صفحه اصلی

تفاوت مجازی ساز سرور و دسکتاپ

۱۲ آذر ۱۳۹۹

برای استفاده از سرورها در دیتاسنتر، از دو سرویس مجازی ساز استفاده می‌شود. مجازی ساز سرور و مجازی ساز دسکتاپ. مجازی ساز سرور برای سرورهای فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در دیتاسنتر ها قرار دارند. ولی مجازی ساز دسکتاپ همانطور که از نامش پیداست برای کاربرانی که در این دیتاسنترها مشغول فعالیت هستند به کار می‌رود. در ادامه این مطلب به توضیح جداگانه این دو سرویس می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

مجازی ساز سرور

 

در سرور مجازی، تعدادی از سرور فیزیکی را به تعداد بیشتر و کوچکتری تبدیل می کنیم که به آن های سرور مجازی می‌گویند. نرم افزار مجازی ساز بین سیستم و سرور فیزیکی قرار می‌گیرد و در هنگام اجرای چند ماشین مجازی بر روی سرور فیزیکی، ما را کمک می‌کند. با این سیستم می‌توان چند ماشین مجازی ساز را به یک سرور فیزیکی متصل کرد. با اینکار سرور فیزیکی را می‌توانیم به مجازی تبدیل کنیم تا قابلیت مدیریت و انتقال اطلاعات را داشته باشیم.

آنچه که لازم است بدانید : 0 تا 100 مجازی سازی سرور 

ای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

     

    مجازی سازی دسکتاپ

     

    مجازی ساز دسکتاپ

     

    با استفاده از سیستم مجازی ساز دسکتاپ می توانید به ماشین مجازی ساز سرور متصل شود. شما با استفاده از رایانه‌های شخصی خود و یا هر گجتی دیگر مانند تلفن همراه می‌توانید به سرور متصل شوید و آن را مدیریت کنید. با این روش چند کاربر امکان اتصال به سرور فیزیکی را دارند و توسط کاربر نهایی مدیریت می‌شود.

    تمام اطلاعات رایانه شما از کیس به سرور فیزیکی منتقل می‌شود. بطور کلی مجازی ساز دسکتاپ سرور فیزیکی شما را به سرور مجازی تبدیل می‌کند و از تمام اطلاعات دسکتاپ شما از طریق ابر (Cloud) بر روی سرور قرار می‌گیرد. تمام اصول این نرم افزار مانند مجازی ساز سرور انجام می شود ولی با این تفاوت که سیستم عامل هایی که بر پایه کلاینت هستند این ویژگی را دارند.

     

    آنچه که شاید دوست داشته باشید بدانید : رایانش و سرور ابری چیست؟

    دسته بندی ها : سرور
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *