صفحه اصلی

تفاوت شبکه LAN با WAN

۱۳ آذر ۱۳۹۹

در مودم‌های خانگی دو اتصال وجود دارد به نام WAN و LAN عده‌ای از افراد تفاوت این دو درگاه را باهم نمیدانند. بطور خلاصه LAN برای اتصالات محلی به کار می رود و WAN برای اتصالات گسترده تر. این دو درگاه از نظر مقیاس و اندازه با هم تفاوت دارند. در ادامه بطور جداگانه به این دو می پردازیم تا با تفاوت های آن ها بیشتر آشنا شوید.

 

 

 

شبکه محلی یا شبکه lan

 

LAN (Local Area Network)

به دسته ای از کامپیوترها و دستگاه های اینترنتی گفته می‌شود که در یک مکان مشابه، به هم متصل هستند. اگر کامپیوترها در یک اتاق و یا یک ساختمان بوسیله کابلی به یکدیگر متصل باشند شبکه LAN بوجود می‌آید. این شبکه در خانه‌ها، مدارس، ادارجات و دانشگاه ها استفاده می‌شود. برای مثال کامپیوتر خانگی خود را با کابلی زرد رنگ به مودم متصل می‌کنید، در اصل شما از شبکه LAN استفاده کردید.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148657 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

     

    شبکه گسترده یا wan

     

    شبکه (WAN (Wide Area Network

    این نوع شبکه ،درواحد گسترده‌تری عمل می‌کند به طوری که می‌تواند یک شهر یا کشور را نیز شبکه کرد. برخی از شبکه‌های متشر شده در کل دنیا نیز از WAN کمک میگیرند. WAN به دلیل برد زیادی که دارد می‌توان از هرجا مدیریت آن را برعهده گرفت از این روی بسیاری از افراد به اشتباه این شبکه را با اینترنت یکسان می‌دانند.

    عده ای نیز این شبکه را با WLAN اشتباه میگیرند، WLAN همانند LAN برای شبکه های محلی استفاده می‌شوند با این تفاوت که از کابل بی سیم و وای فای در آن استفاده می‌شود. لازم به ذکر است سرعت انتقال اطلاعات در WAN از LAN پایین تر است.

    اینترنت را گران نخرید

    خرید اینترنت ارزان از صفرو یک

     

    تفاوت WAN با LAN

    1.شبکه LAN به دلیل پوشش کمتر و محدودتر نسبت به WAN ارزانتر است.
    2.سرعت انتقال داده در LAN به مراتب بیشتر از WAN است
    3.شبکه لن محدود به موقعیت مکانیست درحالی که ون با برد زیاد امکان استفاده به هر کاربری را می‌دهد.
    4.امنیت LAN به دلیل محدودیت آن بیشتر است زیرا کاربران کمتری از آن استفاده می‌کنند و در نتیجه مشکلات آن کمتر می‌شود.

    دسته بندی ها : اینترنت,مجله صفر و یک
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *