صفحه اصلی

تاثیر هاست و سرور روی سئو سایت

۱۲ آذر ۱۳۹۹

سرور کامپیوتر قدرتمندی است که 24 ساعت روشن و متصل به اینترنت است. سرور منابع قدرتمندی دارد. از جمله CPU قدرتمند و فضای زیاد از این روتوسط تقسیم بندی مجازی به چندین هاست تقسیم شده و هر هاست یک وب‌سایت را میزبانی می‌کند.

سئوی وب سایت و عوامل موثر بر آن همیشه موردبحث متخصصان بوده و هرساله گوگل تغییراتی در الگوریتمهای خود به وجود می‌آورد و اخبار آن را منتشر می‌کند و از عوامل موثر جدیدی که در سئو تاثیرگذار است آگاه می‌کند. تاثیر هاست و سرور بر سئوی سایت امری انکارناپذیر است و اما ویژگی هاست چگونه بر سایت تاثیر می‌گذارد را در ادامه بررسی می‌کنیم.

 

از دسترس خارج شدن سایت

 

"تاثیر

فرض کنید هاستی خریداری کرده‌اید که میزان پایداری آن کم است و به تعداد دفعات قطع می‌شود. ربات‌های گوگل، همواره در حال بررسی سایت‌ها هستند. اگر سرور قطع شده و سایتتان از دسترس خارج شده باشد، یک امتیاز منفی برای سایت شما خواهد بود و با تکرار دفعات به مرور زمان اثرات نامطلوبی بر سایت می‌گذارد.

 

سرعت سایت

 

سرعت سایت یکی از موارد بسیار تاثیرگذار روی رتبه‌بندی گوگل و سئوی سایت است. تاثیر هاست و سرور بر سئو از لحاظ سرعت سایت به این صورت است که اگر شرکت هاستینگ برای درآمد بیشتر سرور را به تعداد زیادی سایت تقسیم کند. ترافیک این سایت‌ها در مجمع افزایش یافته و از حد توان سرور بالاتر می‌رود. سرعت تمام سایت‌ها افت می‌کند.
دلیل دیگر این است که با کاهش سرعت سایت بازدیدکنندگان منتظر لود شدن سایت نشده و به سرعت از سایت خارج می‌شوند و سایت رقبا که دارای سرعت لود بیشتری است را بازدید میکنند.

 

بیشتر بخوانید : چرا وردپرس 5.5 ممکن است قاتل سایت شما بشود؟

 

اسپم شدن ‌هاست

 

سومین تاثیر هاست و سرور بر روی سئوی سایت، به این صورت است که اگر بخواهید یک ایمیل گروهی به افراد بفرستید که برای دریافت ایمیل ثبت نام نکرده‌اند، گوگل این کار را اسپم محسوب میکند و سایت و دیگر سایت‌های موجود در آن هاست، با مشکل روبه رو می‌شود. شرکتهای هاستینگ این را به مشتریان خود اعلام می‌کنند و از آنها می‌خواهند در صورت تمایل به ارسال ایمیل گروهی، یک هاست مجزا تهیه کنند.

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.


    نکات مهم در خرید هاست

     

    با توجه به تاثیر هاست و سرور بر روی سئوی سایت در هنگام خرید هاست به موارد زیر دقت کنید:

    1- آپ‌تایم بالای هاست

     

    سرور باید 24 ساعته فعال و در دسترس باشد. اگر در طی شبانه روز این قطعی ها افزایش پیدا کند، اعتبار کسب و کار شما به خطر می‌افتد. این امر به خصوص برای سایتهای فروشگاهی بسیار خطرناک است و مشتریان زیادی را از دست خواهد داد. زمان پایداری یا آپ‌تایم یکی از پارامترهای مهم در انتخاب سرور مناسب است.

     

    بیشتر بخوانید : مهم ترین ویژگی های پلن هاستینگ

     

    2- سرعت هاست

     

    تاثیر سرعت هاست وسروربرسئوی سایت

     

    سرعت ‌هاست مدت زمان لازم برای بارگذاری سایت و مدت زمان لازم برای پاسخگویی به مخاطبان سایت را تعیین می‌کند.

     

    3- پهنای باند

     

    هنگام خرید هاست شرکت هاستینگ، پهنای باند معینی در ماه به صاحبان سایت می‌دهد. این میزان در شرکت‌های مختلف متفاوت است.

     

    4- زمان بالابودن سرور

     

    سرور باید از چندین راه مختلف به اینترنت اتصال داشته باشد تا در صورت قطع شدن یکی از راه‌ه‌ها، سرور بتواند همچنان به اینترنت متصل باقی بماند و سایت‌ها down نشوند.

     


    تاثیر هاست و سرور خارجی و داخلی بر سئو

    خارجی یا داخلی بودن هاست، نمی‌تواند ملاک درستی برای انتخاب هاست مناسب باشد. چرا که هاست بی‌کیفیت خارجی و داخلی وجود دارد. مهمترین معیار فاصله مکانی سرور با کابران است. به این معنا که کاربر پس از ورود به سایت با هر کلیک، یک درخواست به سرور ارسال شده، پس از بررسی پاسخی به کاربر ارسال می‌شود. فاصله زیاد کاربر و سرور باعث کاهش سرعت دریافت پاسخ می‌شود.
    هنگام خرید هاست دقت کنید کاربرانتان در کدام کشورها بیشتر هستند. از آن کشور هاست بخرید.

     

    سخن پایانی
    همن طور که دیدید تاثیر هاست و سرور بر سئوی سایت بسیار زیاد است. داشتن هاست فاکتورهایی مثل سرعت سایت و خطاهای عدم دسترسی و امنیت، مستقیما به نوع هاست و سرور شما برمی‌گردد. داشتن هاست بی‌کیفیت صدمات جدی به سایت وارد می‌کند و در برخی موارد باعث پنالتی شدن ایت و حذف شدن آن از نتایج جستجو می‌گردد. با این توصیفات بهتر است شرکتی معتبر را برای خرید هاست انتخاب کنید تا سایتتان را در برابر حملات امنیتی، کاهش سرعت و سایر مشکلاتی که استفاده از سرورهای بی‌کیفیت ایجاد میکنند، ایمن سازید.

    دسته بندی ها : سرور,هاست
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *