صفحه اصلی

به چه دلیل سرعت دانلود اینترنت پرسرعت با سرعت خریداری شده متفاوت است؟

۰۷ خرداد ۱۳۹۸

یکی از سوالاتی که در زمان استفاده از اینترنت ممکن است برای شما پیش آید ، این است که چرا سرعت دانلود اینترنت پرسرعت شما متفاوت با سرعت سرویس خریداری شده است.

کارشناسان پشتیبانی شرکت صفرویک بسیار با کاربرانی که از سرعت خود شکایت می کنند و اعلام می کنند که سرعت دریافت داده اینترنت ADSL پرسرعت خانگی آنان پایین تر از سرویس خریداری شده است برخورد می کنند.

اما آیا به راستی سرعت این کاربران کم است؟ یا یک نکته ای در اینجا وجود دارد که به آن توجه نمی شود؟

 

با تفاوت واحد های بیت و بایت بیشتر آشنا شوید

 

اگر همیشه با شنیدن واحد های اندازه گیری داده های دیجیتال دچار سردرگمی می شوید ، وقت آن رسیده است که یک بار برای همیشه با تفاوت بیت و بایت آشنا شوید و خود را از سردرگمی رها کنید.

کوچکترین واحد ذخیره سازی داده های دیجیتال بیت نام دارد که با b نمایش داده می شود و به لاتین bit گفته می شود. هر ۸ بیت در کنار هم یک بایت را تشکیل می دهند که با B و به لاتین Byte نوشته می شود.

همچنین هر ۱۰۲۴ کیلو بایت را یک مگا بایت می گویند بنابراین می توان نتیجه گرفت که

۱۰۲۴ کیلو بایت = ۱ مگا بایت

می باشد.

 

به چه دلیل سرعت دانلود اینترنت پرسرعت با سرعت خریداری شده متفاوت است؟

 

به طور خلاصه ، این تفاوت در اصل به دلیل تفاوت واحد های اندازه گیری است. زمانی که شما سرعت یک مگ  خریداری می کنید شما  یک سرویس اینترنت  ADSL خریداری کردید که سرعت آن ۱۰۲۴kbps خریداری کرده اید. (تعرفه های اینترنتADSL2+ پرسرعت صفرویک را مشاهده کنید.)

این درحالی است که سرعت دانلود در مرورگر ها و ابزار های مدیریتی ، با کیلوبایت نمایش داده می شوند. بنابراین سرعتی که شما مشاهده می کنید در بهترین حالت بدون در نظر گرفتن نویز و سایر محدودیت هایی که ممکن است وجود داشته باشد باید یک هشتم سرعت سرویس باشد. چون هر ۸ بیت یک بایت است

۱۰۲۴ کیلو بیت بر ثانیه =۱۲۸ کیلو بایت بر ثانیه

بنابراین این تفاوت به دلیل کندی سرعت یا ضریب سرعت دانلود نیست و تنها به دلیل تفاوت های واحد های اندازه گیری است.

دسته بندی ها : اینترنت
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *