صفحه اصلی

تغییر هاست اشتراکی به سرور اختصاصی مجازی VPS چگونه ممکن است؟

۲۰ مهر ۱۴۰۰

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران هاست های اشتراکی هستید که قصد ارتقاء سیستم فعلی میزبانی وب خود را دارید، سرور اختصاصی مجازی یا VPS معمولا قدم بعدی شما است. سرور اختصاصی مجازی، عملکردی فوق العاده بهتر از هاست اشتراکی که دارای منابع محدوی است، دارد و هم چنین خرید VPS قیمتی ارزان تری نسبت به دیگر سرور های اختصاصی دارد. نگرانی از دشواری انتقال اطلاعات فعلی هاست اشتراکی به سرور اختصاصی مجازی ، اولین مساله قابل تامل برای برداشتن این قدم مهم است. متاسفانه نمی توان پاسخی کلی برای این نگرانی داشت. سختی این انتقال، کاملا به نوع و میزان اطلاعات شما بستگی دارد.

در این مقاله انواع سناریوهای ممکن را که به تصمیم گیری بهتر شما در ارتقا یا عدم ارتقا هاست اشتراکی فعلی خود به VPS کمک می کند، بررسی خواهیم کرد.

سناریوی اول: هاست اشتراکی فعلی کنترل پنل دارد

مساله اول و مهم این است که آیا هاست اشتراکی فعلی شما برای مدیریت سرورهایش از یک کنترل پنل استفاده می کند یا خیر. اکثر سرویس های میزبانی وب، از نرم افزارهای کنترل پنل مانند cPanel، Plesk و Virtualmin برای مدیریت سرورهای هاست اشتراکی استفاده می کنند. کنترل پنل ها بدلیل عملکرد ساده در بکاپ گیری و بازگردانی سایت ها، فرآیند ارتقا را بسیار ساده تر می کنند. (آموزش تهیه back up از سرور مجازی پلسک – چگونه از سرور مجازی back up تهیه کنید؟)

وقتی در حال تنظیم سرور اختصاصی مجازی VPS خود هستید، همان کنترل پنلی که در هاست اشتراکی استفاده می کردید را نصب کنید و فایل بکاپ سایت را در آنجا بازگردانی، نصب و راه اندازی کنید. بسته به کنترل پنل شما، ممکن است لازم باشد تا تنظیمات وبسایت خود را بروزرسانی کنید تا بتوانید از آدرس IP سرور اختصاصی مجازی خود استفاده کنید.

از این لحظه فرآیند انتقال هاست اشتراکی به سرور اختصاصی مجازی بسیار ساده خواهد بود و پس از تکمیل نصب می توانید داده های DNS را تنظیم کنید تا به سرور اختصاصی مجازی جدید شما متصل شود.

سناریوی دوم: هاست اشتراکی شما کنترل پنل ندارد

سناریوی دوم زمانی اتفاق می افتد که هاست اشتراکی شما کنترل پنل اختصاصی خودش را دارد یا اصلا کنترل پنلی ندارد. هم چنین، ممکن است یکی از کنترل پنل هایی که در بالا ذکر کردیم را داشته باشد، اما شما نخواهید در سرور اختصاصی مجازی خود نیز از آن کنترل پنل استفاده کنید. در این مورد بخصوص، شما باید یک بکاپ کامل از تمام اطلاعات سایت و دیتابیس آن تهیه کنید. هم چنین باید تمام تنظیمات سایت و دیتابیس آن را دوباره بر روی VPS بسازید.

وقتی که تنظیمات را تکمیل کردید، می توانید فایل های سایت را در دایرکتوری سرور جدید اضافه کنید. سپس باید داده های دیتابیس را وارد کنید. روش import کردن داده های شما کاملا به کنترل پنلی که استفاده می کنید بستگی دارد. اگر از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا جوملا استفاده می کنید، به ابزارهای دیگری چون Apache یا PHP نیز نیاز خواهید داشت. این ابزارها معمولا به صورت پیش فرض در هاست های اشتراکی نصب شده اند. اما در سرور اختصاصی مجازی VPS باید به صورت دستی نصب شوند.

ما به شما کمک می کنیم

اگر این انتقال و ارتقا خیلی سخت به نظر می آید نگران نباشید، با پشتیبانی 24 ساعته ما، تیم پشتیبانی حرفه ای به شما کمک می کنند تا سرور خود را تنظیم کنید و ارتقا را به سادگی تجربه کنید. پشتیبانی ما این انتقال را ساده و بدون استرس می کند. دشواری فرآیند انتقال از هاست اشتراکی اصلی ترین دلیل کاربران برای اجتناب از ارتقا میزبانی وب اشتراکی به VPS است. اگرچه این ارتقا قدمی مثبت و به سمت پیشرفت خواهد بود ولی باید با دقت و احتیاط انجام شود.

دسته بندی ها : سرور,هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *