صفحه اصلی

افزایش هزینه رایانش ابری در جهان

۱۷ فروردین ۱۴۰۱

با افزایش کرونا و شرایط به وجود آمده در جهان، طبق آمارها کسب و کارهای جهان در سه ماهه چهارم سال 2021 میلادی، مبلغی در حدود 21 میلیارد دلار برای خدمات زیرساخت های ابری هزینه کرده اند که این رقم نشان دهنده افزایش هزینه هایی است که توان ابری و ذخیره سازی در پی دارد. در ادامه به بررسی جزئیات افزایش هزینه رایانش ابری در جهان می پردازیم.

چرا رایانش ابری با افزایش هزینه قابل توجهی روبرو شده است؟

افزایش هزینه رایانش ابری

چرا رایانش ابری با افزایش هزینه قابل توجهی روبرو شده است؟

هزینه هایی که برای زیرساخت های سرور ابری محاسبه شده است حاکی از این است که در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته این خرج ها شامل رشد 13.5 درصدی شده است و این هزینه ها به 21 میلیارد رسیده است. البته لازم به ذکر است که این زیرساخت ها همواره رو به رشد بوده و به طور مثال در سه ماه قبل تر با کاهش 3 میلیارد دلاری رو به رو شده است.

البته مانند هر شد دیگری این رشد هزینه رایانش ابری دارای برنده های بزرگی بوده است که از این رشد سود زیادی نصیب آن ها شده است. از این برنده ها می توان به شرکت:

  1. خدمات وب آمازون
  2. گوگل کلاود
  3. مایکروسافت آژور

اشاره کرد که هر سه در زمینه رایانش ابری از غول ها به شمار می آیند. البته این افزایش قیمت رایانش ابری نیز دارای دلیل است. طبق گزارشات یکی از مهم ترین دلایل افزایش هزینه رایانش ابری در جهان این است که محدودیت هایی که بر موجودی فروشندگان اعمال می شد حذف شده است. از این رو سبب شده است تا رایانش ابری رشد قابل توجهی را تجربه کند.

آینده رایانش ابری چه خواهد شد؟

آینده رایانش ابری

آینده رایانش ابری چه خواهد شد؟

با افزایش سرمایه گذاری ها در زمینه رایانش ابری زیرساخت های این سرویس دارای رشد های بسیاری شده است که همین مورد نیز سبب افزایش هزینه رایانش ابری در جهان شده است. از طرفی دیگر پیش بینی می شود که در سال 2022 این زیرساخت ها شاهد رشد بیشتری باشند و به 90 میلیارد دلار سرمایه گذاری و هزینه برسند.

البته در این صورت شرکت هایی که همچنان تمایل به حفظ زیرساخت های سابق خود داشته باشند دچار زیان خواهند شد و لازم است تا تمهیدات لازم را برای این مورد در نظر بگیرند. در آخر نیز پیش بینی می شود تا در سال جاری با افزایش هزینه رایانش ابری در جهان حدود 25 میلیارد دلار می شود که رقم قابل توجهی محسوب می شود.

دسته بندی ها : سرور,مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *