صفحه اصلی

اینترنت ADSL بهتر است یا اینترنت گوشی همراه؟

۲۵ آذر ۱۳۹۹

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، گوشی‌های تلفن همراه نیز دارای قابلیت اینترنت همراه هستند. با اینکه هزینه اشتراک ماهیانه و روزانه این سرویس‌ها از  اینترنت ADSL بیشتر است ولی بازهم بسیاری از افراد از این اینترنت استفاده می‌کنند.

در طی سال‌های گذشته شبکه تلفن همراه پیشرفت چشمگیری داشته طوری که تا دهه پیش اینترنت G وارد بازار شد ولی امروزه شاهد ورود شبکه نسل پنجم اینترنت هستیم که هدف از آن استفاده از 5G برای اینترنت اشیا(IOT) است. حال در این مطلب به سراغ مزیت اینترنت همراه نسبت به ADSL می‌پردازیم ما با همراه باشید.

 

 

دسترسی راحت

 

در خانه، محل کار و مسیر رفت و آمد نیاز به اینترنت دارید چه می‌کنید؟ خیلی راحت با فعال کردن Data گوشی و خرید بسته‌های اوپراتور موردنظر می‌توانید به اینترنت متصل شوید. نه تجهیزات خاصی می‌خواهد نه خط تلفن ثابت! حتی سرعت آن هم از اینترنت‌های خانگی نیز بیشتر است.

 

ولی برای اینترنت خانگی اولی باید خط تلفن خود را چک کنید، به دنبال ظرفیت خالی در مخابرات بگردید و پس از خرید مودم می‌توانید تنظیمات آن را اعمال کنید و با اشتراک ماهانه از دنیای مجازی استفاده کنید. درسته که بیشتر ما در خانه هایمان حداقل یک مودم برای برقراری ارتباطات داریم ولی همانطور که ذکر شد در مسیر رفت و آمد چه کنیم؟ به همین دلایل اینترنت تلفن همراه از محبوبیت زیادی برخوردارد است.

 

 

سرعت اینترنت adsl بیشتر است یا اینترنت همراه

 

سرعت

 

با اینکه سرعت ADSL نسبت به گذشته بالاتر رفته ولی بازهم به پای اینترنت همراه نمیرسد. سرعت متوسط و معقول برای مصارف خانگی 1 مگ است که در طول ماه سرعت آن ثابت است و افزایش نمیابد. ولی اینترنت سیمکارت بسته به نوع آن سرعت متغیری دارد که در برخی مکان‌ها سرعت آن بیشتر می‌شود. مثلا سیمکارت‌های 4G LTE در برخی موارد سرعت آن به 20 مگ بر ثانیه نیز می‌رسد که این امر برای یک کاربر ADSL خوشایند است.

 

آنچه که باید بدانید : اینترنت 4G چیست و چه ویژگی هایی دارد‌؟؟

 

بسته‌های متنوع

 

همه ما حداقل یکبار اینترنت همراه خریداری کردیم و با شماره گیری کد مربوطه بسته‌های گوناگون زیادی را دیدیم که از روزانه تا بلند مدت موجوده و هر کدام از این‌ها بسته‌های متفاوتی دارد. ولی ADSL در اول چند بسته به شما پیشنهاد می‌دهد که تا پایان اشتراک خود باید از همان استفاده کنید، البته امکان تغییر سرویس نیز موجود است ولی خودتان قضاوت کنید که تغییر سرویس ADSL راحتتر است یا اینترنت گوشی همراه؟ دیتای گوشی به دلیل اینکه مشتری قرارداد بلند مدت به اوپراتور امضا نمی‌کند امکان مانور و تغییر همیشه امکان پذیر است.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    فعالسازی اینترنت adsl راحت تر استن یا اینترنت همراه

     

    فعالسازی

     

    همانطور که میدانید برای برای استفاده از اینترنت تلفن همراه کافیست که یک سیمکارت و گوشی داشته باشید و سپس اشتراک موردنظر خود را خریداری کنید، ولی برای ADSL یاد خط تلفن ثابت داشته باشید، سیمکشی مربوطه، خرید مودم و روتر و استفاده از اسپلیتر. تازه اگر نیاز به افزایش سرعت داشته باشید با تعویض سیمکارت خود به 4G می‌توانید از سرعتی چندبرابر بیشتر استفاده کنید ولی در شبکه خانگی برای انجام این فرآیند باید از طریق مخابرات اقدام کنید که چند روزی زمان می‌برد.

     

    آنچه که باید بدانید : اینترنت 4G چیست و چه ویژگی هایی دارد‌؟؟

     

    کلام آخر

     

    تا اینجای کار تفاوت این دو شبکه را باهم دیدید و برتری‌های هرکدام نسبت به هم را متوجه شدید، باید بگم که شرکت صفرویک با ارائه اینترنت TD-LTE باعث شده تا شما با استفاده از مودم در هرجا و هرزمان به اینترنت متصل باشید. این سرویس با استفاده از سیمکارت 4G باعث شده تا از سرعتی چند برابر ADSL بهره مند شوید و دیگر محدودیت های اینترنت گوشی‌های همراه را نداشته باشید. برای اطلاع از مزایا و سفارش اینترنت TD-LTE اینجا را کلیک کنید.

    دسته بندی ها : اینترنت,مجله صفر و یک
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *