صفحه اصلی

تامین امنیت اینترنت هات اسپات

۱۳ فروردین ۱۴۰۱

آیا هر جا که می روید به وای فای قابل حمل نیاز دارید؟ آیا وای فای شما در خانه خراب است و نیاز به نسخه پشتیبان دارید؟ امکان ایجاد یک هات اسپات وای فای قابل حمل با گوشی و اتصال سایر دستگاه های مرورگر به شبکه تلفن وجود دارد. تلفن شما، در این مورد، به عنوان روتر شما عمل می کند. واقعا آسان و راحت است. اگر به نگرانی‌های امنیتی زیادی که Wi-Fi عمومی ارائه می‌کند فکر کنید، متوجه خواهید شد که اتصال رایانه به نقطه اتصال Wi-Fi تلفن همراه خود بسیار ایمن‌تر است. اما هات اسپات های قابل حمل Wi-Fi نیز کاملاً ایمن نیستند و باید نسبت به تامین امنیت اینترنت هات اسپات اقدام کنید.

آیا اینترنت هات اسپات در اندروید کاملا امن است؟

یکی از نگرانی های مهم درباره تامین امنیت اینترنت هات اسپات در اندروید که کاربران را آزار می دهد این است که شبکه آن به طور پیش فرض دسترسی آزاد است. این بدان معناست که وقتی یک هات اسپات را در تلفن هوشمند اندرویدی خود ایجاد می کنید، اندروید رمز عبوری برای هات اسپات ایجاد نمی کند و در نتیجه هر کسی می تواند به دلخواه خود به شبکه متصل شود. اگر در یک مکان عمومی هستید، شخصی می تواند از پهنای باند گران قیمت شما استفاده کند و به راحتی از آن استفاده کند.

البته این همه چیز نیست. هات اسپات موبایل بدون رمز عبور، مانند نان و کره برای هکرها و سارقان داده است. شما هرگز نمی دانید چه کسی در مکان های عمومی شما را ردیابی می کند. بنابراین، جدا از نگرانی در مورد بیش از حد برنامه داده خود به دلیل دسترسی غیرمجاز به Wi-Fi خود، سارقان داده نیز باید نگران باشید. شما می توانید با رمزگذاری و تامین امنیت اینترنت هات اسپات خود از همه این موارد جلوگیری کنید. به این ترتیب می توانید از نقطه اتصال Wi-Fi گوشی هوشمند خود محافظت کنید.

راه های تامین امنیت اینترنت هات اسپات

راه تامین امنیت اینترنت هات اسپات

راه های تامین امنیت اینترنت هات اسپات

به هر حال شما راه های متعددی دارید که بتوایند در هر مکان کار هکر ها را دشوار تر کنید. در ادامه به بررسی چند مورد از راه های تامین امنیت اینترنت هات اسپات می پردازیم.

ایجاد رمز عبور قوی برای اینترنت همراه

برای تقویت امنیت داده های خود هنگام استفاده از هات اسپات تلفن همراه، مطمئن شوید که یک رمز عبور قوی به نقطه دسترسی هات اسپات اختصاص داده اید. گذرواژه ای که به اندازه کافی طولانی، منحصر به فرد، حدس زدن آن سخت باشد و مرتباً آن را تغییر دهید، داده های شما را به صورت آنلاین غیرقابل نفوذ می کند.

فقط مطمئن شوید که رمز عبوری که انتخاب می‌کنید نام شما یا شماره شناسایی شما نباشد. آن را تا حد امکان تصادفی کنید. با داشتن یک رمز عبور، می‌توانید کنترل کنید چه کسی از پهنای باند اینترنت شما استفاده کند و چه کسی استفاده نکند. یک دستگاه مرورگر فقط می‌تواند با استفاده از رمز عبوری که فقط شما می‌توانید آن را فاش کنید به شبکه شما متصل شود. در همین راستا، با انتخاب WPA2 hotspot Security، مطمئن شوید که رمز عبور را به درستی ایمن کرده اید. گزینه های امنیتی دیگری مانند WEP و WPA وجود دارد، اما آنها به اندازه WPA2 قوی و ایمن نیستند.

ایجاد رمز عبور قوی برای اینترنت همراه

ایجاد رمز عبور قوی برای اینترنت همراه

به روز رسانی نرم افزار آنتی ویروس گوشی برای تامین امنیت اینترنت هات اسپات

به روز رسانی نرم افزار آنتی ویروس گوشی به صورت دوره ای برای تامین امنیت اینترنت هات اسپات از اهمیت بالایی برخوردار است، البته مشروط بر اینکه از آن برای اسکن اینترنت استفاده کنید. نرم افزار آنتی ویروس فقط برای رایانه های شخصی نیست. هکرها با پیدا کردن ایراد در پروتکل‌های امنیتی موجود گوشی‌های هوشمند، به تدریج تمرکز خود را از رایانه‌ها به تلفن‌ها تغییر می‌دهند. در این شرایط، قبل از ایجاد یک هات اسپات وای فای در آیفون یا گوشی اندرویدی خود، مطمئن شوید که نرم افزار آنتی ویروس شما به روز است.

اختصاص SSID منحصر به فرد برای هات اسپات

تلفن اندرویدی شما به طور خودکار یک نام SSID پیش فرض را به هات اسپات شما اختصاص می دهد. حدس زدن نام‌های شبکه این هات‌اسپات بی‌سیم آسان است، به خصوص به این دلیل که هکرها نحوه تولید نام‌های از پیش محاسبه ‌شده و عباراتی که با چنین نام‌هایی همراه هستند را می‌دانند. قبل از اینکه هات اسپات خود را در یک محیط عمومی آزمایش کنید، ابتدا مطمئن شوید که نام SSID خود را به نامی تغییر داده اید که فقط شما معنی و منشأ انتخاب آن را درک می کنید.

اختصاص SSID منحصر به فرد برای هات اسپات

اختصاص SSID منحصر به فرد

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تامین امنیت اینترنت هات اسپات پرداخته شد تا بتوانید در مواقع ضروری با خیال راحت از اینترنت همراه خود به نحو احسنت استفاده نمایید و آن را برای دیگر کاربران نیز به اشتراک بگذارید. البته لازم به ذکر است که انجام دادن همه این موارد تا درصد بالایی امنیت اینترنت شما را تامین کرده و خیال شما را آسوده می کند.

سوالات متداول تامین امنیت اینترنت هات اسپات

  1. SSIDچیست؟
    SSIDدر واقع نام شبکه وای فای است که به کمک آن می توانید اینترنت خود را پیدا کنید.
  2. آیا این موارد برای اینترنت های خانگی هم موثر هستند؟
    بله راه های تامین امنیت اینترنت هات را برای اینترنت های خانگی نیز می توان استفاده کرد و نتیجه گرفت.
  3. بهتر است از مودم های همراه استفاده کنیم یا اینترنت هات اسپات؟
    این مسئله باید با شرایط شما تصمیم گیری شود و نمی توان راه حل دقیقی ارائه داد.
دسته بندی ها : اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *