صفحه اصلی

فضای میزبانی وب یا سرویس web hosting چیست ؟

۰۷ مرداد ۱۳۹۷

سرویس خدمات فضای میزبانی وب یا هاستینگ ، یکی از انواع خدمات اینترنتی است که دسترسی به صفحات وب از طریق اینترنت را برای همه ممکن می سازد.

زمانی که اولین کامپیوتر ها ساخته شد ، تنها کسانی که از آن ها استفاده می کردند دانشمندان و محققان بودند و از کامپیوتر ها برای ارسال و دریافت ایمیل ،  FTP و یوزنت (گروه های گفتگو خبری ) استفاده می شد و تعداد صفحات وب زیادی موجود نبود.

هر صفحه وب مجموعه از فایل های متنی ، تصاویر و فایل های برنامه نویسی شده است. هر شخصی که نرم افزار های لازم را دارا باشد و به فایل های وبسایت دسترسی داشته باشد می تواند از سایت بازدید کند. برای آنکه صفحات وب بتواند بر روی اینترنت قرار بگیرد و از طریق پروتکل World Wide Web در اختیار کاربران فضای مجازی قرار بگیرد ، نیازمند فضایی ای است که بتواند فایل های خود را در آن قرار دهند می باشد. این فضا می تواند هر دستگاه (کامپیوتر) متصل به اینترنت پرسرعتی باشد که به آن سرور نیز میمو گویند.

هر کامپیوتری می تواند فضای مورد نیاز وب سایت ها را تامیین کند. اما اینکه چرا شرکت ها و کسب و کار ها ، از کامپیوترهای موجود جهت فراهم آوردن فضای مورد نیاز استفاده نمیکنند؟

علت آن است که هزینه ها برای فراهم آوردن شرایط نیروی پشتیبانی ، تجهیزات و نرم افزار های مورد نظر، برای مجموعه ها به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی (internet provider) ها با فراهم آوردن فضای وسیع ، بخشی از فضای دیسک خود را به صورت دوره ای اجاره میدهند.

این کامپیوتر های سرویس دهنده ، (سرور) ها ، برای آنکه بتوانند به خوبی عمل کنند نیاز است که برنامه های کنترلی بر روی آن ها نصب شود.

تقسیم بندی انواع سرور ها بر اساس سیستم عاملی می بشد که بر روی آن نصب شده است. سرور ها به دو دسته سرور ویندوزی یا سرویس لینوکسی تقسیم بندی می شوند.

دسته بندی ها : سرور,هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *