صفحه اصلی

نحوه هات اسپات کردن با تلفن همراه

۰۶ فروردین ۱۴۰۱

گاهی اوقات می شود که به مودم خود دسترسی ندارید و یا به هر دلیلی نمی توانید از یک روتر یا مودم اینترنت استفاده نمایید. در این حالت چه باید کرد؟ یکی از بهترین پاسخ ها برای این پرسش این است که از قابلیت هات اسپات تلفن های همراه استفاده نماییم. هات اسپات کردن قابلیتی است که به شما این اجازه را می دهد که بتوانید به وسیله تلفن همراه خود چند دستگاه دیگر نظیر لپ تاپ، کامپیوتر و حتی دیگر تلفن های همراه را نیز به اینترنت متصل نمایید. اما نحوه هات اسپات کردن با تلفن همراه چگونه است؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

برای هات اسپات کردن به چه چیزهایی نیاز داریم؟

قبل از اینکه به سراغ این پرسش برویم و نحوه هات اسپات کردن با تلفن همراه را برای شما شرح دهیم، اجازه دهید تا از موارد مورد نیاز برای اینکه بتوانید به بهترین نحو اینترنت گوشی خود را هات اسپات کنید، صحبت کنیم. لازم به ذکر است که برای هات اسپات کردن شما نیاز به:

  • تلفن همراهی که سیم کارت داشته باشد.
  • دارا بودن اینترنت همراه
  • تلفن همراهی که قابلیت هات اسپات کردن را داشته باشد.
  • دستگاهی که از تکنولوژی وای فای استفاده کرده و بتواند به اینترنت وصل شود.

دارید. لازم به ذکر است که با توجه به سیستم عاملی که عموم تلفن های همراه دارند بهترین سیستم عامل برای هات اسپات اندروید و ios می باشد.

هات اسپات کردن با تلفن همراه

هات اسپات کردن با گوشی

چگونه با تلفن همراه هات اسپات کنیم؟

به طور کل باید گفت که نحوه هات اسپات کردن با تلفن همراه بسیار ساده می باشد و در صورتی که از اینترنت همراه پرسرعتی برخوردار باشید می توانید به شما تجربه بسیار خوبی را منتقل نماید. برای دانستن نحوه هات اسپات لازم است تا این مسئله را در دو مدل سیستم عامل اندروید و IOS بررسی نماییم.

نحوه هات اسپات با گوشی اندرویدی

نحوه هات اسپات کردن با تلفن همراه اندرویدی دارای سه راه است که هر سه راه برای مواقعی کاملا کاربردی هستند.

راه اول روشن کردن هات اسپات کردن با تلفن همراه اندروید

اولین را برای اینکه با تلفن همراه اندرویدی هات اسپات کنید این است که به تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه نمایید. بخش تنظیمات معمولا با یک چرخ دنده مشخص شده است و بر زیر آن تنظیمات و یا در زبان انگلیسی General و یا Setting نوشته شده است. بعد از ورود به بخش تنظیمات، لازم است که به بخش اینترنت بروید. در صورتی که گوشی تلفن همراه شما فارسی باشد در این بخش با یک نقطه اتصال و شبیه به همین جمله مواجه می شوید که لازم است تا آن را روشن نمایید. در صورتی که این تنظیمات درون بخش اینترنت گوشی شما نبود لازم است تا دوباره به تنظیمات مراجعه کرده و به دنبال Hotspot و یا نقطه اتصال بگردید.

روش دوم برای استفاده از قابلیت هات اسپات در اندروید

روش دم برای نحوه هات اسپات کردن با استفاده از گوشی اندرویدی این است که نوار بالای گوشی خود را به پایین بکشید. بعد از این کار به دنبال کلمه HOTSPOT بگردید که لوگوی آن شبیه به علامت وای فای می باشد. اما دقت کنید که علامت وای فای نیست. بعد از این کار کافی است که بر روی این لوگو کلیک کرده و بعد از آن می توانید از طریق سیستم های دیگر به هات اسپات گوشی متصل شوید. البته لازم به ذکر است که همراه این هات اسپات باید اینترنت تلفن همراه شما نیز روشن باشد تا هات اسپات به درستی انجام گیرد.

کشیدن نوار بالای گوشی اندروید برای هات اسپات

نوار بالای گوشی اندروید برای هات اسپات

روش سوم هات اسپات کردن با اندروید

روش سوم هات اسپات کردن با تلفن همراه اندروید بسیار مشابه با روش اول می باشد. در این روش نیز لازم است تا با مراجعه به تنظیمات تلفن همراه خود در نوار جستجو بنویسید hotspot. در این صورت بدون اینکه نیاز باشد مانند روش اول به دنبال آن بگردید به راحتی آن را پیدا کرده و آن را روشن می کنید.

نحوه هات اسپات کردن در ios

برای هات اسپات کردن با IOS که معمولا توسط آیفون صورت می گیرد می توانید از دو طریق عمل نمایید.

روش اول هات اسپات کردن با گوشی همراه IOS

در روش اول برای هات اسپات کردن لازم است تا به بخش تنظیمات که با یک چرخ دنده نمایش داده می شود مراجعه نمایید. پس از باز کردن تنظیمات، در بخش بالایی گزینه ای به نام Hotspot وجود دارد که لازم است تا آن را روشن نمایید. پس از روشن کردن این گزینه می توانید به راحتی به اینترنت هات اسپات شده متصل شوید. البته لازم است که برای کارکرد صحیح لازم است تا اینترنت تلفن همراه شما نیز روشن باشد.

هات اسپات کردن در IOS

هات اسپات کردن در سیستم عامل IOS

روش دوم هات اسپات کردن با IOS

روش دوم برای هات اسپات کردن این است که نوار گوشی را به بالا بکشید. سس بر روی بخش اینترنت چند ثانیه نگه دارید تا بیشتر باز شود. بعد از این کار گزینه آخر گزینه Hotspot است که به وسیله آن می توانید به راحتی هات اسپات خود را روشن نمایید.

سخن پایانی

هات اسپات کردن یکی از بهترین قابلیت های گوشی های هوشمند می باشد که به واسطه آن می توانید گوشی خود را به مودم سیار تبدیل کنید تا از آن برای اشتراک گذاری انواع اینترنت، نظیر اینترنت همراه، اینترنت نامحدود و محدود خانه و … استفاده شود. از این رو در این مقاله به بررسی نحوه هات اسپات کردن با تلفن همراه پرداختیم.

سوالات متداول نحوه هات اسپات کردن با تلفن همراه

  1. آیا هات اسپات کردن مصرف باتری را بالاتر می برد؟
    البته، هات اسپات کردن امری پرمصرف محسوب می شود که می تواند سبب شود تا باتری تلفن همراه شما به سرعت خالی شود.
  2. برای تامین امنیت هات اسپات چه می توان کرد؟
    می توانید بر روی آن رمز قرار دهید و علاوه بر آن در صورتی که متوجه شدید بیش از تعداد دستگاه های مورد نظر به اینترنت شما متصل شده اند آن را قطع کنید.
  3. بهتر است از هات اسپات استفاده کنیم یا مودم سیار؟
    این مسئله بستگی به میزان استفاده شما از هات اسپات دارد و نمی تواند پاسخ قطعی به آن داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *