صفحه اصلی

جدیدترین ماژول RFFE کوالکام برای 5G و وای‌فای 7 در دستگاه‌های نسل بعد

۰۶ تیر ۱۴۰۱

برای کوالکام، واضح است که دیگر فقط به تلفن ها مربوط نمی شود. این شرکت امروز ماژول‌های جدید RF Front-End (RFFE) را معرفی کرد که برای بلوتوث، Wi-Fi 6E و استاندارد نسل بعدی Wi-Fi 7 طراحی شده‌اند. ماژول‌ها برای مجموعه‌ای از بخش‌های دستگاه فراتر از گوشی‌های هوشمند، از جمله خودرو، XR، رایانه‌های شخصی، پوشیدنی‌ها، پهنای باند تلفن همراه، اینترنت اشیا و موارد دیگر طراحی شده‌اند. در ادامه به بررسی جدیدترین ماژول RFFE کوالکام برای 5G و وای‌فای 7 در دستگاه‌های نسل بعد می پردازیم.

جزئیات جدیدترین ماژول RFFE کوالکام برای 5G و وای‌فای 7

در سال مالی 2021، کوالکام به مقام شماره 1 درآمد RFFE برای گوشی ها دست یافت. به گفته کریستین بلاک، معاون ارشد و مدیر کل RFFE در Qualcomm آلمان، اکنون هدف آن این است که شماره 1 جهانی برای همه این بخش‌های تجاری باشد که جدیدترین ماژول RFFE کوالکام برای 5G و وای‌فای 7 نیز جزئی از همین پلن است.

او طی یک نشست خبری گفت که در خودرو، طراحی خط لوله در حال حاضر عالی به نظر می رسد، اما این شرکت فاش نمی کند که با کدام خودروسازان یا مدل ها سروکار دارد. کوالکام نشان می‌دهد که آماده پشتیبانی از Wi-Fi در فرکانس ۶ گیگاهرتز است.

ماژول‌های Wi-Fi front end اجزای RF یکپارچه هستند که به تقویت و مسیریابی سیگنال‌ها بین سیستم Wi-Fi روی یک تراشه (SoC) و آنتن کمک می‌کنند. این قطعات معمولاً از تقویت کننده های قدرت، تقویت کننده های کم نویز، فیلترها و سوئیچ های بسته بندی شده در یک ماژول تشکیل شده اند. طبق یک پست وبلاگ، یک دستگاه پایانی معمولاً شامل یک ماژول جلویی برای فرکانس‌های Wi-Fi و بلوتوث 2.4 گیگاهرتز و همچنین Wi-Fi 5-7 گیگاهرتز است.

جزئیات جدیدترین ماژول RFFE کوالکام برای 5G و وای‌فای 7

جزئیات جدیدترین ماژول RFFE کوالکام

آینده ماژول RFFE چگونه است؟

به گفته این شرکت، ماژول‌های جدیدی که امروز معرفی شدند دارای قابلیت‌های همزیستی 5G/Wi-Fi هستند که مکمل فیلترهای UltraBAW کوالکام است تا امکان همزمانی 5G/Wi-Fi را فراهم کند و عملکرد بی‌سیم را در دستگاه‌های سلولی افزایش دهد.

چشم انداز پیچیده به طور رو به رشد ماژول RFFE کوالکام برای 5G و وای فای 7

درباره چشم انداز جدیدترین ماژول RFFE کوالکام برای 5G و وای‌فای 7 باید گفت که دیوید مک کوئین، تحلیلگر ABI Research در یادداشتی تحقیقاتی گفت: گسترش Wi-Fi به باند 6 گیگاهرتز و ظهور استاندارد جدید Wi-Fi 7 باعث پیچیدگی و چالش های بی سابقه فناوری در نحوه طراحی و اجرای رادیو شده است. او گفت، چالش‌ها بسیار شبیه به چالش‌هایی هستند که در زمان مهاجرت صنعت به LTE Advanced Pro و 5G، که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را وادار کرد تا طراحی سیستم RF خود را به کوالکام واگذار کنند.

او گفت: «به روشی مشابه، ایجاد مودم‌های Wi-Fi با کارایی بالا برای متمایز شدن در بازار Wi-Fi 7 کافی نخواهد بود، اگر این طرح با طراحی‌های رادیویی قوی با استفاده از اجزای پیشرفته RFFE هماهنگ نباشد. اینجاست که آخرین پیشنهادات کوالکام با تکیه بر تخصص و دانش منحصربه‌فرد این شرکت از طریق ارائه راه‌حل‌های اتصال سلولی انتها به انتها از آنتن تا مودم، به تسکین کامل می‌رسند. با این Wi-Fi FEM های جدید، Qualcomm خود را در موقعیتی عالی قرار داده است تا از این تخصص در چشم انداز فناوری Wi-Fi پیچیده استفاده کند، تا فرصت های جدید بازار را فراتر از تلفن های هوشمند ارائه دهد و از اتصال Wi-Fi و سلولی در چندین بازار پشتیبانی کند. ”

ماژول های جلویی جدید در حال حاضر در حال نمونه گیری برای مشتریان هستند. پیش بینی می شود دستگاه های تجاری با راه حل های جدید تا نیمه دوم سال جاری راه اندازی شوند.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *