صفحه اصلی

از چه سیستم مدیریت محتوایی برای فروشگاه اینترنتی استفاده کنیم؟

۳۰ مهر ۱۳۹۸

content management system یا CMS ، در حقیقت به معنای سیستم مدیریت محتوا است. حتما می‌دانید که سیستم‌های مدیریت محتوای خاص و گوناگونی برای فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد. اما اگر قصد ایجاد یک فروشگاه آنلاین را داشته باشید، کدام یک را باید انتخاب کنید؟ ما قصد داریم نگاهی دقیق تر به سه راه حل محبوب در این زمینه بیندازیم: PrestaShop ، Magento و WooCommerce.

پلت فرم مدیریت تجارت الکترونیکی در مقابل سیستم مدیریت محتوا: تفاوت این دو چیست؟

اولین سؤالی که درباره وبسایت فروشگاهی خود می‌پرسید این است: “آیا باید سیستم مدیریت محتوایی را انتخاب کنم که خودم میزبان باشم ، یا اینکه ترجیح می‌دهم به دنبال یک پلتفرم تجارت الکترونیکی باشم که بتوان فروشگاه وب خود را در آن ساخت؟ ”

یک پلتفرم تجارت الکترونیکی مدیریت شده مانند Shopify یا BigCommerce روی سروری میزبان سایت شماست که شما نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید. چنین فروشگاه وب در واقع آماده استفاده است ، هاست به اشتراک گذاشته می‌شود (و در نتیجه هزینه کمتری برای شما دارد). پشتیبانی از تکنولوژی‌های نوین نیز معمولاً بسیار مناسب است. اما مشکلاتی نظیر تعداد محصولات، عدم دسترسی مستقیم، عدم شخصی سازی و … را نیز خواهید داشت.

از طرف دیگر ، یک سیستم مدیریت محتوا راه حلی است که می‌توانید در هر سروری که خواستید، میزبان سایت خود باشید. همچنین افزونه‌ها و مضامین بسیار بیشتری را در اختیار دارید تا بتوانید ویژگی هایی را که در یک سیستم عامل میزبان در دسترس نیست، اضافه کنید. در این حالت همه چیز برای شما قابل تنظیم است. شما حتی می‌توانید قالب مورد نظر خود را ایجاد کنید. با این روش، تعداد محصولات و دسته بندی‌ها در فروشگاه وب شما نامحدود خواهد بود. بنابراین ، برای فروشگاههای بزرگ اینترنتی و وب سایتهای پیشرفته ، سیستم مدیریت محتوایی که خودتان میزبان آن هستید، ضروری است.

مقایسه سه مورد از محبوب ترین CMS‌ها برای فروشگاه اینترنتی شما

  1. Magento: برای شرکت‌های بزرگ

تقریبا 21٪ از 100000 سایت برتر تجارت الکترونیکی از بستر Magento استفاده می‌کنند. لذا این بستر جامعه بزرگی را ارائه می‌دهد که افزونه‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. توسعه دهندگان باتجربه ای که می‌توانند ویژگی‌های جدیدی اضافه کنند نیزدر دسترس خواهند بود.

نقاط مثبت

  • بستری قابل اعتماد با ویژگی‌های بسیار و کاملاً قابل تنظیم.
  • بسیاری از برنامه‌های افزودنی و بسیاری از توسعه دهندگان با تجربه که می‌توانند افزونه‌های سفارشی ایجاد کنند.
  • هزینه‌های توسعه و نگهداری پایین.
  • جامعه ای بسیار فعال که می‌توانید در صورت بروز مشکلات و برای آموزش به آن‌ها مراجعه کنید.
  • بستری کاملا دوستدار سئو (سئو فرندلی) با بسیاری از راه‌های دیگر، نقشه سایت گوگل ، برچسب‌ها و کلمات کلیدی قابل تنظیم ، آدرس‌های اینترنتی و توضیحات سئو فرندلی.
  • بسیار مقیاس پذیر: به این معنا که اگر فروشگاه اینترنتی شما رشد می‌کند، لازم نیست که به CMS دیگری تغییر دهید.

نقاط منفی

  • فضای کافی سرور لازم است تا بتوانید سریع و کارآمد کار کنید. سرورهای محدود ممکن است به مرور زمان باعث کند شدن سایت شوند.
  • ممکن است برای شرکت‌های کوچک خیلی پیچیده باشد.
  1. PrestaShop: از 1 تا هزاران محصول

میزبانی وب Prestashop CMS در سال 2007 راه اندازی شد و هم اکنون با 40 زبان قابل دسترسی است. 165،000 فروشگاه آنلاین فعال در 163 کشور از PrestaShop استفاده می‌کنند. PrestaShop بسیاری از ویژگی‌های AJAX را ارائه می‌دهد ، اما با این حال، کم هزینه و سریع است. این CMS با بیش از 310 ویژگی واقعا مفید ، ابزاری قدرتمند برای مدیریت محصولات است. ابزارهای مربوط به جستجوگرها ، ابزاری کارآمد برای بررسی و پرداخت، بازاریابی و امنیت نیز به درستی در نظر گرفته شده است.

نقاط مثبت

  • مدیریت کاتالوگ کاملاً قدرتمند ، با گزینه‌های افزودن و ارسال کردن فایل‌ها که به شما امکان می‌دهد تغییرات عمده ای را در چند ثانیه انجام دهید.
  • کنترل کامل بر عملکرد وب سایت شما: این ویژگی در اختیار شماست که تصمیم بگیرید چه زمان دکمه “افزودن به سبد” در کنار محصولات ظاهر شود ، چگونه برچسب “خارج از دسترس” دیده شود و …
  • با محصولات فیزیکی و دیجیتال (قابل بارگیری) کار می‌کند.
  • ابزارهای مختلف بازاریابی: پیگیری خودکار از طریق پست الکترونیکی ، ابزاری برای محصولات اخیراً مشاهده شده ، کوپن و تخفیف را نیز در اختیار خواهید داشت.

نقاط منفی

  • ممکن است کمی گران تر باشد ، زیرا ماژول‌های مختلفی که برای ساختن یک فروشگاه اینترنتی پیشرفته لازم است ارزان نیست.
  • هیچ ویژگی چند فروشگاهی وجود ندارد.
  1. WooCommerce: وقتی محتوا مهم است.

اگر کار بر روی محصولات تنها نقطه تمرکز در وب سایت شما نیست و اگر موارد خبری که به صورت یک وبلاگ ارسال می‌کنید نیز مهم هستند، WooCommerce ممکن است بهترین راه حل برای شما باشد. قابلیت WooCommerce قبلاً در تعداد زیادی از افزونه‌های وردپرس گنجانده شده است. این افزونه در سال 2011 راه اندازی شد و بیشتر ابزارهایی را که در CMS‌های دیگر تجارت الکترونیکی پیدا خواهید کرد به شما ارائه می‌دهد. WooCommerce قبلاً 1.6 میلیون بار بارگیری شده است. اگر شما یک کاربر با تجربه وردپرس باشید ، شما به هیچ وجه با استفاده از WooCommerce مشکلی نخواهید داشت.

نقاط مثبت

  • راه اندازی آسان.
  • از آن جا که این افزونه در وردپرس اجرا می‌شود ، دیگر نیازی به اضافه کردن سرورهای قدرتمند اضافی نیست.
  • پشتیبانی شده توسط انجمن اختصاصی وردپرس.
  • ابزارهای تجزیه و تحلیل گسترده ، نمای کلی فروش، فروش بر اساس تاریخ، میانگین مبلغ سفارش، آمار برای هر کاربر و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را ارائه می‌دهند.

نقاط منفی

  • کمتر مناسب برای شرکت‌های بزرگ یا شرکت‌های کوچک که می‌خواهند به سرعت رشد و پیشرفت کنند.
  • با تمام مضامین وردپرس سازگار نیست.

بیشتر بخوانید سرور های مجازی ایران تحویل آنی

 

دسته بندی ها : سایر
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *