صفحه اصلی

دستیابی اینتل و برودکام به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه در وای فای 7

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

اینتل پس از نمایش موفقیت آمیز فناوری Wi-Fi 7 با شریک Broadcom، اعلام کرد که آینده Wi-Fi اینجاست. در نمایش های هوایی، اتصال Wi-Fi 7 بین لپ تاپ Intel Core و نقطه دسترسی Broadcom به سرعت انتقال ثابت 5 گیگابیت در ثانیه دست یافت. این یک ارتقاء ارزشمند در مقابل اینترنت پرسرعت Wi-Fi 6 است که حداکثر سرعت آن 1 گیگابیت در ثانیه است. همانطور که وبلاگ خبری اینتل تاکید می کند، همکاری صنعت برای اطمینان از پذیرش گسترده Wi-Fi 7 و مزایای عملی آن ضروری است. در ادامه به بررسی جزئیات دستیابی اینتل و برودکام به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه در وای فای 7 می پردازیم. با ما همراه باشید.

جزئیات دستیابی اینتل و برودکام به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه در وای فای 7

به عنوان جزئیات دستیابی اینتل و برودکام به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه در وای فای 7 باید گفت که این انتقال اطلاعات حدودا 5 برابر سریعتر از Wi-Fi 6 است.

Broadcom اعلام کرد که اکوسیستم آماده است. این نشان می‌دهد که ارزش Wi-Fi 7 فراتر از افزایش ساده سرعت است تا ظرفیت شبکه بیشتر و مزایای تأخیر بسیار کمتر را ارائه دهد. تأخیر کاهش یافته برای تجربه های همه جانبه از طریق Wi-Fi بسیار ارزشمند خواهد بود، با واضح ترین برنامه های کاربردی بازی آنلاین و هدست های واقعیت مجازی بی سیم با تأخیر کاهش یافته است. برای پخش‌کننده‌های رسانه، امکان چشم‌گیر پخش UHD 16K (یا تعداد بیشتری از افراد در شبکه، پخش ویدیوهای 4K یا 8K) را فراهم می‌کند. آخرین اما نه کم اهمیت ترین، جدیدترین استاندارد Wi-Fi می تواند به کاهش ترافیک شبکه بی سیم در خانه ها و دفاتر شلوغ کمک کند.

فناوری‌های زیربنایی پشت وای‌فای ۷ شامل کانال‌های ۳۲۰ مگاهرتز گسترده‌تر در طیف ۶ گیگاهرتز بدون مجوز و مدولاسیون داده‌های ۴K QAM درجه بالاتر است. وبلاگ اینتل همچنین اهمیت عملکرد چند پیوندی و بهبود بهره وری استفاده از کانال را تشریح کرد.

جزئیات دستیابی اینتل و برودکام به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه در وای فای 7

جزئیات دستیابی اینتل به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه

وای فای 7 برای دستیابی اینتل و برودکام به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه کی عرضه می شود؟

از دیگر جزئیات دستیابی اینتل و برودکام به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه در وای فای 7 این است که این هنوز روزهای اولیه برای Wi-Fi 7 است، زیرا انتظار نمی رود تا سال آینده گواهینامه Wi-Fi 7 را دریافت کند، زیرا محصولات دارای نشان Wi-Fi 7 احتمالا تا H2 2023 ظاهر نمی شوند. با این حال، ماه گذشته یکی از مدیران اینتل به عنوان وای‌فای 7 تا سال 2024 در محصولات رایانه‌های شخصی مانند لپ‌تاپ‌ها نصب می‌شود. از آنجایی که یک نام (کد) هرگز کافی نیست، دستگاه های Wi-Fi 7 نیز دارای پروتکل اتصال “Wi-Fi 802.11be” هستند.

یک نکته مثبت از زمان بندی طولانی عرضه این است که سرعت Wi-Fi 7 می تواند در این مدت بیشتر افزایش یابد. امیدواریم که Wi-Fi 7 با الهام از سرعت انتقال جذاب و مزایای تأخیر، به سرعت رواج پیدا کند. همچنین اگر راه اندازی دستگاه Wi-Fi 7 به دلیل مشکلات کمبود مؤلفه، که در دسترس بودن دستگاه Wi-Fi 6E را کند می کند، مختل نشود، استقبال می شود.

دسته بندی ها : اینترنت
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *