صفحه اصلی

علت زود تمام شدن بسته اینترنت

۲۲ دی ۱۴۰۰

یکی از معضلاتی که امروزه اکثریت کاربران اینترنت به نحوی با آن دست و پنجه نرم می کنند تمام شدن ترافیک اینترنت است. علت زود تمام شدن بسته اینترنت می تواند موارد مختلفی باشد که در صورتی که با آن ها آشنا باشید تا حد زیادی می توانید جلوی این مسئله را بگیرید.

بررسی علت زود تمام شدن بسته اینترنت

هنگامی که بحث تمام شدن ترافیک اینترنت به میان می آید و شما هیچ ایده ای ندارید که علت زود تمام شدن بسته اینترنت چه می تواند باشد، عموما چند مورد مطرح است. از این موارد می توان اشاره کرد به:

بازی های آنلاین از علت زود تمام شدن بسته اینترنت

یکی دیگر از دلایلی که سبب تمام شدن ترافیک اینترنت می شوند بازی های آنلاین هستند. بازی های آنلاین می توانند به سرعت ترافیک اینترنت شما را تمام کنند. بازی های آنلاین نظیر کال او دیوتی، ایپکس و … تقریبا ساعتی 250 مگابایت اینترنت مصرف کرده و از مهم ترین علت زود تمام شدن بسته اینترنت شما می توانند باشند.

برای جلوگیری از این مشکل یکی از بهترین راه‌ها استفاده از اینترنت نامحدود می‌باشد زیرا یکی از دلایل اصلی تمام شدن بسته های اینرتنتی بازی های آنلاین می‌باشد.

بازی های آنلاین از علت زود تمام شدن بسته اینترنت

بازی های آنلاین از مسبب های زود تمام شدن ترافیک

ویروسی شدن سیستم و هک وای فای

گاهی اوقات ممکن است که همسایه شما به اینترنت شما دسترسی پیدا کرده و آن را مصرف کند. شما با برنامه های مختلفی می توانید از تعداد کاربرانی که به اینترنت شما متصل هستند مطلع شوید. علاوه بر آن گاهی اوقات ممکن است کامپیوتر شما ویروسی شود که برای جلوگیری از این موضوع بهتر است هر از چند گاهی کامپیوتر خود را با آنتی ویروس اسکن نمایند.

آپدیت خودکار در ویندوز

یکی از حجم گیر ترین مسائلی که می توان با آن درگیر شد آپدیت های ویندوز هستند. این آپدیت ها به خصوص در ویندوز 10 بسیار حجیم بوده و می توانند به شدت روی مصرف ترافیک اینترنت شما تاثیر منفی بگذارند. برای جلوگیری از این موضوع می توانید هر از گاهی بخش آپدیت را چک کرده و از آپدیت نشدن خودکار ویندوز مطمئن شوید.

همچنین یک راه دیگر که توصیه نمی شود این است که از طریق SERVICES  قسمت آپدیت ویندوز را به صورت غیرفعال درآورده تا دیگر به هیچ وجه آپدیت نشود. البته در این حالت ممکن است از نظر امنیتی برای سیستم شما مشکلاتی به وجود بیاید و یا از دیگر منظر ها سیستم شما دارای کندی شود.

آپدیت خودکار در ویندوز

محل آپدیت ویندوز

آپدیت های خودکار برنامه ها

گاهی اوقات برنامه هایی  مانند پلی استور، اپ استور و … در صورتی که گزینه آپدیت خودکار در آن ها فعال باشد برنامه های شما را بدون اطلاع آپدیت کرده که در صورتی که حجم اینترنت شما کم باشد می تواند سبب زود تمام شدن ترافیک اینترنت شما می شود. برای جلوگیری از این کار می توانید گزینه آپدیت خودکار ا غیرفعال کرده تا برنامه ها بدون اطلاع آپدیت نشوند.

تماشای ویدیو های آنلاین از علت زود تمام شدن بسته اینترنت

در صورتی عادت به تماشای ویدیو های آنلاین دارید بهتر است به کیفیت ویدیو ها توجه نمایید. گاهی اوقات ممکن است بدون اینکه حواستان باشد روی آخرین کیفیت ویدیو را تماشا کرده و در این حالت در صورتی که حجم اینترنت شما کم باشد سبب زود تمام شدن ترافیک اینترنت می شود.

برای تماشای ویدئو آنلاین با حجم کم بهتر است کیفیت ویدیو را نهایت روی 480p قرار دهید تا بتوانید هم از کیفیت ویدیو لذت ببرید هم حجم اینترنت دیر تر تمام شود. از دیگر راه های کنترل حجم اینترنت برای دیر تر تموم شدن آن این است که از سرویس های ایرانی استفاده نمایید تا ترافیک مصرفی شما نیم بها محسوب شود.

تماس های تصویری از دیگر علت تمام شدن ترافیک اینترنت

هر زمان که تصویری توسط اینترنت توسط پخش باشد حجم بسته به کیفیت تصویری حجم زیادی را مصرف می کند از این رو اگر دارای حجم کم هستید و یا دغدغه درباره تمام شدن اینترنت دارید بهتر است استفاده از تماس های تصویری را به حداقل برسانید. البته برخی برنامه های ارتباطی قابلیتی را دارند که نمی توانید مصرف اینترنت را در زمان تماس بهینه کنید.

تماس های تصویری از دیگر علت تمام شدن ترافیک اینترنت

گرفتن تماس تصویری

استفاده از شبکه های مجازی

از دیگر علت هایی که می تواند سبب زود تمام شدن ترافیک اینترنت شما شود استفاده بیش از حد از شبکه های مجازی است. اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام بسیار حجم مصرفی بالایی داشته و می توانند به سرعت اینترنت شما را تمام کنند. البته که می تواند قابلیتی را روشن کنید تا در هنگام استفاده اینترنت کم تری مصرف شود و از زود تمام شدن ترافیک اینترنت جلوگیری شود.

همچنین می توانید در دیگر برنامه گزینه دانلود خودکار ویدیو و عکس را خاموش کنید تا از زود تمام شدن ترافیک اینترنت جلوگیری کنید.

سخن پایانی

با روی کار آمدن انواع اپلیکیشن ها و برنامه های ارتباطی و … میزان مصرف حجم اینترنت به شدت افزایش یافته به طوری که بسیاری از افراد از زود تمام شدن ترافیک اینترنت خود گله مند بوده و به دنبال علت زود تمام شدن بسته اینترنت می گردند. در این حالت باید ابتدا از غیرفعال بودن حالت خودکار آپدیت ها مطمئن شوید.

در گام های بعدی می توانید از سرویس های نیم بها، تماشا ویدئو با کیفیت پایین و … استفاده نمایید تا از زود تمام شدن ترافیک اینترنت رهایی یابید. بهتر است هنگامی که از این دست مسائل رخ دادن با پشتیبانی شرکت اینترنت خود تماس گرفته و از مصرف دقیق اینترنت خود با خبر شوید. پشتیبانان صفرویک همواره پاسخگوی کاربران خود می باشند. جهت اطلاعات بیشترمی توانید با کارشناسان صفرویک در ارتباط باشید.

سوالات متداول علت زود تمام شدن بسته اینترنت

  1. در صورت هک شدن وای فای چه باید کرد؟
    می توانید با پشتیبانی اینترنت خود تماس گرفته و با کمک آن ها پسورد اینترنت خود را به پسوردی قوی تر تغییر دهید.
  2. آیا می تواند مشکل از سمت سرویس دهنده باشد؟
    بله ممکن است این اتفاق رخ دهد از این رو بهتر است هر موقع به زود تمام شدن ترافیک اینترن خود شک کردید با پشتیبانی اینترنت تماس بگیرید.
  3. برای کاهش مصرف اینترنت در شبکه های مجازی چه می توان کرد؟
    می توانید از شبکه های مجازی ایرانی استفاده نمایید که ترافیک نیم بها یا در برخی برنامه ها ترافیک ¼ دارند استفاده نمایید.
دسته بندی ها : اینترنت,مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *