صفحه اصلی

اتصال Point to Point یا p2p چیست؟

۱۵ آذر ۱۳۹۹

همه ما میدانیم که بیشتر فعالیت‌های امروزی بوسیله اینترنت انجام می‌شود و برای اینکه اینترنت به دست ما برسد نیاز به یک اتصال داریم. اتصال بوسیله سیم کشی و کابل تلفن که بسیار رایج است و تمامی ما برای اینترنت منازل استفاده می‌کنیم. ولی برخی از اتصالات از راه دور و از طریق وایرلس منتقل می‌شوند، به این اتصالات Point to Point  می‌گویند. در ادامه به طور جامع به اتصال P2P می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

اتصال Point to Point

 

اتصال پویت تو پوینت، اتصال وایرلسی است که در مناطق بزرگ استفاده می‌شود که از سیمکشی گسترده برای انتقال اینترنت جلوگیری می‌کند. این فناوری از مبدا یک فرکانسی ساطع می‌کند و دریافت کننده ها با استفاده از آنتن‌های رادیویی قادر به دریافت این سیگنال ها هستند.

این اتصال بیشتر در موسسات ، ادارات و برج‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنچنین سرعت انتقال سرعت Point to Point نیز بسیار زیاد است بطوری که میتواند سرعتی تا 1 گیگابیت را منتقل کند.

 

بازدید کنید : اینترنت ADSL

 

مزایای P2P

 

با ظهور این تکنولوژی و محبوبیت آن طبیعتا مزایای زیادی نیز دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

1. عدم تداخل در اینترنت

 

با وجود فرکانس‌هایی که از طریق وایرلس ارسال می‌شوند، دیگر از اختلالات سیم کشی مانند قطعی سیم و یا نوسانات سرعت اینترنت خبری نیست! اتصال نقطه به نقطه که از راه دور منتقل می‌شود هیچ وابستگی به خط تلفن ندارد و شما می‌توانید بدون نیاز به خط ثابت اینترنت خود را دریافت کنید.

 

بیشتر بخوانید : اسپلیتر راه ساده و ارزان برای فرار شما از نویز

 

2. سرعت بالا

 

شاید خیلی از افراد فکر کنند به دلیل اینکه اینترنت به واسطه وایرلس منتقل می‌شود سرعت پایینتری نیز دریافت می‌کنند، ولی باید گقت که سخت در اشتباه اند. این اتصال به دلیل شخصی بودن سرعت بالایی را منتقل می‌کند و اگر شما از آن استفاده کنید صاحب یک اینترنت پرسرعت خواهید بود.

 

راه کارهای افزایش سرعت اینترنت وایرلس

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

     

    3. نصب سریع

     

    Point to Point به دلیل عدم وابستگی به خطوط تلفن و مرکز مخابرات، دیگر برای راه اندازی زمان زیادی را صرف سیم کشی و خالی شدن ظرفیت مخابرات نمی‌کند و صاحبان اینترنت خیلی راحت می‌توانند سرویس خود را به P2P ارتقا دهند.

     

    4. تاخیر کم

     

    همانطور که میدانید اتصال دو نقطه به هم از راه دور باعث تاخیر در اطلاعات و نوسانات آن می‌شود. ولی اتصال نقطه به نقطه مستقیم بین دو نقطه مبدا و مقصد و بدون هیچ واسطه ای رد و بدل می‌شود که همین امر باعث وجود اینترنتی پرسرعت می‌شود.

     

    5. نگهداری کم هزینه

     

    منظور از نگهداری چیست؟ سرویس هایی که با استفاده از فیبر نوری و کابل های مخابراتی منتقل می‌شوند، شما را ملزم به استفاده از سخت افزارهایی برای نگهداری می‌کنند و به علاوه هنگام بروز مشکل باید متخصص و کارشناس‌هایی برای حل مشکل خدمت شما برسند که همین امر پرداخت هزینه را در پی دارد.

     

    بیشتر بخوانید : مزایای غیر قابل باور فیبر نوری از نظر هزینه و کیفیت

     

    کلام آخر

     

    بنا به همین دلایل و مزایایی که گفته شد بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کار برای تامین اینترنت خود از اتصال Point to Point استفاده می‌کنند. به همین دلیل شرکت صفرویک با ارائه سرویس P2P مفتخر است تا به کسب و کارهای بروز و همچنین افرادی که در برج‌های مسکونی ساکن هستند کمک کند. اگر شما نیز پورت خالی در مرکز مخابرات خود ندارید و یا بنا به دلایل نمیتوانید از اینترنت ADSL استفاده کنید، اینترنت ویژه برج‌ها بهترین گزینه برای برای شماست!

    دسته بندی ها : اینترنت,مجله صفر و یک
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *