صفحه اصلی

اینترنت بی سیم ثابت یا اینترنت مرکزی

۱۴ مهر ۱۳۹۸

اینترنت بیسیم ثابت (یا اینترنت مرکزی) با اتصالات متداول مانند DSL و فیبر، متفاوت است. سیگنال اینترنت را به جای استفاده از کابل، از طریق امواج رادیویی که توسط یک ایستگاه پایه منتقل میشود، به خانه شما می آورد.

هنگامی که اینترنت بی سیم ثابت را انتخاب می کنید، ارائه دهنده اینترنت پرسرعت یک گیرنده را در خانه شما نصب می کند.

با نزدیک ترین ایستگاه پایه بی سیم ارتباط برقرار میکند و از طریق کابل حامل سیگنال پهنای باند، از گیرنده روتر خانه شما به وب دسترسی ایجاد می کند.

اینترنت پرسرعت بیسیم ثابت عمدتاً در مناطق روستایی و مناطق با محدودیت های مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد که تنظیم زیر ساخت ها برای خدمات پهنای باند اختصاصی مانند DSL بسیار گران تمام می شود.

حمل و کارگذاری کابل ها در زمین و گرفتن مجوزهای لازم برای انجام این کار، گران تمام می شود. بنابراین برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی منطقی نیست که از این راه در مناطقی با جمعیت کم و یا مکانی که تعداد مشترکان به حد نصاب نخواهد رسید، این هزینه ها را تامین کنند.

مزایای استفاده از اینترنت بیسیم ثابت یا اینترنت مرکزی

مانند بسیاری از موارد، اینترنت وایرلس یا بیسیم ثابت (یا اینترنت مرکزی) نیز مزایا و معایبی دارد.

ابتدا در مورد مزایا صحبت خواهیم کرد. تنظیم تجهیزات مورد نیاز برای اینترنت بی سیم ثابت به نسبت سایر سرویس های پهنای باند آسان تر است زیرا به کابل های فیزیکی و زحمتی که دارند، نیازی نیست.

همچنین ارائه دهندگان اینترنت معمولاً داده هایی را که در سرویس های اینترنتی تلفن همراه است، تنظیم نمی کنند.

علاوه بر این، این فناوری سرعت بارگیری بالایی را ارائه می دهد که نسبت به سرعتی که می توانید از سایر روش ها نظیر  اینترنت ADSL دریافت کنید، سریع تر است.

معایب اینترنت مرکزی

مشکل اینترنت بیسیم ثابت این است که اتصال آن همیشه پایدار نیست. باران، مه و سایر شرایط آب و هوایی می تواند بر قدرت آن تاثیر بگذارد.

همچنین باید بین گیرنده در خانه شما و ایستگاه پایه بی سیم یک خط دید وجود داشته باشد. موانعی مانند درختان و تپه ها می توانند بر کیفیت خدمات تاثیر بگذارند و حتی می توانند از راه اندازی آن جلوگیری کنند. مشکل قیمت نیز وجود دارد. اینترنت بیسیم ثابت معمولا گران تر از سایر اشکال پهنای باند هستند.

برای افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که خدمات پهنای باند ثابت دردسترسشان نیست اینترنت ماهواره ای می تواند گزینه دیگری باشد. اگر چه به یک دیش نیاز دارد و بدون استفاده از تلفن یا یک خط کابل امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت را در اختیار شما قرار می دهد، اما ماهواره از جهات مختلف با بی سیم ثابت متفاوت است.

مقایسه کیفیت اینترنت بیسیم ثابت و اینترنت ماهواره ای

شرایط آب هوایی بیش از آنچه تصور می کنید روی اینترنت ماهواره ای تاثیر میگذارد. سیگنال ها باید در کل جو حرکت کنند. این بدان معناست که طوفان می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. ایستگاه پایه ای که برای  اینترنت بیسیم ثابت استفاده می شود تقریبا به اندازه یک برج تلفن همراه متوسط است که معمولا در فاصله ده مایلی خانه شما قرار دارد. بنابراین ابرهای بالای آن و طوفانی که مایل ها از آن فاصله دارد، نمی توانند در سیگنالی که منتقل می شود تداخل ایجاد کنند و بگذارید فراموش نکنیم از آنجا که ماهواره نسبت به ایستگاه پایه بی سیم از گیرنده خانه شما فاصله دارد، اینترنت ماهواره ای از تاخیر بالایی رنج میبرد. این حتی می تواند یک اتصال سریع پر سرعت را کند کرده و تاثیر زیادی در مواردی مانند بازی های آنلاین و پخش ویدئو داشته باشد.

ارائه دهندگان اینترنت ماهواره ای همچنین یک ظرفیت داده تعیین می کنند و مقدار داده ای را که می توان به صورت ماهانه استفاده کنید، محدود می کند. اگر مرتباً آنلاین هستید و فیلم های زیادی را تماشا می کنید، این می تواند یک مشکل بزرگ باشد.

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو سرویس در قیمت آنها است . علی الرغم معایب آن، اینترنت ماهواره ای  هنوز از بی سیم ثابت گران تر است. بنابراین وقتی همه این موارد را در نظر می گیرید، واضح است که گزینه دوم انتخاب بهتری است.

به فکر انتخاب اینترنت بیسیم ثابت هستید؟ شرکت های اینترنتی بسیاری برای ارائه دادن این خدمت وجود دارند و شما می توانید با یک جست و جوی ساده، شرکتی را انتخاب کنید که در منطقه این خدمات را ارائه می دهند. برای شروع فرم درخواست اینترنت وایرلس اشتراکی (اینترنت مرکزی) صفرویک را بررسی فرمایید.

 

بیشتر بخوانید: اینترنت سازمانی و نکاتی که قبل از انتخاب ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی باید به آنها توجه کنید

دسته بندی ها : اینترنت
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *