صفحه اصلی

سرور مجازی خصوصی چیست؟ خرید سرو چه مزایایی دارد؟

۱۳ شهریور ۱۴۰۰

سرور مجازی خصوصی یا VPS) Virtual Private Server) سروری است که به‌وسیله‌ی نرم‌افزار مجازی‌سازی، ایجاد شده است. این سرور به‌عنوان «یک روح در ماشین» بر روی یک سروز فیزیکی میزبان می‌شود؛ اما کاملا مستقل از آن خواهد بود. برخلاف میزبانی اشتراکی، این سرور مجازی خصوصی کاملا مستقل از سایر VPSهایی خواهد بود که ممکن است بر روی همان سرور فیزیکی میزبان شده باشند.

مزایای سرور مجازی خصوصی چیست؟

قابلیت اطمینان بیشتر

استقلال سرور مجازی خصوصی یا VPS از سایر سرورهای مجازی که بر روی یک سخت‌افزار فیزیکی پیاده‌سازی شده‌اند، به این مفهوم است که منابع خود را به اشتراک نمی‌گذارد. در مقایسه با میزبانی مشترک، قابلیت عدم به اشتراک گذاری منابع در سرور مجازی خصوصی، آن را قابل اطمینان‌تر می‌کند. در سرورهای میزبانی اشتراکی، فعالیت‌های IT و ترافیکی سایر مشتریان می‌توانند بر روی یکدیگر تاثیر بگذارند؛ به‌عنوان مثال، اگر دو یا سه مشتری ترافیک سنگینی را در این سرور تجربه کنند، سایر مشتریان این سرور تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. این امر در سرورهای مجازی خصوصی یا همان VPSها صورت نمی‌گیرد.

منابع اختصاصی

درست مانند یک سرور خصوصی، تمامی منابع سرور مجازی خصوصی شما تنها در اختیار شما و مخصوص شما خواهند بود. علاوه‌براین، میزان فضای دیسک، CPU و RAM در دسترس برای سرور مجازی خصوصی بسیار بیشتر از میزبانی است که سرور میزبانی اشتراکی در اختیار شما می‌گذارد؛ به این مفهوم که در سرور مجازی خصوصی شما می‌توانید ترافیک بیشتری را کنترل و اپلیکیشن‌های بیشتری را اجرا کنید.

عملکرد بالاتر

با منابع بیشتری که در سرورهای مجازی خصوصی به‌طور کامل در اختیار نیاز‌های کسب‌وکار شما قرار گرفته است، سرور شما عملکرد بهتری خواهد داشت. بهبود ظرفیت و قدرت پردازش سرورهای مجازی خصوصی به این معنا است که وبسایت شما سریع‌تر می‌تواند اطلاعات را در مرورگرهای کاربران بارگذاری کند که منجر به بهبود مشارکت کاربران، افزایش نرخ تبدیل و بهبود رتبه‌ی موتور جستجوی شما می‌شود.

علاوه‌براین، هر فرایندی که شما بر روی سرور مجازی خصوصی خود اجرا کنید، سریع‌تر اجرا می‌شود و تاثیر کم‌تری بر روی سایر عملیات‌های در حال اجرا، خواهد داشت. در واقع در هنگام اجرای عملیات‌هایی مانند پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و ارسال ایمیل‌های انبوه، وبسایت شما به‌کُندی اجرا نمی‌شود.

آزاد بودن نرم‌افزار

هنگامی که شما از سرور میزبانی اشتراکی استفاده می‌کنید، در رابطه با نوع سیستم‌عاملی که اجرا می‌کنید، هیچ انتخابی ندارید و همه‌ی کاربران سرور اشتراکی ملزم به استفاده از همان سیستم‌عامل هستند. با استفاده از یک سرور مجازی خصوصی، می‌توانید سیستم‌عاملی که بهترین انتخاب برای نیازهایتان است، انتخاب کنید.

درعین‌حال، حساب‌های سرور میزبانی اشتراکی، انواع نرم‌افزارهایی را که می‌توانید استفاده کنید، محدود می‌کند. بعضی از اپلیکیشن‌ها در این سرورها قابل پذیرش نیستند؛ زیرا ممکن است که مبنع سنگینی باشد یا به علت این که ممکن است باعث ایجاد تداخل با برنامه‌های دیگر شود. با استفاده از سرور مجازی خصوصی، می‌توانید هر اپلیکیشنی که می‌خواهید، اجرا کنید.

دسترسی در سطح کاربر ریشه

انتخاب یک سرویس مجازی خصوصی به شما اجازه می‌دهد که در سطح کاربر ریشه به سرور دسترسی داشته باشید. این قابلیت کاربر را قادر می‌سازد که دسترسی کامل به اکانت VPS خود داشته باشد که کنترل بیشتری بر پیکربندی سرور و نصب اپلیکیشن‌ها خواهند داشت. این اقدامات از طریق پنل کنترلی آن انجام می‌شود.

پشتیبانی تکنیکی کامل

یکی از مزایای اصلی سررورهای مجازی خصوصی، ارائه‌ی پشتیبانی کامل در هر ۲۴ ساعت روز و هر ۷ روز هفته است؛ به این معنی که اگر شما با سرور خود مشکلی داشته باشید و نیازمند کمک باشید، یک تکنسین فنی همیشه در دسترس شما خواهد بود.

نظارت بر سرور

با افزایش نیاز به امنیت در برابر حملات سایبری، برخی از سرویس‌دهندگان با جدیت کامل بر سرور و سخت‌افزار مربوطه نظارت می‌کنند. این نظارت‌ها به شما اطمینان می‌دهند که تهدیداتی مانند هک شدن و حملات DDos  پیش از وقوع، به‌سرعت حل خواهند شد.

دامنه‌های میزبانی چندگانه

بسیاری از شرکت‌ها بیش از یک وبسایت را اجرا می‌کنند و اگرچه این قابلیت در سرورهای میزبانی اشتراکی قابل دستیابی است، به این معنا است که منابع محدودشده‌ی فعلی بیش از پیش توسعه یافته‌اند. هر چه بیشتر  از وبسایت‌های حساب‌های میزبانی اشتراکی را اجرا می‌کنید، قابلیت اطمینان کاهش می‌یابد. دسترسی به منابع بیشتر در سرورهای مجازی خصوصی به این مفهوم است که میزبانی چندین دامنه می‌تواند بدون وقوع مشکل، صورت بگیرد.

پشتیبان‌گیری از داده‌ها در فضای ابری

کپی‌های پشتیبان‌گیری باید یک بخش اساسی در برنامه‌ی بازیابی شما باشد. بنابراین بسیار مهم است که ارائه دهندگان سرور مجازی خصوصی یک راه‌حل پشتیبان‌گیری ارائه بدهند که در صورت نیاز بتوانید به‌صورت خودکار به پیکربندی و پشتیبان‌گیری‌های زمان‌بندی شده از داده‌های کسب‌وکار خود بپردازید.

 

دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *