیر است.
بدون تفاوت محسوس
هارد دیسک-ارتقاء ظرفیت اسکلت‌های مختلف برای تعداد مختلف دستگاه‌ها معمولا بین ۲ تا ۸ ظرفیت دارند. برای نیازمندی‌های حافظه‌ی زیاد، اسکلت ممکن است دستور به ظرفیت کل حافظه‌ی ممکن بدهد. ارتقاءهای ظرفیت موثر می‌تواند تحت لینوکس انجام شود. آن‌ها بر روی ویندوز ۲۰۰۳ امکان‌پذیر نیست. ارتقاء ظرفیت خطرناک و زمان‌بر است و در زمان تهیه سرور، تاجایی‌که ممکن است، با رشد یک یا دو ساله‌ی نیازمندی‌ها باید متوقف شوند. N/A
هارد دیسک- پیکربندی RAID اسکلت آن باید برای تعداد دستگاه‌ها، برای انتخاب پیکربندی RAID‌ ظرفیت داشته باشد. هر پیکربندی متفاوت RAID عملکرد و فاکتورهای هزینه‌ای متفاوت دارد. ۱حداقل میزان RAID1 در نظر گرفته شده است تا در هنگام عدم موفقیت درایو، از داده‌ها محافظت کند. RAID0 یا سیستم‌های تک درایو نباید در سرورها استفاده شوند./td>
دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *