صفحه اصلی

سرور ابری PaaS چیست؟

۱۹ آبان ۱۴۰۱

Platform-as-a-service (PaaS) شکلی از محاسبات ابری است که در آن یک پلت فرم نرم افزار کاربردی توسط طرف دیگری ارائه می شود. در ادامه به بررسی اینکه سرور ابری PaaS چیست؟ می پردازیم. با ما همراه باشید.

منظور از سرور ابری PaaS چیست؟

در درجه اول برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان، یک PaaS به کاربر این امکان را می دهد تا برنامه های خود را بدون نیاز به ساخت و نگهداری زیرساخت یا پلت فرمی که معمولاً با فرآیند مرتبط است، توسعه، اجرا و مدیریت کند. پلتفرم‌های PaaS می‌توانند در فضای ابری یا در زیرساخت‌های داخلی اجرا شوند. برای ارائه‌های مدیریت‌شده، یک ارائه‌دهنده PaaS سخت‌افزار و نرم‌افزار را روی زیرساخت خود میزبانی می‌کند و این پلتفرم را به‌عنوان یک راه‌حل، پشته راه‌حل یا سرویس یکپارچه از طریق اتصال به اینترنت به کاربر تحویل می‌دهد.

سرور ابری PaaS چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از یک محیط سرور ابری PaaS شامل بارگذاری مسئولیت های نگهداری سرورها، به روز نگه داشتن نرم افزار زیرساخت و نیاز به راه اندازی یک پلت فرم سفارشی برای ساخت برنامه شما است. یک ارائه دهنده PaaS می تواند بستر را میزبانی کند و محیطی را برای اجرای برنامه ها فراهم کند.

تیم‌های نرم‌افزاری می‌توانند برنامه‌های خود را بدون نگرانی در مورد نگهداری و نگهداری زیرساخت‌های زیربنایی توسعه و اجرا کنند. این امر راه را برای توسعه و نوآوری بیشتر با حواس پرتی کمتر باز می کند، در حالی که میزان نصب و کدگذاری زیرساختی را نیز کاهش می دهد. PaaS همچنین امکان مقیاس پذیری و مهاجرت آسان را فراهم می کند زیرا در یک ابر وجود دارد.

سازمان هایی که محیط های PaaS را برای توسعه اپلیکیشن انتخاب می کنند، می توانند از مزایای مختلفی برخوردار شوند.

آیا سرور ابری PaaS برای توسعه دهندگان مناسب است؟

توسعه دهندگان می توانند به سیستم عامل ها، میان افزارها، چارچوب ها و سایر ابزارهای توسعه مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و از زبان هایی که می دانند برای کدنویسی سریع استفاده کنند.
کاهش هزینه های. قیمت‌گذاری PaaS به این معنی است که شما برای چیزی که استفاده می‌کنید، به جای سرمایه‌گذاری در مقادیر زیادی از زیرساخت‌های محاسباتی مقدماتی که ممکن است بیشتر اوقات بیکار بمانند، هزینه می‌کنید.
چرخه های توسعه اپلیکیشن را کوتاه کنید. PaaS می تواند به توسعه کمک کند

تاثیر سرور ابری PaaS در DevOps چیست؟

استراتژی‌های DevOps توسعه‌دهندگان و عملیات فناوری اطلاعات را گرد هم می‌آورند، بنابراین می‌توانید به سرعت برنامه‌ها را از طریق تحویل مستمر توسعه و گسترش دهید.
اقدامات امنیتی را حفظ کنید. تکیه بر یک ارائه‌دهنده PaaS می‌تواند به اطمینان حاصل شود که تصمیمات مربوط به اقدامات امنیتی به شیوه‌ای یکسان مدیریت می‌شوند. سرویس‌های مبتنی بر ابر از تیم‌های بسیار ماهری بهره می‌برند که منحصراً بر امنیت تمرکز می‌کنند.
افزایش بهره وری. توسعه دهندگان می توانند به سرعت ابزارها و منابع مورد نیاز خود را از طریق قابلیت های سلف سرویس دریافت کنند. محیط‌های توسعه به‌طور خودکار فراهم می‌شوند، بنابراین تیم‌ها می‌توانند به جای مدیریت معمول زیرساخت، روی کارهایی که ارزش می‌افزاید تمرکز کنند.

آیا سرور ابری PaaS برای شرکت ها مفید است؟

شرکت‌هایی که سعی می‌کنند خود را با تغییرات سریع کسب‌وکار تطبیق دهند، ترکیبی بی‌پایان از ابزارها و استراتژی‌ها را در نظر دارند که برخی از آن‌ها تنها تأثیر کمی دارند. با این حال، در هسته اصلی، یک اکوسیستم پلت فرم می تواند یک ابزار مرکزی باشد که از تحول به روش های معنی دار پشتیبانی می کند.

یک پلتفرم فقط در مورد فناوری نیست، بلکه افراد و فرآیندها نیز هستند. یک اکوسیستم پلت فرم شامل یک پلتفرم دیجیتال است، یک تیم پلتفرم که ایجاد و مدیریت می کند

پلتفرم به عنوان یک محصول، و جامعه پلتفرمی که به اکوسیستم پلتفرم کمک می کند تا رشد کند و هدفی پایدار را محقق کند. اگر به طور مؤثر استفاده شود، می‌تواند بار شناختی را بر کارکنان فنی که تحت فشارهای تحویل و افزایش بدهی‌های فنی هستند، کاهش دهد. و می تواند یادگیری و رفتارهای جدید را تشویق کند.

مهم ترین نکات برای خرید سرور ابری PaaS

هنگام تصمیم گیری در مورد سرور ابری PaaS باید به چند نکته توجه داشته باشید:

در سرور ابری PaaS چه ویژگی هایی گنجانده شده است؟ آیا برنامه شما می تواند با موفقیت با آنها کار کند؟ همانطور که برنامه شما رشد می کند و توسعه می یابد و کاربران بیشتری را اضافه می کند، می خواهید مطمئن شوید که می توانید به راحتی با ارائه دهنده خود مقیاس بندی کنید و گزینه های مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشید.
آیا برای زبان و چارچوبی که استفاده می کنید بهینه شده است؟ اگر نه، زمان اجرا می تواند یک مشکل باشد.
آیا ارائه دهنده تا زمانی که به آنها نیاز دارید در اطراف شما خواهد بود؟ شما می‌خواهید مطمئن شوید که ارائه‌دهنده‌تان سابقه‌ای از اعتماد و اطمینان با مشتریان خود دارد، بنابراین می‌دانید که آنها در کنار شما خواهند بود.
پیش بینی می کنید چند کاربر از برنامه شما استفاده کنند؟ هرچه تعداد کاربران بیشتر و کد خاص‌تر باشد، برنامه شما کندتر اجرا می‌شود و در صورت نیاز، مهاجرت از یک ارائه‌دهنده خدمات به سرویس‌دهنده دیگر دشوارتر خواهد بود.

PaaS در مقابل IaaS در مقابل SaaS

سرویس به طور کلی به معنای خدماتی است که توسط شخص دوم ارائه می شود تا بتوانید روی آنچه برای شما مهمتر است تمرکز کنید، مانند کد و روابط خود با مشتریانتان. برخی از گزینه های دیگر به عنوان سرویس عبارتند از Infrastructure-as-a-Service (IaaS) و Software-as-a-Service (SaaS).

IaaS به این معنی است که یک ارائه دهنده زیرساخت را برای شما مدیریت می کند – سرورهای واقعی، شبکه، مجازی سازی و ذخیره سازی از طریق یک ابر. کاربر از طریق رابط برنامه نویسی برنامه (API) یا داشبورد دسترسی دارد و اساساً زیرساخت را اجاره می کند. کاربر مواردی مانند سیستم عامل، برنامه‌ها و میان‌افزار را مدیریت می‌کند، در حالی که ارائه‌دهنده از سخت‌افزار، شبکه، هارد دیسک، فضای ذخیره‌سازی و سرورها مراقبت می‌کند و مسئولیت مراقبت از قطعی‌ها، تعمیرات و مشکلات سخت‌افزاری را بر عهده دارد.

SaaS زمانی است که یک ارائه دهنده یک برنامه را برای شما مدیریت می کند. ارائه‌دهنده به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، رفع اشکال‌ها و سایر تعمیرات عمومی نرم‌افزار را مدیریت می‌کند و شما از طریق یک مرورگر وب یا API به آن متصل می‌شوید. این همچنین نیاز به نصب یک برنامه به صورت محلی بر روی هر رایانه را برطرف می کند.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *