صفحه اصلی

آیا ویروس کرونا بر سرعت و مصرف اینترنت جهانی تاثیری گذاشته؟

۰۵ شهریور ۱۴۰۰

زمانی که ویروس کرونا پایه های اقتصادی و اجتماعی را در سرار جهان به چالش کشید ، یکی پس از دیگری کشور های مختلف برای ایمنی عمومی و سلامت مردمانشان به سراغ پروتکل های فاصله اجتماعی رفتند

که خود باعث تغییر در سبک زندگی روزمره در برنامه هایی مثل ارتباط از راه دور ، آموزش آنلاین ، تماس های ویدئویی و حتی بانکداری دیجیتال شد ، اما آیا واقعا ویروس کرونا بر سرعت و مصرف اینترنت جهانی تاثیری گذاشته است؟

آمار منتشر شده توسط یک مؤسسه استرالیایی نشان می‌دهد خانه نشینی میلیاردها نفر در سراسر جهان به علت شیوع ویروس کرونا و انجام اکثر امور از منزل، مصرف اینترنت را تشدید کرده است !
مصرف کرونایی اینترنت در ایران!!

ایران در صدر آمار فشار بر زیرساختهای ارتباطی و مصرف داده!به نقل از مدیوم، آماری که یک مؤسسه استرالیایی نشان میدهد ، ایران در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ مارس و در مقایسه میزان مصرف اینترنت با بازه زمانی ۱۲ تا ۱۴ فوریه از نظر فشار وارده بر زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی برای مصرف داده رتبه اول را در جهان کسب کرده استالبته این فشار در کشورهای دیگری مانند ایتالیا، اسپانیا، و.. نیز افزایش داشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعمال سیاست‌های قرنطینه و خانه نشینی میزان مصرف اینترنت افزایش می‌یابد.

بخش عمده این فشار بر اینترنت ناشی از استفاده از فضای مجازی برای مشاهده فیلم و سریال و استفاده از خدمات پخش ویدئوی آنلاین است.

کاربران از سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، آمازون و یوتیوب برای مشاهده برنامه‌های مختلف استفاده کرده‌اند. همچنین اجرای بازی‌های ویدئویی تعاملی و برگزاری گسترده ویدئو کنفرانس نیز موجب مصرف قابل توجه پهنای باند می‌شود.

 

بر طبق این گزارش بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تحت وب و حتی دولت‌ها برای مدیریت مصرف بی سابقه اینترنت در جهان مجبور به اعمال برخی محدودیت‌ها یا کاهش کیفیت خدمات ارائه شده گردیده‌اند!

اما در مجموع ، اخبار ، پخش زنده و رسانه های اجتماعی بیشترین سهم را در مصرف دیتا و ترافیک اینترنت داشته اند .

بسیاری از کشورها در زمان همه گیری کرونا ترافیک بی سابقه ای را تجربه کرده اند اما خاصیت همه جایی وب به ما کمک کرد تا بتوانیم تغییراتی را در جهت ایمن نگه داشتن خود ودیگران که مهم است داشته باشیم.

همین سازگاری به ما این امکان را میدهد که ارتباط برقرار کنیم ، یادبگیریم و کار کنیم تا دوباره با هم باشیم .

 

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *