صفحه اصلی

بهترین سرعت اینترنت برای بازی های آنلاین

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

برای انجام بازی های آنلاین به سرعت زیادی نیاز ندارید. این یک فعالیت فشرده با پهنای باند نیست، بنابراین تنها چیزی که نیاز دارید اتصال 5 مگابیت بر ثانیه یا سریعتر است. اما به خاطر داشته باشید که اگر زمان تأخیر شما به صدها میلی ثانیه برسد، هیچ مقدار سرعتی نمی‌تواند مانع از تاخیر بازی شما شود. داشتن یک تجربه بازی آنلاین خوب بسیار بیشتر از ثبت نام برای سریع ترین طرح اینترنت روی کره زمین است. در این مقاله به بررسی بهترین سرعت اینترنت برای بازی های آنلاین می پردازیم تا با توجه به آن بتوانید بهترین تجربه از بازی های گروهی و برخط داشته باشید.

بهترین سرعت دانلود و سرعت آپلود مناسب برای بازی آنلاین

انجام بازی هایی مانند Halo Infinite و Fortnite به پهنای باند زیادی نیاز ندارد و لازم نیست تا حتما دارای بهترین سرعت اینترنت برای بازی های آنلاین باشید. برخلاف یک ویدیوی آنلاین که از طریق اینترنت برای دستگاه شما پخش می شود تراشه گرافیکی موجود در رایانه، کنسول بازی یا دستگاه تلفن همراه شما، دنیای مجازی را به صورت محلی روی دستگاه شما رندر می کند (رسم می کند) و آن را روی صفحه نمایش شما نمایش می دهد. در واقع اطلاعات بسیار کمی بین سرور بازی و گیمر عبور می کند. هر دو طرف داده های زیر را مبادله می کنند:

  • ورودی صفحه کلید
  • ورودی ماوس
  • ورودی کنترلر
  • مکان پخش کننده (شما و دیگران)
  • وضعیت فعلی جهان
  • ارتباط بازیکن
  • اعلان‌های سرور (مانند اطلاعیه‌های درون بازی)

از میان موارد موجود در لیست بالا، مکان بازیکن می تواند باعث کاهش سرعت شود، به خصوص در بازی های آنلاین چند نفره (MMO). این بازی‌ها می‌توانند بازیکنان واقعی بیشتری نسبت به سناریوی بازی‌های آنلاین معمولی داشته باشند، که باعث کاهش نرخ فریم و انتقال از راه دور بازیکنان می‌شود. به طور کلی، بسیاری از بازی های مدرن با گرافیک با کیفیت بالا برای بازی آنلاین به سرعت دانلود حداقل 3 مگابیت بر ثانیه نیاز دارند.

بهترین سرعت دانلود و سرعت آپلود مناسب برای بازی آنلاین

بهترین سرعت دانلود و سرعت آپلود در بازی آنلاین

نقش سرعت آپلود در تجربه بهتر بازی های آنلاین

یکی از موارد تعیین کننده در بهترین سرعت اینترنت برای بازی های آنلاین؛ سرعت آپلود است. از آنجایی که بازی ها تعاملی هستند، سرعت انتقال اطلاعات از رایانه یا کنسول شما به یک سرور راه دور نیز مهم است. حتی یک اتصال ضعیف معمولاً می‌تواند سرعت‌های لازم را برآورده کند، به همین دلیل است که سرعت آپلود اغلب به عوامل مهم‌تر کاهش می‌یابد. بازی معمولی با گرافیک با کیفیت بالا به سرعت آپلود حداقل 1 تا 2 مگابیت در ثانیه نیاز دارد.

حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز در پلتفرم های بازی

تا زمانی که اتصال اینترنت شما این شرایط را برآورده می کند، چه دارای بهترین سرعت اینترنت برای بازی های آنلاین باشد و چه نه، می توانید بازی های آنلاین را انجام دهید. با این حال، اگر می‌خواهید یک تجربه آنلاین ثابت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم ارتباط کمی بهتری داشته باشید.

  • بهترین سرعت اینترنت برای Xbox one
    برای کنسول Xbox One بهتر است حداقل سرعت اینترنت در زمینه دانلود؛ 3 مگابایت بر ثانیه و در زمینه آپلود 0.5 مگابایت بر ثانیه باشد. لازم به دکر است که این سرعت و برای سایر نسل های xbox one نیز کارآمد است.
  • Playstation 4
    سرعت دانلود مناسب برای PS4 در حدود 3 مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود لازم است تا حداقل 1 مگ باشد. لازم به ذکر است که برای اتصال این کنسول نسل 8 سونی به اینترنت با پهنای باند زیاد نیاز دارد و اینترنت هایی نظیر دایل آپ جوابگوی این نیاز نیست.
  • اینترنت مناسب برای کنسول Playstation 5
    برای این کنسول نسل جدید سونی، با توجه به بالا رفتن سطح کیفی بازی ها و … برای تجربه بی نقص؛ بالطبع نیاز به اینترنت پرسرعت و پایدار نظیر اینترنت ADSL2+، اینترنت VDSL و … دارید.
  • سرعت مناسب اینترنت برای نینتندو سوییچ(Nintendo Switch)
    برای نینتدو سوئیچ بر اساس تست های انجام شده سرعت دانلود حداقل 3 مگابایت و آپلود 1 مگابایت می تواند مناسب باشد، اما در هر حال تجربه بی نقص بازی به عوامل بسیاری بستگی دارد.
حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز در پلتفرم های بازی

حداقل سرعت مورد نیاز در پلتفرم های بازی

توصیه های بهتر شدن سرعت اینترنت برای بازی آنلاین

برای تجربه سرعت مناسب اینترنت برای بازی های آنلاین، ما سرعت دانلود حداقل 5 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود حداقل 3 مگابیت در ثانیه را برای انجام بازی های آنلاین توصیه می کنیم. همچنین باید تاخیر کمتر از 100 میلی‌ثانیه را برای تجربه‌ای بدون تاخیر هنگام بازی آنلاین داشته باشید. به طور کلی، از آنجایی که سرعت واقعی مورد نیاز بسیار کم است، بازی ها و سیستم های بازی اغلب توصیه های خاصی را ارائه نمی دهند.

در عوض، پهنای باند اختصاصی می تواند در یک تجربه عالی از بازی های آنلاین تاثیر بسزایی داشته باشد. متأسفانه، الزامات سرعت به سؤال مهم برای بازی آنلاین بازی نمی‌پردازد. تأخیر. تأخیر بالا بدترین دشمن شماست تأخیر مقدار زمانی است که یک بسته داده برای سفر خود به یک سرور راه دور و بازگشت استفاده می کند. توپ راکتی را تصور کنید که از دیوار می پرد چقدر طول می کشد تا آن توپ به سمت شما برگردد؟

ابزار پینگ با پرتاب یک توپ از داده ها در یک مقصد خاص و ثبت کل مدت سفر به این سوال پاسخ می دهد به عبارت دیگر، به سرور پینگ می کند. تأخیر به عنوان «نرخ پینگ» نیز نامیده می شود.

بنابراین، اگر زمانی که در حال انجام بازی آنلاین هستید، تاخیر شما خیلی زیاد شود، شروع به تجربه تاخیر می کنید و از بهترین سرعت اینترنت برای بازی های آنلاین فاصله می گیرید. به عنوان مثال، شما یک ماوس را حرکت می دهید و بازی شما آن حرکت را به یک سرور راه دور گزارش می کند. سرور حرکت را تأیید می کند و پاسخی را ارسال می کند که حرکات شما را همراه با سایر حرکات بازیکن نشان می دهد. بازی شما پاسخ را ارائه می دهد، اما به دلیل اینکه تاخیر شما زیاد است، حرکت شما در مقایسه با سایر بازیکنان با تاخیر به نظر می رسد. برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید مقاله RTT چیست؟ را مطالعه نمایید.

توصیه های بهتر شدن سرعت اینترنت برای بازی آنلاین

بهتر شدن سرعت اینترنت برای بازی آنلاین

موارد موثر بر نرخ تاخیر

اما به طور کل تعدادی از عوامل وجود دارد که بر تأخیر تأثیر می گذارد و سبب می شوند تا به بهترین سرعت اینترنت برای بازی های آنلاین دست نیابید. این موارد شامل موارد زیر است:

  • فاصله فیزیکی بین شما و سرور
    بازی‌هایی که از چند نفره و چند نفره پشتیبانی می‌کنند، از سرورهای منطقه‌ای استفاده می‌کنند، زیرا موقعیت جغرافیایی مهم است، حتی اگر سرور فقط چند کشور دورتر باشد. چرا؟ زیرا سیگنال شما در حین حرکت بین شما و سرور از طریق چندین “hops” حرکت می کند. هر چه سیگنال شما باید جهش بیشتری را طی کند، سفر آن بیشتر طول می کشد که به تأخیر بالاتر ترجمه می شود. ازدحام ترافیک بین شما و سرور راه دور نیز می تواند باعث کندی سرعت شود و ورودی کنترل کننده شما را به تاخیر بیاندازد.
  • نوع اتصال اینترنت شما
    انواع خاصی از اتصالات اینترنتی ذاتا تأخیر بیشتری نسبت به سایرین دارند.
    به عنوان مثال، اینترنت ماهواره‌ای بیشترین تأخیر را دارد زیرا یک انتقال بی‌سیم است که به فضا می‌رود و برمی‌گردد تا به یک سرور راه دور برسد. اتصالات کابل عایق تاخیر کمتری نسبت به خطوط تلفن بدون عایق دارند. کابل های فیبر نوری تاخیر کمتری نسبت به هر دو دارند. به خاطر داشته باشید که سرعتی که سیگنال های شما با آن به عقب و جلو می روند با سرعت دانلود یا پهنای باند شما متفاوت است.
    یک فیلم با سرعت کمتری در یک اتصال DSL با سرعت 5 مگابیت در ثانیه نسبت به اتصال ماهواره ای 50 مگابیت بر ثانیه دانلود می شود. با این حال، هنگام انجام بازی‌های آنلاین، اتصال DSL بسیار بیشتر از ماهواره پاسخ‌گو خواهد بود، زیرا داده‌های بازی به فضا ارسال نمی‌شوند و برمی‌گردند. تأخیر بالای اتصال ماهواره‌ای باعث تأخیر زیادی می‌شود که اکثر بازی‌های پرسرعت حتی به صورت آنلاین قابل پخش نیستند.
موارد موثر بر نرخ تاخیر

موارد موثر بر نرخ تاخیر در بازی آنلاین

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین سرعت اینترنت برای بازی های آنلاین پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید تجربه ای بسیار خوب از بازی های آنلاین داشته باشید. لازم به ذکر است که سرعت اینترنت به موارد بسیاری نظیر شرکت ارائه دهنده سرویس، پایداری سرور ها و … بستگی دارد که لازم است تا در نظر گرفته شوند.

سوالات متداول بهترین سرعت اینترنت برای بازی های آنلاین

  1. آیا صفرویک جهت بازی های آنلاین از اینترنت پرسرعت پشتیبانی می کند؟
    بله شما می توانید انواع اینترنت پرسرعت را با بهترین تعرفه و کیفیت با صفرویک تجربه کنید.
  2. آیا در بازی های آنلاین، سرعت آپلود نقش دارد؟
    بله سرعت آپلود بالا سبب تجربه بازی کردن بهتری برای کاربر می شود.
  3. حداقل سرعت اینترنت در اکثر پلتفرم ها چقدر است؟
    حداقل سرعت اینترنت برای بازی آنلاین در اکثر دستگاه ها، حدود 3 مگابایت بر ثانیه است.
دسته بندی ها : اینترنت
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *