صفحه اصلی

استارلینک هزینه 25 دلاری را به اینترنت خود اضافه می کند

۰۴ خرداد ۱۴۰۱

اسپیس ایکس ایلان ماسک این هفته برای مشتریانی که به دنبال جابجایی دیش های ماهواره ای سرویس اینترنتی Starlink خود هستند، هزینه ماهیانه 25 دلاری در نظر گرفت. اما چرا استارلینک هزینه 25 دلاری را به اینترنت خود اضافه می کند؟ در ادامه به بررسی علت اضافه شدن هزینه اینترنت استارلینک می پردازیم. با ما همراه باشید.

جزئیات اضافه شدن هزینه اینترنت استارلینک

SpaceX در ایمیلی به مشتریان در روز چهارشنبه نوشت که قابلیت حمل به کاربران امکان می‌دهد به طور موقت Starlink خود را به مکان‌های جدید منتقل کنند و اینترنت پرسرعت را در هر جایی که Starlink پوشش فعال در همان محل ارائه می‌دهد، دریافت کنند.

لازم به ذکر است که کاربرانی که این ویژگی را فعال کنند، قیمت پایه سرویس Starlink را از ۱۱۰ دلار در ماه به ۱۳۵ دلار در ماه افزایش خواهند داد.

قابل‌توجه است که بسیاری از کاربران در سال گذشته در رسانه‌های اجتماعی گزارش دادند که می‌توانستند دیش های Starlink را به خارج از آدرسی که برای خدمات ثبت‌نام کرده بودند منتقل کنند، بدون اینکه اختلال قابل توجهی در خدمات مشاهده کنند. استارلینک به دلیل سرعت بالای نسبی آن، به طور فزاینده ای مورد استقبال مردم قرار گرفته است. اما به رحال این عمل سبب اضافه شدن هزینه اینترنت استارلینک برای کاربران می شود.

جزئیات اضافه شدن هزینه اینترنت استارلینک

اضافه شدن هزینه اینترنت استارلینک

ظرفیت شبکه اینترنت استارلینک

دیش Starlink حدود 5 تا 7 کلیوگرم وزن دارند و کیت همراه آنتن شامل یک روتر WiFi و پایه ای برای ایستادن آن است.

شبکه Starlink متشکل از حدود 2000 ماهواره در مدار زمین برای ارائه اینترنت پرسرعت در هر نقطه طراحی شده است. اسپیس ایکس در ماه مارس اعلام کرد که حدود 250000 مشترک استارلینک وجود دارد که شامل مصرف کنندگان و مشتریان سازمانی می شود.

پروژه کویپر آمازون و اینترنت استارلینک

به گفته وب سایت پشتیبانی Starlink، گزینه قابل حمل جدید SpaceX با چندین هشدار قابل توجه برای کاربران همراه است. کاربرانی که این ویژگی را فعال می‌کنند، خدمات را بر اساس بهترین تلاش دریافت خواهند کرد، در حالی که سرعت‌های تبلیغاتی این شرکت از 100 مگابیت بر ثانیه تا 200 مگابیت در ثانیه تضمین نشده است.

استارلینک منابع شبکه را برای کاربران در آدرس خدمات ثبت شده آنها در اولویت قرار می دهد. کمپانی اسپیس‌ایکس می‌گوید وقتی استارلینک خود را به مکان جدیدی می‌آورید، این اولویت‌بندی ممکن است منجر به کاهش خدمات، به ویژه در زمان اوج استفاده یا تراکم شبکه شود.

ماهواره استارلینک

نمونه ماهواره استارلینک

برای کاربرانی که چندین آنتن Starlink دارند، قابلیت حمل باید برای هر مکان انتخاب و خریداری شود و این به این معنی اضافه شدن هزینه اینترنت استارلینک به میزان 25 دلار در ماه است. در حالی که این سرویس می تواند به صورت آنی فعال شود، اسپیس ایکس به صورت یک ماهه مشتریان را فاکتور می کند.

دسته بندی ها : اینترنت,مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *