صفحه اصلی

چرا هنگام خرید سرور ابری باید به لوکیشن آن توجه کنیم؟

۳۰ تیر ۱۳۹۹

قبل از دانستن در مورد لوکیشن سرور  ابری و خرید آن، باید بگوییم سرور ابری به بخش اشتراکی از سرور گفته می‌شود که برای استفاده کاربران در نظر گرفته شده که مدیریت آن می‌تواند توسط خود شخص یا شرکت ارائه‌دهنده سرویس باشد. در واقع سرور ابری یک پلتفرم رایانش ابری است که بر روی بستر اینترنت قرار دارد.

سرور ابری را ازلحاظ کاربرد می‌توان با سرور مجازی یا همان vps یکی دانست اما تفاوتی که در بین این دو وجود دارد این است که سرور مجازی در بستر یک سرور فیزیکی و سخت‌افزاری قرار دارد و در برخی شرایط به‌خصوص ممکن است با مشکل روبه‌رو شود. برای مثال می‌توان به خرابی قطعات سخت‌افزاری آن اشاره کرد.

سرور ابری تمامی امکانات و قابلیت‌های سرور مجازی را دارد اما وابسته به یک سرور فیزیکی و سخت‌افزاری نبوده و در هر زمانی که اجرای ماشین مجازی با مشکل روبه‌رو شود به‌راحتی می‌تواند بین سرورها جابه‌جا شود و خدمات باکیفیت‌تری را ارائه کند. جالب است بدانید که تمامی این اتفاقات به‌صورت خودکار و اتوماتیک انجام می‌شود و جای نگرانی برای کاربران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : سرور ابری چیست و چه سرویس ابری مناسب است؟

 

اهمیت محل سرور ابری در چیست؟

یکی از موارد بسیار مهمی که هنگام خرید سرور ابری باید به آن توجه کنید، لوکیشن سرور ابری است زیرا این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. از اصلی ترین اهمیت محل سرور ابری، مسافت آن است؛ هرچقدر موقعیت مکانی شما با سرور بیشتر باشد، سرعت ردوبدل شدن اطلاعات کاهش پیدا می‌کند. برای مثال تصور کنید که شما در آسیا قرار دارید و سرور ابری خریداری‌شده در قاره‌ای دیگر است. قطعا این موضوع بر روی سرعت تاثیر گذار است. تا حد امکان سعی کنید سرور ابری نزدیک به خودتان را خریداری کنید تا از نهایت سرعت آن بهره‌مند شوید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی از مواقع ممکن است دیتاسنترها با مشکلی رو به شوند که برای مثال می‌توان به باگ‌های نرم‌افزاری، قطعی برق، حوادث طبیعی و غیرقابل‌پیش‌بینی اشاره کرد. در این شرایط اگر دیتاسنتر به موقعیت مکانی شما نزدیک‌تر باشد، اتصال دوباره‌ی شما با دیتاسنتر با سرعت بیشتری انجام می‌شود. این مورد برای بسیار از افراد اهمیت فوق العاده بالایی دارد و برایشان مهم ترین مزیت استفاده از دیتاسنترهای نزدیک موقعیت مکانیشان است.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در بحث محل سرور ابری، عبارت Data Protection است که به معنای حفاظت از داده‌ها است. همان‌طور که می‌دانید اطلاعات و داده‌ها اهمیت فراوانی دارند به همین دلیل بهتر است دیتاسنتری که قراره داده‌ها درون خود نگهداری کند، نزدیک به شما و یا حتی در کشور خودتان باشد. این دادها می‌تواند، اطلاعات پروفایل‌های شخصی و حتی اطلاعات محرمانه باشد.

در حال حاضر دیتاسنترهای بسیار قدرتمند و باکیفیت در ایران هستند که خدمات سرور ابری را به مشتریان و کاربران خود ارائه می‌کنند. اگر شما در ایران هستید و قصد خرید سرور ابری را دارید می‌توانید از این دیتاسنترها استفاده کنید، همان‌طور که گفته شد این دیتاسنترها به دلیل نزدیکی به موقعیت مکانی شما هم سرعت بیشتری دارد و هم امن‌تر است.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

    سخن آخر:

    در این مقاله توضیح کوتاهی در رابطه با سرور ابری ارائه نمودیم و تفاوت آن را با سرور مجازی بیان کردیم، هدف از نوشتن این مقاله آگاهی بیشتر شما همراهان عزیز با اهمیت محل سرور ابری بود که تلاش کردیم این موضوع را به‌صورت مختصر، ساده و کاربردی به شما عزیزان آموزش دهیم. حتما در هنگام خرید سرور ابری علاوه بر منابع و میزان قدرتی که در اختیار می‌گیرید به موقعیت مکانی سرور هم توجه کنید و آن را بر اساس نیاز خود خریداری کنید.

    دسته بندی ها : سرویس های ابری
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *