صفحه اصلی

انتقال داده ها با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه با سیستم نوری جدید فوجیتسو

۳۰ شهریور ۱۴۰۱

فوجیتسو فناوری انتقال داده جدیدی را توسعه داده است که می تواند داده ها را با سرعت قابل توجه 1.2 ترابیت در هر موج نوری انتقال دهد که معادل 6 دیسک بلوری (25 گیگابایت) در ثانیه است. این روش تقریباً از همه راه حل های موجود برای انتقال داده ها برتر است. دستگاه سیستم نوری جدید فوجیتسو از یک پردازنده سیگنال دیجیتال LSI (DSP) بر اساس آخرین فناوری های نیمه هادی استفاده می کند و ابعاد آن یک سوم اندازه تجهیزات خنک کننده هوای معمولی است. مصرف برق این سیستم به ازای هر ظرفیت انتقال (گیگابیت بر ثانیه یا گیگابیت بر ثانیه) به 120 مگاوات کاهش یافته و انتشار دی اکسید کربن آن نسبت به سیستم های انتقال داده معمولی 70 درصد کاهش یافته است. در ادامه به بررسی خبر انتقال داده ها با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه با سیستم نوری جدید فوجیتسو می پردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی جزئیات انتقال اطلاعات با سیستم نوری جدید فوجیتسو

سیستم نوری جدید فوجیتسو

بررسی جزئیات انتقال اطلاعات با سیستم نوری جدید فوجیتسو

با گسترش دستگاه های مرتبط با اینترنت اشیا، فناوری هوش مصنوعی، 5G و … نیاز به انتقال سریعتر اطلاعات روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر 5G آنطور که باید و شاید موفق به ایجاد تغییرات چشمگیری در این زمینه نشده است، اما نسل بعدی، 6G، در حال حاضر در مرحله توسعه است.

البته سیستم نوری جدید فوجیتسو برخلاف تجهیزات مرسوم انتقال داده نوری که توسط هوا خنک می شوند از خنک کننده مایع استفاده می کند. راه حلی که با گذشت زمان رایج تر خواهد شد زیرا شرکت ها باید برای مدیریت حجم عظیمی از داده هایی که کاربران خود به صورت روزانه تولید می کنند بیشتر تلاش کنند.

مایکروسافت یک سال پیش اعلام کرد که در حال آزمایش یک سیستم خنک کننده دو فاز جدید برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد سرورها است. غول فناوری مستقر در ردموند گفت که راه اندازی سیستم شامل سخت افزاری است که در یک سیال نارسانا غوطه ور شده و در یک مخزن فولادی در دمای 122 درجه فارنهایت (50 درجه سانتیگراد) نگهداری می شود. این روش می تواند مصرف برق سرورها را تا 15 درصد کاهش دهد.

فوجیتسو همچنین از یادگیری ماشینی بسیار دقیق برای تجزیه و تحلیل وضعیت اجزای سیستم انتقال داده جدید خود از جمله فیبرهای نوری استفاده می کند. هنگام ساخت شبکه، این شرکت از داده های به دست آمده برای تنظیم نحوه عملکرد پردازشگر سیگنال دیجیتال و سایر اجزای شبکه برای افزایش سرعت انتقال داده و کاهش مصرف انرژی استفاده می کند.

فوجیتسو می گوید استفاده از دستگاهی که از فناوری جدید این شرکت با ظرفیت 800 گیگابایت داده در ثانیه استفاده می کند، امکان دستیابی به سرعت انتقال داده تا چهار برابر سیستم های معمولی را فراهم می کند. گفته می شود تجهیزات جدید انتقال داده این برند در نیمه اول سال مالی 2023 در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *