صفحه اصلی

چه زمانی باید خدمات هاست را به خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی ارتقا دهیم؟

۰۱ شهریور ۱۴۰۰

از بین خدمات مرکز داده (دیتا سنتر) ، خدمات هاست به دلیل قیمت به صرفه ای که دارد همیشه محبوب ترین و اولین انتخاب صاحبان کسب و کار ها و مدیران وب سایت ها بوده است. استفاده از فضای وب اشتراکی (هاست) به این معنی است که یک سرور که منابع سخت افزاری آن به صورت اشتراکی بین چندین مشترک قابل استفاده است به عنوان ارائه دهنده و سرویس دهنده به درخواست ها پاسخ می دهد.

اشتراک منابع در سرویس هاستینگ باعث می شود که هزینه هاست به مراتب کمتر از هر نوع سرویس خدمات مرکز داده باشد. شاید در اینجا این سوال برایتان پیش بیاید که آیا ویژگی به اشتراک گذاری منابع سخت افزاری در خدمات هاست ، باعث بروز مشکلات و کاهش کیفیت می شود؟

پاسخ به این سوال بستگی به موارد بسیاری دارد ، نوع مشترک (وب سایت و یا اپلیکیشن موبایل) ، تعداد بازدید کننده و حجم اطلاعاتی که بر روی هاست قرار می گیرد در ارائه کیفیت موثر خواهد بود .

چه زمانی باید خدمات هاست را به خدمات سرور مجازی (vps) و یا سرور اختصاصی ارتقا دهیم؟

در صورتی که قصد به اشتراک گذاشتن محتوا در فضای وب را داشته باشید ، حتما می بایست از یک سرور ارائه دهنده خدمات استفاده کنید. اما اینکه کدام یک از خدمات مرکز داده مناسب شما است به این بستگی خواهد داشت که حجم تبادل اطلاعات شما به چه میزان است.

شاید برای وب سایت های شرکتی و یا وب سایت کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند، خدمات فضای وب اشتراکی پاسخ گوی نیاز های آن ها باشند . اما باید بدانید همانطور که با رشد یک کسب و کار نیاز به تقویت نیروی انسانی دارید ، نیاز خواهید داشت که از خدمات مرکز داده (دیتا سنتر ) پیشرفته تر و کامل تری نیز بهره ببرید .

چه زمانی باید از خدمات سرور مجازی و یا سرور اختصاصی استفاده کرد؟

برای تشخیص زمان ارتقا خدمات هاست به سرور مجازی یا سرور اختصاصی ، باید عملکرد وب سایت را به خوبی مانیتور کنید. زمانی که سرعت بارگذاری وب سایت یا load time وب سایت افزایش می یابد ، نیاز خواهید داشت که از سرور قدرتمند تری که پاسخ گویی سریع تر داشته باشد استفاده نمایید.

همچنین زمانی که نوع محتوایی که به اشتراک گذاشته می شود از نوع ویدیو و یا سایر فایل های پر حجم باشد ، از آنجایی که به پهنای باند و فضای دیسک بیشتری نیاز خواهید داشت ، لازم است که خدمات هاستینگ را به سرور مجازی یا سرور اختصاصی ارتقا دهید.

یکی از دیگر مواردی که به شما نشان می دهد زمان آن رسیده که خدمات هاست را به سرور مجازی یا سرور اختصاصی ارتقا دهید ، تعداد بازدید کنندگان می باشد. زمانی که شما بیش از ۱۰۰ بازدید کننده فعال در سایت داشته باشید ، هاست شما با سرعت کمتری توان پاسخ گویی به درخواست های کاربران را خواهد داشت. بنابراین برای پاسخ گویی به در خواست کاربران نیاز است که از سرور مجازی یا اختصاصی بهره برد.

 

دسته بندی ها : سرور,هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *