صفحه اصلی

سرور اختصاصی چیست؟ – مزایای استفاده از Dedicated Server چیست؟

۱۳ مرداد ۱۳۹۷

سرور اختصاصی Dedicated Server ، سرویسی است مناسب برای کسب و کار هایی که نیاز دارند کنترل بیشتری بر روی سرور های خود داشته باشند. در خدمات سرور اختصاصی ، یک سرور فیزیکی از شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی اجاره می شود، بنابراین استفاده کامل از منابع فیزیکی سرور امکان پذیر است.

شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی ، سرورها را ایجاد کرده و از آنها نگه داری می کنند. طی قرار دادی که بین مشترک و ارائه دهنده خدمات سرور منعقد می شود ، شرکت ارائه دهنده متعهد می شود که با دریافت هزینه ای مشخص ، سروری را به مشترک اجاره دهد. این قرار داد شامل استفاده از RAM ، CPU و فضای دیسک میشود.

در سرور اختصاصی ( Dedicated Server ) این امکان برای مشترک فراهم می آید که از تمامی CPU و سایر امکانات سخت افزاری به طور کامل و بدون به اشتراک گذاشتن با دیگر مشترکین استفاده شود.

مزایای زیادی در استفاده از سرور اختصاصی برای کسب و کارها وجود دارد ، در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

در سرور اختصاصی ، منابع سرور به اشتراک گذاشته نمی شود

بر خلاف میزبانی فضای وب و یا سرور مجازی ، در یک سرور اختصاصی ، منابع سرور با دیگر مشترکین به اشتراک گذاشته نمی شود. همین امر باعث می شود که نگرانی هایی در خصوص سرعت پایین وب سایت وجود نداشته باشد زیرا هیچ مشترک دیگری نیست که از منابع RAM، CPU و فضای دیسک شما استفاده کند.

افزایش امنیت، در سرور اختصاصی

در یک سرور اختصاصی ، دیگر نیازی به نگرانی های امنیتی که با وجود مشترکینی که spam ارسال می کنند به وجود می آید ، نیست . سرور اختصاصی به خصوص برای شرکت هایی که معاملات حساس را بر روی FTP یا SSL انجام می دهند، مناسب می باشد.

انعطاف پذیری

سرور اختصاصی یا ( Dedicated Server ) اجازه می دهد تا مشتری انعطاف پذیری بیشتری برای سفارشی کردن سرور داشته باشد. سفارشی سازی در یک سرور اختصاصی با توجه به نیاز مشترک به منابع سرور صورت می پذیرد. بر خلاف فضای میزبانی اشتراکی که مشترک به استفاده از برنامه ها و نرم افزار های خاصی محدود شده است.

IP اختصاصی

هر سرور دارای آدرس IP مشخصی می باشد. در یک سرور اختصاصی می توانید مطمئن باشید که آدرس IP را به هیچ مشترک دیگری شریک نیستید.

مزایای ویژه Dedicated Server صفرویک:

  • استفاده از فایروال در محافظت از دیتا و انجام تنظیمات توسط تیم فنی صفر و یک
  • امکان استفاده اختصاصی یا اشتراکی از فایروال (در استفاده از فایروال مشترک از یک فایروال برای چندین کاربر استفاده می شود که مدیریت آن توسط تیم فنی صفر و یک است)
  • امکان استفاده از فایروال مستقل فیزیکی یا مجازی برای سرورهای اختصاصی
  • استفاده از تجهیزات IPS در محافظت و یا شناسایی حملات به سرورها
  • ارائه سرویس شناسایی حملات به صورت رایگان
دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *