صفحه اصلی

ایلان ماسک اینترنت ماهواره ای را در دسترس مردم اوکراین قرار داد

۰۹ اسفند ۱۴۰۰

به دلیل جنگ میان روسیه و اوکراین سران اوکراین از ایلان ماسک درخواست کردند تا برای آن ها اینترنت ماهواره ای را راه اندازی کند. از این رو ایلان ماسک اینترنت ماهواره ای را در دسترس مردم اوکراین قرار داد. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

جزئیات اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک برای اوکراین

ایلان ماسک ، ثروتمند ترین فرد جهان است که دارای اینترنتی به نام اینترنت ماهواره ای می باشد. قضیه از آن جایی شروع شد که رئیس جمهور اوکراین در توئیتی از ایلان ماسک تقاضای اینترنت پرسرعت ماهواره ای را کرد. به دنبال این درخواست ایلان ماسک نیز ماهواره هایی که برای اینترنت پرسرعت ساخته شده بودند را بر فراز اوکراین قرار داد تا مردم اوکراین در بحبوحه جنگ بتوانند از آن استفاده نمایند.

تقریبا دو سال پیش بود که اینترنت ماهواره ای به جهانیان معرفی شده که با پرداخت اشتراک ماهانه و خرید تجهیزات مخصوص می توانید از این اینترنت استفاده نماییدو البته لازم به ذکر است که این اشتراک ارزان نبوده و ممکن است در برخی مناطق سرویس دهی نداشته باشد.

در حال حاضر علاوه بر سرویس اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک برای اوکراین ، اینترنت ماهواره ای هم اکنون در 28 کشور جهان سرویس دهی دارد و افراد می توانند از آن استفاده کنند. پیش بینی می شود که ظرف چند سال این اینترنت بسیار سریع همه جهان را فرا بگیرد.

چرا ایلان ماسک اینترنت ماهواره ای را در دسترس مردم اوکراین قرار داد ؟

این مسئله می تواند صرفا به دلیل کمک به مردم اوکراین بوده باشد. البته علاوه بر آن این اتصال سریع به اینترنت سبب می شود تا استارلینک محبوبیت بیشتری پیدا کند.

دسته بندی ها : اخبار,مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *