صفحه اصلی

تفاوت هات اسپات با تترینگ چیست?

۲۶ آبان ۱۳۹۹

حتما در گوشی های هوشمند گزینه‌های Hotspot و Tethering را دیده اید و برایتان سوال پیش آمده که این دو گزینه چه تفاوتی باهم دارند؟ خیلی از افراد این دو را یکی میدانند ولی این فرضیه غلط است! درسته که هردو مربوط به اتصالات شبکه است ولی کاملا بحثشان از هم جداست. در ادامه با تعریف جداگانه این گزینه ها به سوال تفاوت Hotspot با Tethering چیست؟ پاسخ میدهیم. باما همراه باشید.

 

تترینگ چیست

 

Tethering چیست؟

 

تترینگ یک شبکه اتصالی برای گوشی های هوشمند است که دستگاهی را به یک دستگاه دیگر متصل می‌کند. برای مثال اتصال گوشی شما با گوشی دوستتان به وسیله بلوتوث یک نوع تترینگ به حساب می‌آید یا اتصال گوشی به سیستم با استفاده از کابل. با این گزینه می‌توانید هر وسیله هوشمندی که قابلیت تترینگ دارد متصل شوید، رایانه‌های شخصی یا تلویزیون های هوشمند که از قابلیت Screen mirror پشتیبانی می‌کنند و وسایل دیگر.

 

بیشتر بخوانید : سریعترین راه های حل مشکل هات اسپات نشدن آیفون

 

هات اسپات چیست

 

Hotspot چسیت؟

 

هات اسپات شبکه ای است که با استفاده از آن می‌توانید به اینترنت متصل شوید. حتما شده که با استفاده از گوشی همراهتان اینترنت خود را به اشتراک بگذارید تا دیگران با استفاده از قابلیت WiFi به اینترنت شما متصل شوند.

در کل هات اسپات شبکه ایست که فقط برای اتصال به اینترنت به کار می‌رود. در مکان‌های عمومی نیز شاهد این ویژگی هستیم، مثلا در مراکز خرید و یا مراکز اداری وای فای عمومی در اختیار کاربران قرار دارد. در خانه‌ها و مراکز خصوصی نیز این ویژگی بارز است مثلا در خانه بوسیله یک مودم اینترنت را به اشتراک می‌گذاریم، که این روش یکی از متداول ترین روش‌ها برای به اشتراک گذاری اینترنت محسوب می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    راه کارهای افزایش سرعت اینترنت وایرلس

     

    تفاوت Hotspot با Tethering چیست؟

     

    اولین تفاوت این دو نوع اتصال آنهاست، تترینگ برای اتصالات دستگاه به دستگاه مانند وای فای، USB ، رایانه و … استفاده می‌شود ولی هات اسپات بوسیله Access point اینترنت را برای دستگاه های دیگر به اشتراک می‌گذارد.

    نحوه اتصال تترینگ به دستگاه‌های گوناگون مربوط می‌شود و هات اسپات فقط به وای فای محدود می‌شود. Hotspot توانایی فراهم کردن اینترنت برای تعداد زیادی دستگاه را دارد ولی Tethering برای تعداد کمتری از دستگاه ها اینترنت را فراهم میکند. این را هم بدانید که تترینگ هزینه کمتری نسبت به هات اسپات دارد و باتری کمتری مصرف می کند.

    به سرعت اینترنت مصرفی نیز دقت کنید! برای استفاده از تترینگ نیاز به یک اینترنت پرسرعت برای انتقال داده دارید، درحالیکه با یک اینترنت سطحی می توانید از هات اسپات استفاده کنید.

     

    بیشتر بخوانید : چه کسی از شما اینترنت می دزدد؟

    دسته بندی ها : اینترنت
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *