صفحه اصلی

خدمات فضای میزبانی وب مشهور آشنا شوید ! (بخش دوم)

۱۱ اسفند ۱۳۹۷

در بخش نخست این نوشتار ۴ نوع خدمات فضای میزبان وب مشهور را معرفی کردیم و در این شماره شما را با ۴ نوع دیگر این سرویس آشنا می کنیم.

۵- سرور اختصاصی

هنگامی که شما یک سرور اختصاصی دارید، به این معناست که یک سرور فیزیکی را از یک شرکت ارائه دهنده خدمات فضای میزبانی وب اجاره می کنید. به این ترتیب می توانیند کنترل کامل (به نام مجوز “root” در لینوکس) را به خواست خود در اختیار بگیرید.

با در اختیار داشتن یک سرور اختصاصی، مجبور نیستید در مورد وب سایت های دیگر که در سرور با شما شریک هستند نگران باشید و نیازی به کاهش منابع وب سایت خود نخواهید داشت، ترافیک دیگر وب سایت ها بر روی شما تاثیر نخواهد داشت.

سرور اختصاصی به طور کلی بالاترین سطح سرور است که هر کسب و کار می تواند در اختیار بگیرد. اگر کسب و کار شما به میزان خوبی رشد کرده و ترافیک شما در حال افزایش مداوم است و درآمد شما به سطح مطلوبی رسیده است می توانید سرور اختصاصی تهیه کنید. هزینه سرور اختصاصی نسبت به روش های دیگر بالاتر است و تنها زمانی به  صرفه خواهد بود که از پس هزینه های آن بر بیایید. البته امنیت و کارایی بالای آن شرکت های بزرگ را به استفاده از آن ترغیب می کند.

قیمت گذاری: هزینه سرور اختصاصی از ۱۰۰ دلار و بالاتر است. اما اگر شما در حال بررسی دریافت یک سرور اختصاصی برای خدمات فضای میزبانی وب هستید، همچنین باید هزینه های استخدام یک مدیر سیستم را برای مراقبت از جزئیات فنی در نظر بگیرید.

۶- وب هاستینگ ترکیبی

وقتی شما وب هاستینگ ترکیبی خریداری می کنید به این معناست که مجوز فضای پارک از یک مرکز داده را دریافت کرده اید یعنی یک فضای خالی در مرکز داده ها را دراختیار دارید. به این ترتیب سخت افزار سرور مخصوص سرور خود را در اختیار خواهید داشت و امنیت فیزیکی، قدرت ، سیستم تهویه و اینترنت uplink اختصاصی در اختیار خواهید گرفت.

این به آن معناست که مسئولیت نرم افزار سرور، ذخیره سازی داده ها،پشتیبان گیری و… به عهده شما خواهد بود. اگر سخت افزار به هر دلیل نتواند از نرم افزارهای شما پشتیبانی کند شما باید مسئولیت جایگزین کردن و باز گرداندن سرور را بر عهده بگیرید . در اختیار داشتن اطلاعات کامل مدیریت سیستم در این روش بسیار حیاتی است.

اغلب سرویس اشتراک فضا زمان ، تخصص و سرمایه زیادی نیاز دارد که برای شرکت های کوچک بسیار بالا خواهد بود و انتخاب نادرست آن می تواند به معنی هدر رفت سرمایه باشد.

۷- وب هاستینگ سلف سرویس

در این نوع از دریافت خدمات فضای میزبانی وب این شما هستید که برنامه نهایی میزبانی را اجرا می کنید و همه کارها به عهده خودتان است! شما سرور را می خرید، نرم افزار را نصب و پیکرپندی می کنید، مطمئن می شوید که خنک کننده و قدرت کافی در اتاق نصب دستگاه وجود دارد و همه چیزهایی که برای ادامه کار لازم است را تامین می کنید برخی از مواردی که باید مورد مراقبت و محافظت قرار دهید عبارت است از:

  • مرکز داده فضا
  • خنک کننده
  • قدرت (با پشتیبان گیری)
  • پهنای باند
  • سخت افزار سرور
  • مدیر سیستم
  • یکپارچگی داده ها و پشتیبان گیری

همانند روش قبل احتمالا این کارها از محدوده فضای کسب و کار آنلاینی  که برای خود طراحی کرده اید فراتر می رود و نیاز به تخصص بسیار بالایی دارد بنابر این تنها در صورت ضروری بودن از آن استفاده کنید.

۸- هاستینگ ورد پرس

با افزایش روز افزون محبوبیت وردپرس به عنوان یک پلت فرم ساخت بلاگ و وب سایت، بسیاری از سرویس دهنده های میزبانی وب از خدمات آن استفاده می کنند و آن را به عنوان میزبان مدیریت وب هاستینگ بکار می برند. مزیت استفاده از این نوع سرویس آن است که وردپرس به صورت مستمر وب سایت شما را به روز می کند. افزایش امنیت وب سایت و کاهش دسترسی هکر ها به آن از دستاوردهای دیگر استفاده از این خدمات است.

هزینه های این خدمات فضای میزبانی وب از هاستینگ مشترک بالاتر است اما برای کسب و کارهای آنلاین در آغاز کار و مرحله پیشرفت مناسب خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید : سرور ابری

دسته بندی ها : سرور,سرویس های ابری,هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *