صفحه اصلی

تفاوت wimax و TD-LTE

۱۲ آذر ۱۳۹۹

امروزه علاوه بر وای فای و وایرلس راه ارتباطی دیگری به نام وایمکس و اینترنت TDLTE وجود دارد. این شبکه ها با استفاده از امواج رادیویی اینترنت را منتقل می‌کنند. حال به دلیل شباهت روش انتقال این دوشبکه، بسیاری از افراد تفاوت ایندو را نمیدانند. ما در این مطلب به تفاوت وایمکس با TD-LTE می پردازیم، باما همراه باشید.

 

وایمکس (WIMAX) چیست

 

وایمکس چیست؟

 

Wimax با استفاده از امواج مایکرویو عمل می کند و دقیقا مانند wifi عمل می کند ولی با سرعت و ظرفیت بالا. یعنی وایمکس توانایی انتقال اطلاعات در مسافت بیشتر و پشتیبانی از کاربران بیشتری را دارد. همچنین بسیاری از مناطق که شرایط استفاده از خط ثابت تلفن را ندارند، وایمکس به کمکشان می‌آید.

اگر به خاطر داشته باشید شبکه وایمکس در ایران محبوبیت زیادی داشت ولی به ورود TDLTE این محبوبیت به اتمام رسید. در ادامه به شبکه ای پیشرفته تر از وایمکس یعنی TDLTE می پردازیم.

 

TD-LTE چیست

 

TDLTE چیست؟

 

TDLTE آخرین نسل اینترنت ثابت خانگیست که نسبت به نسل های دیگر اینترنت مانند وایمکس و ADSL تجربه سرعت بیشتری را به کاربران می دهد. این فناوری محدودیت های سرویس های پیشین مانند سرعت کم ، نوسانات سرعت و عدم جا به جایی مودم را ندارد.

از این روی بسیاری از کاربران به استفاده از این شبکه ترغیب شده اند. TDLTE به پشتیبانی از نسل 4 اینترنت (4G) باعث شده تا از شبکه وایمکس پیشی بگیرد که همین وییگی های گفته شده بر محبوبیت این سرویس افزوده است.

 

بیشتر بخوانید : تفاوت TD-LTE و ADSL چیست؟

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    تفاوت وایمکس و TDLTE

     

    اولین و مهمترین تفاوت این دو سرویس هزینه آنهاست، TDLTE به دلیل بستر های ارزان تر و پیشرفته تر هزینه کمتری نسبت به وایمکس دارد. ظرفیت انتقال اطلاعات نیز خالی از لطف نیست. تی دی ال تی ای با افزایش ظرفیت اطلاعات قابل توجهی، باعث رضایتمندی کاربران شده است که تمام این پیشرفت ها طبیعی است.

     

    خودشما ADSL را با DIAL-Up مقایسه کنید چقدر تفاوت های چشمگیری می بینید! دیگر نه تلفنی اشغال می شود و نه برای بارگزاری سایتی زمان زیادی را باید صرف کنیم. همین تفاوت ها بین وایمکس وTDLTE نیز وجود دارد. وایمکس با ارائه اینترنتی پرسرعت تر از وای فای توجه ها را به خود جلب کرد.

     

    ولی تجربه کاربری نشان داد که مشکلات این شبکه خیلی بیشتر از مزایای آن است به همین جهت نرخ استفاده از وایمکس کاهش یافت و مردم دوباره به ADSL روی آوردند. حال با گذشت چند سال و آمدن TDLTE باز هم توجه ها به شبکه ای غیر ADSL جلب شد که این دفعه با بهتر شدن مزایای آن به نسبت شبکه مشابه خود یعنی وایمکس، می توان به عنوان یک اینترنت قابل اعتماد به آن نگاه کرد.

    دسته بندی ها : اینترنت
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *