صفحه اصلی

بازنشستگی اینترنت اکسپلورر

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

اینترنت اکسپلورر مایکروسافت که زمانی بر جنگ مرورگرها تسلط داشت، اکنون در حال بازنشستگی فناوری است. در ادامه به بررسی جزئی تر خبر بازنشستگی اینترنت اکسپلورر می پردازیم. با ما همراه باشید.

جزئیات بازنشستگی اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer)

پس از 27 سال با انتشار خبر بازنشستگی اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت قرار است. اینترنت اکسپلورر را برای همیشه با مرورگر مایکروسافت اج جایگزین می کند که ادعا می کند سریعتر و ایمن تر است. در طول سال‌ها، اینترنت اکسپلورر کانون بررسی‌های زیادی بر روی نقص‌های امنیتی بوده است.

برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌های قدیمی‌تر که به اینترنت اکسپلورر متکی هستند، یا برای هرکسی که به دلایلی می‌خواهد از مرورگر قدیمی استفاده کند، مایکروسافت اج یک «حالت اینترنت اکسپلورر» خواهد داشت.برنامه اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) اکنون به مایکروسافت اج هدایت می‌شود، که مایکروسافت در توضیح خود می‌گوید «تجربه مرور سریع‌تر، ایمن‌تر و مدرن‌تر از اینترنت اکسپلورر است».

تلاش برای باز کردن یک وب سایت در اینترنت اکسپلورر این پیام را نشان می دهد: “وبسایتی که می خواستید باز کنید در اینترنت اکسپلورر کار نمی کند، بنابراین به مایکروسافت اج هدایت شده اید”.

جزئیات بازنشستگی اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer)

جزئیات بازنشستگی اینترنت اکسپلورر

آیا قبلا نیز درباره بازنشستگی Internet Explorer صحبت شده بود؟

کاربران می توانند موارد دلخواه، اولویت ها و سایر داده های مرور خود را پس از بازنشستگی Internet Explorer به Microsoft Edge وارد کنند.

این مرورگری بوده است که کاربران دوست داشتند از آن متنفر باشند، و بسیاری از پاسخ‌ها در رسانه‌های اجتماعی منعکس کننده آن است، در روزی که می‌توان آن را یک روز تاریخی برای اینترنت نامید.

این مرورگری بوده است که کاربران دوست داشتند از آن متنفر باشند، و بسیاری از پاسخ‌ها در رسانه‌های اجتماعی منعکس کننده آن است، در روزی که می‌توان آن را یک روز تاریخی برای اینترنت نامید.

با توجه به اینکه مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد که پشتیبانی خود از اینترنت اکسپلورر را در 15 ژوئن 2022 پایان می دهد، این یک خبر غافلگیرکننده نیست.

راه اندازی اینترنت اکسپلورر

راه اندازی آن که در سال 1995 منتشر شد، آغاز پایانی را برای مرورگر غالب آن زمان، Netscape Navigator، نشان داد.تمایل مایکروسافت به اتصال اینترنت اکسپلورر به سیستم عامل ویندوز خود به این معنا بود که مردم به سادگی از Internet Explorer به طور پیش فرض به جای رقبا استفاده می کنند. اما اکنون نوبت به بازنشستگی اینترنت اکسپلورر رسیده است.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *