صفحه اصلی

۶ دلیل مبتنی بر اشتباه بودن انتخاب میزبانی رایگان برای وب سایت – قسمت دوم

۰۴ دی ۱۳۹۷

در مطلب قبل (۶دلیل مبتنی بر اشتباه بودن انتخاب وب هاستینگ رایگان برای وب سایت) درباره ی مضرات میزبانی رایگان در رابطه با اهمیت میزبانی وب برای موفقیت وب سایت صحبت کردیم و بیان کردیم که چرا در فاز طراحی وب سایت میزبانی وب اهمیت پیدا می‌کند و با روی کار آمدن وب هاستینگ نکات بسیار ریزی نمود پیدا می‌کنند و مورد توجه قرار می‌گیرند. سپس بیان کردیم که به کار گیری وب هاستینگ رایگان برای وب سایت کاری نادرست و غلط و تصمیمی اشتباه است و برای اثبات ادعای خود دلایلی را بیان کردیم. در مطلب قبل بیان کردیم که هیچ جیزی رایگان نیست و ما همراه با دقت به موارد رایگان اطراف خود به این نتیجه رسیده ایم که منافعی در پشت پرده برای ارائه‌کنندگان آن‌ها وجود دارد که این کمپانی‌ها با وسوسه‌ی مخاطبین و مشتریان به آن‌ها دست پیدا می‌کنند. پس باید دقت بیشتری در قراردادنامه‌ی این محصولات تفکر کنید و از صحت گفته‌ها اطمینان حاصل کنید. باید بدانید که در واقعیت هیچ چیزی رایگان نیست و توجه داشته باشید که به هر میزانی که هزینه کنید به همان میزان از مزایا و امکانات بهره‌مند خواهید شد یا به عبارتی هرچقدر پول بدهید به همان میزان آش می‌خورید!

در این مطلب سه مورد دیگر از دلایل اشتباه بودن به کار گیری وب هاستینگ رایگان برا وب سایت شما را مطرح می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

۲اعتماد شما به هدر می‌رود.

بسیاری از ارائه‌دهندگان میزبانی رایگان با بالاتارین سطح در بازار، خودشان کمپانی‌های تازه تاسیسی هستند. ارائه‌ی میزبانی رایگان تلاش می‌کند که مشتریان را برای پرداخت‌های سایر خدماتی که ارائه می‌دهند، جذب کند. از آن جایی که هاستینگ بسیار خوب به راحتی می‌تواند با نرخی قابل استطاعت ارائه شود، کمپانی‌های جدید با کنار زدن آن و تمرکز بر روی جذب شما برای گران قیمت‌ترین خدمات آن‌ها، شما را جذب کنند.

بزرگترین مشکلی که در هنگام انتخاب یک کمپانی جدید برای میزبانی با آن مواجه می‌شوید این است که قابلیت اعتماد از شما سلب می‌شود. بنابراین، چه اتافاثی رخ می‌دهد اگر این کمپانی به شکست نهایی و عدم موفقیت خود اعتراف کند؟ شما همه چیز را از دست می‌دهید. اگر این کمپانی فعالیت خود را متوقف کند، کل وب سایت شما نیز از کار می‌افتد. هر چیزی که از ابتدا بر روی آن کار کرده‌اید و برای آن سخت تلاش کرده‌اید به راحتی از بین می‌رود. احتمالا شما هیچ نسخه‌ی پشتیبانی از وب سایتخود نداشته باشید. اگر شما از این کمپانی دامنه‌ای را خریداری و یا تجدید کرده باشید، دامنه‌ی خود را نیز به همان صورت از دست می‌دهید و این مسئله همان بخشی است که به رتبه‌بندی سئوی وب سایت شما آسیب می‌رساند. هر آن چه از پول و سرمایه و زمانی که برای وب سایت خود هزینه کرده‌اید برای همیشه از دست می‌رود. وب سایت شما حرفه‌ای به‌نظر نخواهد رسید.

 

۳نمی‌توانید وب سایت خود را واگذار کنید.

بیشتر راهکارهای هاستینگ رایگان استفاده از کلمات و عبارات نیرنگ‌آمیز و وسوسه‌کننده را در راستای کار خود قرار داده و در قراردادنامه‌ی خدمات خود لحاظ می‌کنند. بنابراین زمانی که فکر می‌کنید که شما مالک وب سایت و دامنه‌ی خودتان هستید، باید بدانید که این گونه نیست. علاوه بر این، ارائه‌کننده‌ی هاستینگ وب سایت شما احتمالا مالک همه‌ی محتوای شما خواهد بود. همه‌ی این موارد بیان‌گر این امر هستند که شما نمی‌توانید وب سایت خود را به فروش برسانید، نمی‌توانید محتوای خود را بفروشید و نمی‌توانید هیچ یک از کارهای خود را مجددا منتشر کنید. فقط تصور کنید که یک عکاس یا هنرمندی باشید که تصاویر خود را بر روی وب سایت خود منتشر می‌کنید تا مشتریان شما بتوانند کارهایتان را مشاهده کنند. زمانی که این آثار را به نمایش بگذارید، خدمات میزبانی رایگان وب سایت شما وارد کار می‌شود و بیش از این شما مالک حقیقی این محتوا نخواهید بود.

برای بدترین حالات ممکن، زمانی که شما متوجه شوید که به خدمات و سرویس‌های بهتری نیاز دارید، انتقال و واگذاری ارائه‌دهندگان وب هاستینگ تقریبا غیر ممکن خواهد بود. بنابراین طمانی که شما نتوانید احتیجات خود را از طریق ارائه‌دهنده‌ی میزبانی رایگان خود ارتقاء بدهید، بهتر است جستجو برای کمپانی که قابلیت اطمینان و استطاعت بیشتری داشته باشد را متوقف کنید. از آن جایی که شما واقعا مالک وب سایت، محتوا و حتی دامنه‌ی خود نیستید، نمی‌توانید ارائه کننده‌ی وب هاستینگ خود را تغییر بدهید. به همی سادگی!

۴ هیچ کنترلی بر روی وب سایت خود نخواهید داشت.

میزبانی رایگان به این مفهوم است که شما آنچه را که به ازای آن پرداختی انجام داده‌اید، دریافت می‌کنید و از آن‌جایی که هیچ پرداختی از جانب شما صورت نگرفته است، در آن چه که از طرف ارائه‌دهنده‌ی خدمات میزبانی وب دریافت می‌کنید محدودیت خواهید داشت. فرصت‌ها و شانس‌های وب سایت شما مقیاس پذیر نیست. به این مفهوم که اگرکسب‌وکار شما رشد کند و توسعه یابد، وب سایت شما نمی‌تواند متناسب با آن توسعه پیدا کند. اکثر سرویس‌های میزبانی رایگان نمی‌توانند هجوم بازدیدکنندگان را مدیریت کنند که این مسئله به معنی کاهش سرعت وب سایت و زمان فراغت از کار یا downtime  زیاد است. زمانی که این اثرات به کسب‌وکار شما وارد شوند، downtime به معنی از دست دادن خوانندگان، بازدیدکنندگان  و مشتریان خواهد بود. از دت دادن مشتریان به طرز آشکاری بیان‌گر این مسئله است که شما در حال از دست دادن پول و درآمد خود هستید.

خبر خوب این است که استفاده از هاستینگ بسیار خوب گران قیمت نخواهد بود. زمانی ک شما بر روی هاستینگ سرمایه گذاری می‌کنید، در واقع شما بر روی امنیت وب سایت خود و نیز آینده‌ی وب سایت خود سرمایه گذاری می‌کنید. اگر از طریق ارائه‌دهنده‌ی وب هاستینگ‌های عالی فراتر از محدودیت‌های خود قدم بردارید، قادر خواهید بود که با قیمت‌های قابل استطاعت و عادلانه به راحتی خدمات خود را ارتقاء بدهید و ریسک‌های سرعت‌های پایین وب سایت را که می‌توانند منجر به کاهش بازدیدکنندگان و حتی downtime که در نهایت منجر به از دست دادن مشتریان‌تان می‌شود، نخواهید پذیرفت.

بیشتر بخوانید: مهم ترین ویژگی های پلن هاستینگ

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *