صفحه اصلی

چگونه یک نام دامنه مناسب برای کسب و کار آنلاین خود انتخاب کنم؟

۱۴ اسفند ۱۳۹۷

انتخاب نام دامنه خب ضرورت یک کسب و کار آنلاین و یکی از جزئیات مهم طراحی وب سایت است و انتخاب صحیح آن از اهمیت بالایی برخوردار است. نام دامنه بر روی عواملی مثل شهرت شما در فضای وب، سهم بازار،به رسمیت شناخته شدن با نام تجاری دامنه،درآمد،فروش و سود شما  تاثیر مستقیم دارد.

نکته اینجاست که انتخاب دامنه مناسب چیز کم اهمیتی نیست و نباید دست کم گرفته شود، درغیر این صورت، ممکن است در کسب و کار آنلاین با تهدیدات زیادی روبرو شوید.

نام دامنه را از کجا خریداری کنم؟

به طور کلی سه روش برای خرید نام یک دامنه وجود دارد:

  • به طور مستقیم از ارائه دهنده فضای میزبانی وب(به عنوان مثال g. GoDaddy.com یا NameCheap.com)
  • خرید از یک سروس مستقل دامنه، برای افرادی که سرور اختصاصی دارند
  • خرید دامنه که پیشتر خریداری شده از طریق حراج یا فرآیند دعوت از دیگران

 

شیوه انتخاب نام دامنه مناسب برای کسب و کار شما

با تشکر از سرویس ویژه WHOIS شما قادر هستید وضعیت فروش نام دامنه که انتخاب کردید را بررسی کنید. اگر نام دامنه آزاد بود که می توانید به راحتی آن را به نام خود ثبت کرده و خریداری کنید ، درغیر این صورت باید با مالک دامنه وارد مذاکره شوید و مالکیت آن را به قیمت مناسب خریداری کنید.

در شرایط ایده آل هنگام انتخاب نام دامنه خود باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • تلفظ آسان و نگارش ساده
  • به یادآوری راحت
  • نشان دهنده نام تجاری برند

انتخاب نام دامنه خلاقانه که کارکرد تجاری داشته باشد، به ویژه اگر آن را با یک کسب و کار آنلاین مرتبط کنید، می تواند سهم فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

اغلب کار آفرینان تلاش می کنند دامنه ای را انتخاب کنند که به وضوح بیان کننده خدمات سایت و نیازهای مشتریان باشد.

در گذشته اغلب به دنبال نام دامنه هایی بودند که کلمات کلیدی کسب و کار را در بر بگیرند تا به این ترفند در موتورهای جستجو جایگاه بهتری را کسب کنند.

بسیاری از شرکت های اینترنتی و شرکتهای ارائه دهنده فضای میزبانی وب یک پلت فرم جستجوی نام های دامنه را برای مشتریان خود فراهم کرده اند تا انتخاب برای شما ساده تر باشد.

دشواری های انتخاب نام دامنه

احتمال اینکه نام دامنه انتخابی شما پیشتر توسط دیگران خریداری شده باشد وجود دارد و این یکی از دشواری های انتخاب دامنه مناسب است. چه باید کرد؟

خوشبختانه بیشتر جستجوگر های ثبت دامنه رایگان گزینه های آزادی را پیشنهاد می کنند که ممکن است برای اهداف کسب و کار شما مناسب باشند.

FreeCreditReport.com یکی از گزینه های مناسب جستجو برای شماست. همچنین CreditReport.com در سریعترین زمان دامنه های آزاد موجود را با توصیف جزئیات در اختیار شما می گذارد.

هنگامی که نام دامنه جایگزین را بررسی می کنید لازم است معیارهای نامگذاری را دنبال کنید و تلاش کنید دامنه انتخابی شما حتما کوتاه،حداکثر حاوی یک نقطه و در برگیرنده نام هایی که به محصول یا خدمات شما اشاره مستقیم می کنند باشد.

همچنین با یک جستجوی ساده می توانید برای انتخاب نام خود ایده های تازه پیدا کنید و دامنه های در دسترس را شناسایی کنید.

انتخاب پسوند دامنه

همانطور که شما مشغول مطالعه این نوشتار هستید، گزینه های پسوند دامنه در حال رشد و توسعه هستند،پسوند دامنه از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای گوگل و کاربران، در حال حاضر دامنه های .com،.org و net. طرفداران زیادی دارند. اگر در پی راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هستید شاید .com  برای شما بهترین گزینه باشد.

این دامنه همچنان محبوب ترین ، قابل اعتمادترین و پر کاربرد ترین  پسوند دامنه برای کسب و کار ها به شمار می آید. مردم آن را راحت به یاد می آورند و این دقیقا همان چیزی است که شما دنبال آن هستید.

.org و net.  پسوندهای بعدی قابل انتخاب هستند اما پسوندهای .biz  و .info به درستی یا اشتباه تحت عنوان <هرزنامه> شناسایی می شوند.

در برخی موارد خاص می توان پسوند دیگری راهم انتخاب کرد مثلا اگر شما صاحب یک کسب و کار محلی آنلاین در شهر نیویورک هستید می توانید پسوند .nyc  را انتخاب کنید و یا اگر به صورت انحصاری به نمایش ویدئو می پردازید می توانید پسوند .tv  را انتخاب کنید.

رجیستر کردن نام دامنه

هنگامی که نام دامنه خود را انتخاب کردید، زمان ثبت آن فرا می رسد. شرکت ثبت نام دامنه مورد اعتماد خود را انتخاب کنید چرا که همانطور که پیشتر اعلام کردیم نام دامنه می تواند کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین ابزارهای مختلفی در دسترس هستند که می توانند به بررسی صلاحیت شرکت های ارائه دهنده ثبت نام دامنه بپردازند و به انتخاب شما کمک کنند.

هنگام رجیستر کردن دامنه باید برخی اطلاعات را ثبت کنید:

ثبت نام: نام شرکت یا فرد مالک (ثبت نام مالک الزامی است ، وب مستر شما باید اجازه ثبت نام دامنه را صادر کند!)

تماس اداری: نام و شیوه ارتباط با شخصی که مجاز به انجام امور روزانه اداری است را ثبت کنید.

تماس فنی: نام و شیوه ارتباط با شخصی که برای رسیدگی به جزئیات فنی مربوطه صلاحیت دارد را ثبت کنید.

اگر سایت شما با اهداف غیرتجاری ثبت شده باشد و یا مالک یک کسب و کار کوچک هستید احتمالا نام شما برای هر سه مورد ثبت خواهد شد. با رشد کسب و کارتان می توانید این اطلاعات را تغییر داده ویرایش کنید.

به این ترتیب مسئولیت های شما واگذار خواهد شد و کار شما ساده تر می شود. مراقب باشید که نام کاربری و رمز عبور خود را ثبت کنید. از ثبت نام دامنه با سرویس میزبانی خود پرهیز کنید زیرا ممکن است در آینده انجام تغییرات را دشوار کند، به ویژه اگر به هر دلیل بخواهید شرکت میزبان خود را تغییر دهید.

اغلب مردم نام دامنه خود را از یک شرکت خریداری می کنند و از یک شرکت دیگر برای خدمات میزبانی وب استفاده می کنند.

انتخاب یک نام دامنه مناسب می تواند تفاوت زیادی در زندگی، بازاریابی و کسب و کار آنلاین شما ایجاد کند. زمانیکه این فرآیند را به خوبی بشناسید و درک کنید، بهتر می توانید یک نام دامنه مناسب را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چرا باید یک وبلاگ وردپرس در دامنه خود داشته باشید؟(بخش دوم)

دسته بندی ها : دامنه
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *