صفحه اصلی

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی و ویژه دوباره در این ویندوز محبوب به WiFi متصل شوید.

چرا ویندوز 7 به اینترنت متصل نمی شود؟

وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می تواند دلایل مختلفی داشته باشید. از این دلایل می توان اشاره کرد به:

  • سازگار نبودن فایروال
  • سازگار نبودم آنتی ویروس
  • ایراد در درایور و تجهیزات مربوط به شبکه
  • مشکل پیدا کردن IP و DNS
  • مشکل پیدا کردن کارت شبکه یا مودم

هر کدام از این موارد می توانند به نوع خود در وصل نشدن شما به اینترنت نقش داشته باشند. در ضمن ممکن است که چند مورد از آن ها نیز همزمان رخ دهند و لازمه رفع مشکل، تشخیص به موقع است. در ادامه به بررسی جزئی هر کدام از این موارد می پردازیم. با ما همراه باشید.

چرا ویندوز 7 به اینترنت متصل نمی شود؟

علت وصل نشدن ویندوز 7 به اینترنت

سازگار نبودن فایروال از علل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

گاهی اوقات ممکن است که فایروال اجازه ندهد تا به اینترنت متصل شوید. به طور کلی سیستم فایروال به گونه ای تنظیم شده است که اجازه عبور دیتاهای خطرناک را ندهد. در صورت اطلاعات بیشتر در مورد کارکردهای فایروال می توانید مقاله کاربرد فایروال چیست؟ را مطالعه نمایید. از این رو یکی از راه هایی که می توانید با آن مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 را رفع نمایید، غیرفعال کردن فایروال و چک کردن مجدد اینترنت است.

برای غیرفعال کردن فایروال در ویندوز لازم است تا به کنترل پنل مراجعه کنید و روی بخش Windows Firewall کلیک نمایید. در این بخش در قسمت سمت چپ صفحه بر روی گزینه Turn Wndows Firewall on or off را انتخاب نمایید. در صورت تمایل به روشن کردن فایروال لازم است تا on  را انتخاب نمایید و اگر می خواهید آن را غیرفعال کنید لازم است تا off را انتخاب نمایید.

مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 به دلیل آنتی ویروس

در برخی مواقع نیز ممکن است قطعی اینترنت به دلیل آنتی ویروس باشد و بنابر دلایل امنیتی آنتی ویروس اجازه ندهد تا به اینترنت متصل شوید. این اتفاق بیشتر برای اینترنت های عمومی می افتد اما به هر حال لازم است تا هنگام قطعی اینترنت در ویندوز7، با غیرفععال کردن آنتی ویروس چک کنید که  WiFi وصل می شود یا خیر. در صورتی با غیرفعال کردن آنتی ویروس و فایروال اینترنت وصل نشد، لازم است تا دوباره آن ها را حالت عادی بازگردانید.

مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 به دلیل آنتی ویروس

وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 به دلیل آنتی ویروس

ایراد در درایور و تجهیزات مربوط به شبکه

درایور درست در متصل شدن به اینترنت تاثیر ویژه ای دارد. از لاین رو لازم است تا از نصب دریور سالم و همینطور مناسب ویندوز 7 مطمئن شوید که همه چیز بدون مششکل است. در صورت وصل نشدن اینترنت در ویندزو 7 همواره یکی از مواردی که لازم است تا مورد بررسی قرار گیرد، درایور شبکه است. گاهی اوقات نیز ممکن است که دراویر آپدیت داده باشد. برای بررسی وجود به روزرسانی برای درایور لازم است تا مراحل زیر را طی کنید.

  1. منوی استارت
  2. وارد کردن عبارت drivers
  3. کلیک بر روی گزینه Update Drivers
  4. کلیک بر روی Network Adaptors
  5. انتخاب درایور اینترنت مورد نظر
  6. کلیک راست بر روی دروایور مورد نظر و کلیک بر روی گزینه Update Driver Software

در صورتی که به روزرسانی برای درایور مورد نظر موجود باشد بعد از ااین مرحله می توانید آن را به روزرسانی کنید. لازم به ذکر است که گاهی اوقالت علت وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7، عدم تطابق درایور و وینوز است و یا درایور 64 بیت بوده و ویندوز 32 بیت، از این رو لازم است تا بررسی کنید که درایور از نظر سخت افزاری نیز با ویندوز تطابق داشته باشد و در غیر اینصورت لازم است تا درایور مورد نظر را از سایت اصلی دریافت نمایید.

مشکل پیدا کردن IP و DNS

برخی اوقات علت وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7، مشکل پیدا کردن IP و DNS است. در این حالت لازم است تا با کلید ترکیبی Win + R و یا جستجو کردن عبارت cmd در منوی start ، cmd را باز ننمایید. سپس عبارت ncpa.cpl را در کادر وارد کرده و بر روی ok کلیک نمایید و یا enter  را بزنید. در این قسمت لازم است تا کارت شبکه خود را از میان گزینه ها پیدا کرده و با کلیک راست بر روی آن، گزینه Properties را انتخاب نمایید.

بعد از این مرحله یک پنجره باز می شود که لازمن است تا Internel Protocol Version 4 را درون آن پیدا کنید. سپس بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید.

در این پنجره به صورت دیفالت، تیک Obtain an ip address automatically زده شده است اما در صورتی که این گزینه فعال نبود، آن را فعال کنید تا مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 رفع شود.

مشکل پیدا کردن IP و DNS

مشکل پیدا کردن IP و DNS در ویندوز 7

مشکل پیدا کردن کارت شبکه و یا مودم

گاهی اوقات وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 به دلایلی نظیر مودم و کارت شبکه مربوط می شود. به عنوان مثال قرمز شدن چراغ مودم و یا فرسوده شدن کارت شبکه می تواند سبب شود تا اینترنت وصل نشد. در این حالت لازم است تا با مراجعه به Device Manager  بر روی گزینه Network adapters کلیک کرده و سپس روی دیوایس مورد نظر کلیک کرده و آن را Disable  کنید و دوباره با طی کردن همین مراحل آن را Enable  نمایید.

برای ریست کردن مودم نیز لازم است تا آن را از طریق سخت افزاری و از طریق پشت مودم ریست نمایید. لازم به ذکر است که این مورد حتما باید با مشورت پشتیبانان ارائه دهنده اینترنت شما صورت بگیرد چرا که پس از ریست کردن مودم همه چیز به تنظیمات اولیه بازگشته و لازم است تا مودم دوباره کانفیگ شود. در ضمن مدت مانی که لازم است تا جسم نوک تیز درون مودم بماند بین 10 تا 30 ثانیه است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید به نحو احسنت این مشکل را رفع نمایید. لازم به ذکر است که در صورت مشکلات دیگر می توانید با کارشناسان اینترنت خود نیز در ارتباط باشید.

سوالات متداول مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

  1. آیا این مشکلات در ویندوز 10 هم وجود دارند؟
    بله گاهی اوقات به دلایل مختلفی ممکن است اینترنت در ویندوز 10 متصل نشود.
  2. علل مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟
    از این علل می توان به مشکل پیدا کردن DNS، کارت شبکه و … اشاره کرد.
  3. آیا خاموش کردن فایروال مفید است؟
    با توجه به کارایی فایروال بهتر است که آن را به طور کامل خاموش نکنید.
دسته بندی ها : اینترنت,مجله صفر و یک
برچسب ها :

۲ دیدگاه برای "آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7"

  1. علی گفت:

    ممنون مشکلم حل شد با ابدیت درایورز

  2. محمد گفت:

    خیلی عالی و کارآمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *