صفحه اصلی

تفاوت هاست اشتراکی و اختصاصی

۰۵ دی ۱۳۹۸

در آموزش های قبلی درباره هاستینگ اشتراکی و اختصاصی به عنوان روش هایی برای ارائه سرویس میزبانی وب به مشتریان اشاره کردیم و به صورت خلاصه گفتیم که سرویس اشتراکی در هزینه های مشتریان و صاحبان کسب و کار صرفه جویی می کند، علاوه بر آن برای افرادی نیز که می خواهند وارد کسب و کار های میزبانی وب شوند، دستورالعمل هایی بیان کردیم. در این مقاله به صورت تخصصی تر به ابعاد بیشتری از تفاوت ها، مزایا و معایب میزبانی اشتراکی و اختصاصی وب (vps و سرور اختصاصی) صحبت می کنیم.

هاست اشتراکی چیست؟

قبل از این که به بررسی ویژگی های مختلف هاست های اشتراکی و اختصاصی بپردازیم، در ابتدا تعریف دقیق تری از هاست اشتراکی برای شما بیان می کنیم. هاست اشتراکی یکی از رایج ترین و ارازان ترین انواع ارائه خدمات میزبانی وب است. این موضوع به این دلیل است که شما هزینه منابع سرور ها را بین همه کاربران به اشتراک می گذارید. البته هیچ گونه نگرانی بابت این وجود ندارد که محتواهای افراد، به وسیله بقیه کاربران آن سرور دیده شود. در حقیقت با وجود این که در یک سرور شاید صد ها تا هزاران کاربر متفاوت وجود داشته باشد، اما این کاربران کاملا موجودیت های جدا از هم هستند. در حقیقت از دید کاربر، این هاست با بقیه انواع هاست های اختصاصی هیچ تفاوتی ندارد و شما فقط منابع مختلف سخت افزاری را با بقیه کاربران آن سرور به اشتراک می گذارید. میتوانید انواع هاست های ما را مشاهده کنید. با وجود این که این سرور ها بین کاربران به اشتراک گذاشته شده اند، اما با توجه به کیفیت کار متخصصین ما، به شما این تضمین را می دهیم که در طول 24 ساعت شبانه روز، هیچ گونه افت سرعت و کاهش کارایی در هاست اشتراکی خود، تجربه نکنید و از امنیت بالای دیتاسنتر های ما بهره کامل ببرید.

تفاوت هاست اشتراکی و اختصاصی

هاست اختصاصی چیست؟

هاست اختصاصی همانطور که از اسمش معلوم است، نوعی سرور است که منابع سخت افزاری آن فقط به شما اختصاص می یابد. این سرور با شخص دیگری به اشتراک گذاشته نمی شود. همانطور که احتمالا حدس زده اید، چنین سروری، کارایی و امنیت بالا دارد. در مقابل نیاز به صرف هزینه بیشتری برای خرید هاست اختصاصی دارید. ما انواع سرور های اختصاصی را برای شما ارائه می دهیم. با توجه به متخصصین حرفه ای که داریم می توانید با کیفیت ترین سرور ها از نظر امنیت و کارایی با کمترین هزینه خریداری کنید.

مقایسه هاست اشتراکی و اختصاصی

پهنای باند و فضای دیسک: از آنجایی که در میزبانی وب اشتراکی، سرور بین چندین کاربر تقسیم می شود، در صورتی که سایتی مصرف پهنای باند بالایی داشته باشد، می تواند برای سایت های دیگر مشکل ایجاد کند. برای جلوگیری از بروز چنین وضعیتی نیازمند پیکربندی حرفه ای سرور هستید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن پهنای باند را بین همه کاربران به صورت عادلانه تقسیم کنید. با توجه به استفاده شرکت صفرویک پرداز از کارکشته ترین متخصصین پیکربندی سرور، تضمین می دهیم که هاست های اشتراکی ما از نظر کارایی، به بهترین نحو ممکن به شما مشتریان عزیز ارائه شود. علاوه بر مورد فوق مقدار پهنای باند و فضای ذخیره سازی نیز که به شما اختصاص می یابد، محدود است.. اما در مقابل، در هاست اختصاصی، مقدار پهنای باند و فضای ذخیره سازی که به مشتریان ارائه می شود، فارغ از هر گونه محدودیت و ظرفیتی است.

هزینه: همانطور که بالاتر گفتیم، در میزبانی وب اشتراکی، منابع بین چندین کاربر تقسیم می شود، بنابراین هزینه های عملیاتی نیز بین کاربران تقسیم می گردد. هر دو سرویس های میزبانی وب اشتراکی و اختصاصی، سطح های مختلفی از قیمت دارند، که قاعدتا سطوح قیمتی هاست های اشتراکی به مراتب ارزان تر است. بنابراین اگر قصد خرید هاست اشتراکی دارید، باید ابتدا میزان کاربران خود و میزان پیشرفت سایتتان در آینده را در نظر بگیرید. در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی در خصوص طرح های ارائه شده سرویس های میزبانی وب می توانید با کارشناسان ما به صورت گفتگوی آنلاین یا تماس تلفنی در ارتباط باشید تا سرویس هاستینگ وب مناسب نیازتان را خریداری نمایید.

تخصص فنی مورد نیاز: این موضوع را باید از دید شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب و شرکت یا شخص خریداری کننده سرویس میزبانی وب در نظر گرفت. همانوطور که بالاتر اشاره جزئی داشتیم، برای این که سرویس هاست اشتراکی بتواند بهترین و عادلانه ترین پهنای باند را بین کاربران تقسیم کند، لازمه این کار این است که شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، از متخصصین مجربی استفاده کند. چون زمانی که تعداد کاربران یکی از مشتریان بالا رود، مقدار منابعی که مصرف می شود، به مراتب بالاتر می رود. این تقسیم بندی منابع بین این سایت پر مصرف و بقیه سایت ها باید به گونه ای باشد که هیچ کدام از این سایت ها دچار افت سرعت و کارایی نشوند.

حالا اگر از دید افراد یا کمپانی های دیگر به این موضوع نگاه کنید، از آنجایی که متخصصین ما هاست (با انواع کنترل پنل های cpanle، directadmin و plesk) را برای شما پیکربندی و آماده می کنند، به راحتی می توانید سایت خود را در آن آپلود کنید و از همه امکانات امنیتی آن بهره ببرید و بیشترین کارایی را تجربه کنید. اما در صورت استفاده از خدمات میزبانی وب اختصاصی (شامل vps و سرور اختصاصی) با وجود این که ما سرویس های لازم را برای شما پیکربندی می کنیم، اما برای مدیریت سرور، گاها نیاز به متخصص سرور دارید.در مورد امنیت سرور های مجازی توضیحاتی از قبل ارائه شده میتوانید با مراجعه به آن از امنیت vps ها نیز مطلع شوید

 

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *