صفحه اصلی

اتصال تلفن ثابت به مودم

۲۰ تیر ۱۴۰۱

برای اتصال به اینترنت پرسرعت ADSL لازم است مودم شما به خط تلفن وصل باشد و به نوعی خط تلفن انتقال دهنده اینترنت به سوی مودم شما می باشد. در این مقاله به بررسی نحوه اتصال تلفن ثابت به مودم می پردازیم. با ما همراه باشید. قبل از شروع اتصال تلفن ثابت به مودم ، مودم و سرویس اینترنت شما باید راه اندازی شود. مگر اینکه مودم شما دارای یک پورت تلفن اضافی باشد، باید تلفن را از طریق روتر خود وصل کنید. اگر از قبل وصل نشده اند، روتر خود را به مودم خود وصل کنید.

نحوه اتصال تلفن ثابت به مودم

برای اتصال تلفن ثابت به مودم لازم است تا با قطع اتصال تلفن از منبع تغذیه، خط تلفن را از تلفن به پورت تلفن در روتر خود وصل کنید. اگر مودم DSL دارید، از کابل تلفن دیگری برای اتصال پورت DSL استفاده کنید. برق مودم، روتر و تلفن خود را به همین ترتیب وصل کنید. چند دقیقه صبر کنید تا همه چیز روشن شود و راه اندازی شود. اگر همه چیز به درستی وصل شده باشد، چراغ تلفن روی روتر شما چشمک می زند و سپس ثابت می شود.

بسته به خدمات شما، ممکن است لازم باشد با شماره ای تماس بگیرید تا خط تلفن خود را فعال کنید. برای راهنمایی بیشتر برای تنظیم اینترنت و تلفن خود، با ارائه دهنده سرویس اینترنت خود تماس بگیرید. تلفن را بردارید و به صدای شماره گیری گوش دهید، سپس یک تماس آزمایشی برقرار کنید.

"نحوه

اتصال تلفن ثابت به وای فای

برای اتصال تلفن ثابت به مودم شما نمی توانید گوشی خود را به صورت بی سیم به روتر یا مودم خود وصل کنید. شما باید ارتباط فیزیکی داشته باشید. حتی اگر تلفن بی سیم دارید، پایه تلفن باید به پورت تلفن وصل شود. با این تنظیمات، مودم ممکن است از فناوری شناخته شده به عنوان پروتکل صوتی از طریق اینترنت (VoIP) استفاده کند تا داده های صوتی را به سیگنال هایی تبدیل کند که می توانند از طریق اینترنت منتقل شوند. کیفیت اتصال تلفن شما به سرعت اینترنت شما بستگی دارد. مطمئن شوید که مودم و روتر شما الزامات طرح اینترنت شما را برآورده می کنند.

آیا می توانم تلفن ثابت خود را به روتر خود وصل کنم؟

تا زمانی که روتر شما دارای پورت تلفن باشد، باید بتوانید آن را به تلفن ثابت متصل کنید. بسته به نحوه سیم کشی خانه، ممکن است بتوانید تلفن های دیگری را به جک های تلفن دیواری متصل کنید. اگر می خواهید چندین گوشی را به یک مودم یا جک دیواری متصل کنید، ممکن است به یک تقسیم کننده تلفن نیاز داشته باشید. در هر صورت، باید یک گوشی را به مودم متصل کنید تا سرویس تلفن شما فعال شود.

اگر مودم شماره گیری دارید، یک سر خط تلفن را به درگاه “Line” مودم و سر دیگر را به جک دیواری وصل کنید. سپس، خط تلفن دیگری را از تلفن به پورت “Phone 1” یا “Tel 1” روی مودم وصل کنید.

آیا می توانم تلفن ثابت خود را به روتر خود وصل کنم؟

اتصال تلفن ثابت به روتر

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نحوه اتصال تلفن ثابت به مودم پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید با راحت ترین روش اینترنت خود را راه اندازی کنید. لازم به ذکر است که در صورت بروز نویز لازم است تا از نویزگیر یا اسپلینتر استفاده نمایید و همچنین می توانید مقاله رفع نویز خط تلفن را مطالعه نمایید.

سوالات متداول اتصال تلفن ثابت به مودم

  1. آیا می توانم بدون کابل یا سرویس تلفن اینترنت دریافت کنم؟
    اکثر ISP ها طرح های اینترنتی را بدون خدمات کابل یا تلفن ارائه می دهند. گفته می شود، اگر تلویزیون کابلی در محل زندگی شما در دسترس نباشد، نمی توانید اینترنت کابلی دریافت کنید.
  2. آیا تلفن ثابت از VoIP امن تر است؟
    تلفن های ثابت سنتی از VoIP امن تر هستند زیرا هک کردن آنها سخت تر است. اگر خدمات تلفنی را از طریق مودم خود دریافت می کنید، پس از VoIP استفاده می کنید. خوشبختانه، ISP ها چندین لایه رمزگذاری را برای محافظت از حریم خصوصی شما ارائه می دهند.
  3. آیا وای فای من با تلفن بی سیم من تداخل دارد؟
    اگر مشکوک هستید که سیگنال W-Fi شما با تلفن بی سیم شما تداخل دارد، ساده ترین راه حل این است که پایه تلفن را از روتر خود دور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *